Ούτε μία ούτε δύο, αλλά πέντε είναι οι ελληνικές παραγωγές και συμπαραγωγές που θα διαγωνιστούν τον ερχόμενο μήνα (3 – 13/8) στο 69ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λοκάρνο, από τα μακροβιότερα φεστιβάλ με επίκεντρο το σινεμά του δημιουργού και κύριο στόχο την ανάδειξη νέων ταλέντων.
Οι ελληνικές υποψηφιότητες για τις Λεοπαρδάλεις -το διαχρονικό σύμβολο του φεστιβάλ- καθώς και για επιπλέον βραβεία, όλες σε παγκόσμια πρεμιέρα, είναι οι εξής:
– «Άφτερλωβ» (Afterlov) του Στέργιου Πάσχου, στο διαγωνιστικό τμήμα νέων σκηνοθετών (Concorso Cineasti del Presente).
– Η ελληνοβουλαγρική συμπαραγωγή «Slava» (Glory) των Κριστίνα Γκρόζεβα και Πέταρ Βαλχάνωβ, στο διεθνές διαγωνιστικό (Concorso Internazionale).
– Η μικρού μήκους «Αλεπού», της Ζακλίν Λέντζου, στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα ταινιών Μικρού Μήκους Pardi di Domani, όπως και η «Manodopera», του Λουκιανού Μοσχονά.
– Εκτός από τις διαγωνιζόμενες, στο επίσημο πρόγραμμα και στο πλαίσιο της Θερινής Ακαδημίας του Λοκάρνο και στο τμήμα «Locarno Filmmakers Academy» συμμετέχει η ταινία μικρού μήκους «Flowers and Bottoms», του Χρήστου Μασσαλά.
Λίγα λόγια για τις ταινίες
H πρώτη μεγάλου μήκους του Στέργιου Πάσχου, «Άφτερλωβ» (Afterlov), είναι μια κωμική, συγκινητική και καυστική µεταερωτική ιστορία δυο ανθρώπων που αρνούνται να μεγαλώσουν. Ο Χάρης Φραγκούλης και η Ηρώ Μπέζου, υποδύονται τους ήρωες του ζευγαριού που προσπαθεί να βρει δρόμους επικοινωνίας. Η ταινία είναι παραγωγή της εταιρείας Marni Films, Faliro House και της ΕΡΤ.
Η «Slava» (Glory) των Κριστίνα Γκρόζεβα και Πέταρ Βαλχάνωβ, είναι η δεύτερη μεγάλου μήκους των δύο σκηνοθετών, μετά το βραβευμένο τους «Το μάθημα» που έφτασε να διεκδικεί ανάμεσα στους τρεις φιναλίστ του διαγωνισμού για το ευρωπαϊκό βραβείο Lux.
Στην «Slava», ένας εργάτης σιδηροδρόμων, βρίσκει εκατομμύρια λέβα στις γραμμές του τρένου.
Αποφασίζει να επιστρέψει όλο το ποσό στην αστυνομία και το κράτος τον επιβραβεύει με ένα καινούργιο ρολόι χειρός , το οποίο πολύ σύντομα χαλάει. Εν τω μεταξύ, η επικεφαλής του τμήματος δημοσίων σχέσεων του υπουργείου Μεταφορών, χάνει το παλιό ρολόι του Πετρώφ, ένα οικογενειακό κειμήλιο. Και εκεί ξεκινάει ο απεγνωσμένος αγώνας του Πετρώφ να ανακτήσει το ρολόι και την αξιοπρέπειά του. Πρόκειται για συμπαραγωγή Ελλάδας και Βουλγαρίας (Abraxas Film – Βουλγαρία, Graal Films – Ελλάδα, Screening Emotions, Aporia Films, Red Carpet – Βουλγαρία).
Στην μικρού μήκους «Αλεπού» της Ζακλίν Λέντζου, η σκηνοθέτης επικεντρώνεται στο θέμα της ενηλικίωσης και της απώλειας μέσα στην οικογένεια, θεματική που την έχει απασχολήσει και στα προηγούμενα κινηματογραφικά της έργα, «Luz» όπως και το «Μπλε Δεκατρία», που συμμετείχε σε πολλά φεστιβάλ και βραβεύθηκε, μεταξύ άλλων, στο Διεθνές Φεστιβάλ του Ρέυκιαβικ. Το σενάριο της «Αλεπούς» είχε επιλεχθεί για το Berlinale Short Film Station. Πρόσφατα, ολοκλήρωσε και την τελευταία της ταινία μικρού μήκους Hiwa, ενώ συνεργάζεται με την εταιρεία Blonde S.A. και για τη πρώτη της ταινία μεγάλου μήκους «Σελήνη 66», που βρίσκεται στο στάδιο της ανάπτυξης.
Στην ελληνογαλλική μικρού μήκους συμπαραγωγή «Manodopera» του Λουκιανού Μοσχονά, δύο νεαροί ανακαινίζουν ένα διαμέρισμα του ισογείου και στην ταράτσα μαζί με τους φίλους τους αναθεωρούν τον κόσμο. Πρόκειται για την τρίτη μικρού μήκους ταινία του Ελληνογάλλου Λουκιανού Μοσχονά, στην οποία θα βασιστεί και η πρώτη του μεγάλου μήκους «Ούτε θεός, ούτε αφέντης», ένα λοξό και ταξικό μελόδραμα, ατέλειωτων γκρεμισμάτων και ανακαίνισης, σε ένα αθηναϊκό διαμέρισμα. Το σχέδιο της τελευταίας, έχει παρουσιαστεί στο Torino Film Lab, στο τμήμα Work in Progress του Φεστιβάλ του Κάρλοβυ Βάρυ και στο New Cinema Network του φεστιβάλ της Ρώμης.
Τέλος, η μικρού μήκους σουρεαλιστική ταινία «Flowers and Bottoms» του Χρήστου Μασσαλά, μια σειρά από «νεκρές φύσεις», θραύσματα της καθημερινότητας, συνθέτουν μια σατιρική αφήγηση για την επιθυμία και την απώλεια, στην εποχή της cyber ανωνυμίας.
Η ταινία έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο 46ο Φεστιβάλ του Τάμπερε και συνεχίζει μια πολύ επιτυχημένη πορεία σε διεθνή φεστιβάλ, ενώ η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Χρήστου Μασσαλά, το «Broadway» βρίσκεται στο στάδιο ανάπτυξης.