Γράφει η Δέσποινα Κονταράκη*
Μιλώντας στο 8ο Διεθνές Συνέδριο για την Ερευνα στις Μεταφορές στην Ελλάδα έκανε έναν εντυπωσιακό υπολογισμό: Την περσινή χρονιά πραγματοποιήθηκαν από τον ΟΑΣΑ (με όλα τα μέσα: λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικό και τραμ) 614 εκατομμύρια μετακινήσεις. Από τα δημόσια αστικά μέσα μεταφοράς της Αθήνας πραγματοποιήθηκαν δρομολόγια και οχηματοχιλιόμετρα που αντιστοιχούν 3.431 φορές στον γύρο της Γης ή 357 φορές την απόσταση από τη Γη στη Σελήνη. Λοιπόν όσοι ταξίδεψαν στο φεγγάρι χθες προσγειώθηκαν στην Ελλάδα.
Οι ουρές στα εκδοτήρια, το χάος στην Ομόνοια, οι ερωτήσεις που έπεφταν βροχή για τον τρόπο χρήσης και το κόστος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της ηλεκτρονικής κάρτας και το σύστημα που «κράσαρε» για αρκετές ώρες σε κάποια εκδοτήρια έδειξαν πως αν και η πιλοτική εφαρμογή είχε ξεκινήσει από τον Φεβρουάριο, οι δυσλειτουργίες δεν είχαν αντιμετωπιστεί. Κάτι που ως έναν βαθμό ήταν λογικό, αφού πρόκειται για ένα ιδιαίτερα πολύπλοκο τεχνολογικά έργο. Για αυτό λοιπόν και όλοι, από το επιβατικό κοινό μέχρι τον ΟΑΣΑ, γνώριζαν πως η πλήρης μετάβαση στο νέο σύστημα δεν θα γινόταν μέχρι τέλος του έτους. Πριν λίγες ημέρες μάλιστα ο Οργανισμός είχε προκηρύξει ηλεκτρονικό ανοικτό διαγωνισμό για την προμήθεια χαρτιού και την εκτύπωση μερικών δεκάδων εκατομμυρίων εισιτηρίων, κουπονιών και καρτών απεριορίστων διαδρομών με προϋπολογισμό 198.000 ευρώ συν ΦΠΑ και με ημερομηνία αποσφράγισης των προσφορών την 31η Οκτωβρίου!
Μένει ώσπου να φύγει…
Γιατί λοιπόν ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης έδωσε ξαφνικά εντολή για καθολική και υποχρεωτική έναρξη ισχύος του νέου συστήματος; Eκνευρίστηκε, λένε κάποιοι, με τους συνδικαλιστές, επειδή απείλησαν πως θα σταματήσουν την πώληση ηλεκτρονικών εισιτηρίων και καρτών, καθώς έβλεπαν στην πράξη πως το σύστημα είχε ακόμα κενά. Είναι προφανές πως εντολές που αφορούν μια τόσο μεγάλη αλλαγή δεν μπορεί να δίνονται επειδή ο υπουργός αποφάσισε να κάνει επίδειξη δύναμης στους συνδικαλιστές. Οι οποίοι μπορεί να χρησιμοποιούν τα προβλήματα του νέου συστήματος για την προώθηση δικών τους αιτημάτων, ωστόσο τα προβλήματα είναι υπαρκτά. Δεν τα δημιούργησαν. Πάντως, μακάρι ο υπουργός να έδειχνε την ίδια πυγμή και το ίδιο κέφι για τις νέες τεχνολογίες και στους συνδικαλιστές των ταξί…
Υ.Γ.: Οσο για το γεγονός ότι την πρώτη φορά που θα αγοράσει κάποιος την «έξυπνη» κάρτα ή το «έξυπνο» εισιτήριο θα πρέπει να πληρώσει 4,5 ευρώ ακόμα και για μία μόνο διαδρομή, είναι πραγματικά ένα «έξυπνο» χαράτσι για τη μαύρη τρύπα του Οργανισμού.
*Η Δέσποινα Κονταράκη είναι αρχισυντάκτρια του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου