Πλησιάζουν, όμως, εκλογές και στη Γερμανία (23 Φεβρουαρίου) και έχουν αρχίσει να ακούγονται κι εκεί φωνές ανησυχίας για τον ρόλο των social media. «Tα κόμματα της Ακρας Δεξιάς και της Ακρας Αριστεράς τείνουν να τα πηγαίνουν πολύ καλύτερα στα social media, επειδή έχουν πιο εύπεπτα αφηγήματα, που συσπειρώνουν ακροατήρια μέσα από τους αλγόριθμους στις πλατφόρμες», εξήγησε στην Deutsche Welle o Mατίας Κέτελμαν, ειδικός στο Δίκαιο των ΜΜΕ και του Ιντερνετ, στο αυστριακό Πανεπιστήμιο του Ινσμπρουκ.
Τα θηριώδη ποσοστά της AfD, άνω του 30%, στην Ανατολική Γερμανία και οι υψηλές επιδόσεις του αντι-νατοϊκού κόμματος της Σάρα Βάγκενκνεχτ (διψήφιο στα ανατολικά, 7%-8% σε εθνικό επίπεδο) προκαλούν πονοκέφαλο στις συστημικές δυνάμεις. Είναι ολοφάνερο ότι σε αυτές τις γερμανικές εκλογές τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα παίξουν σημαντικότερο ρόλο από ποτέ, και μάλιστα σε συνθήκες πόλωσης ανάμεσα σε «ευρωατλαντικούς» και «φιλορώσους λαϊκιστές». Ερευνα του Ινστιτούτου Reuters έδειξε ότι από το 2022 και μετά η πλειονότητα των Γερμανών ενημερώνεται από το Διαδίκτυο και όχι από την τηλεόραση!
«Κράνος να βάλεις»
Σαν να μην έφτανε αυτό, πλανιέται πάνω από τη Γερμανία το φάντασμα του Ελον Μασκ, που αποκάλεσε «ανόητο» τον Σολτς. Γι’ αυτό, ο Πράσινος αντικαγκελάριος, Ρόμπερτ Χάμπεκ, έτρεξε να ξανανοίξει ύστερα από έξι χρόνια λογαριασμό στο «Χ» (πρώην Twitter), ώστε να μην το εγκαταλείψει, όπως είπε, στα χέρια «φωνακλάδων και λαϊκιστών».
Ο αρχηγός των Χριστιανοδημοκρατών, Φρίντριχ Μερτς, δεν έκρυψε, μιλώντας στην Μπούντεσταγκ, την απέχθειά του για τα fake βίντεο της Τεχνητής Νοημοσύνης, που συχνά βάζουν στόχο τον ίδιο. «Δεν κερδίζεις εκλογές στα social media, αλλά μπορείς εύκολα να τις χάσεις», προειδοποίησε ο επικοινωνιολόγος Γεργκ Χάσλερ, με αφορμή το πάθημα του υποψήφιου καγκελαρίου της CDU, Αρμιν Λάσετ. Το 2021 βιντεοσκοπήθηκε να χασκογελάει σε πλημμυρόπληκτες περιοχές κι αυτό ήταν το τέλος του.