Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό έργο, μήκους 18 χιλιομέτρων, που θα μειώσει από 5 σε 2,5 ώρες την απόσταση Αμβούργου-Κοπεγχάγης και θα φέρει τη Σκανδιναβία πιο κοντά στην Κεντρική Ευρώπη. Αλλωστε, εδώ και χρόνια υπάρχει η μήκους 11 χιλιομέτρων κρεμαστή γέφυρα του Ερεσουντ, που ενώνει οδικώς τη Δανία με τη Σουηδία.
Το υποθαλάσσιο τούνελ Γερμανίας-Δανίας θα διαθέτει δύο σιδηροδρομικές γραμμές, δύο οδικές (δύο λωρίδων η καθεμία) και μία ειδική εκτάκτων αναγκών και συντήρησης. Καθημερινά αναμένεται να το χρησιμοποιούν 100 συρμοί και 12.000 αυτοκίνητα. Πρόκειται για έργο συγχρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε., συνολικού κόστους 7,4 δισ. ευρώ, που θα βαρύνει κυρίως τον δανέζικο προϋπολογισμό, αλλά με πολλαπλά οφέλη για τις μετακινήσεις και το περιβάλλον. Ανάδοχος είναι η κρατική κατασκευαστική εταιρία της Δανίας, Femern, που χρησιμοποιεί μια πρωτοποριακή τεχνική 90 προκατασκευασμένων δομικών υλικών από χάλυβα και τσιμέντο. Κάτι σαν κυκλώπεια τουβλάκια lego, με 217 μέτρα μήκος και 42 πλάτος το καθένα. Aυτή θα είναι και η μεγάλη διαφορά του από το μήκους 50 χιλιομέτρων τούνελ της Μάγχης και τις άλλες υποθαλάσσιες σήραγγες της Ευρώπης, οι οποίες αποτελούν ουσιαστικά σκαμμένες στοές στον βραχώδη βυθό. Αντιθέτως, το Fehmarnbelt, όπως είναι το όνομά του, θα συναρμολογηθεί κομμάτι κομμάτι στον πυθμένα.
Η διάσχιση του «τούνελ των ρεκόρ» θα απαιτεί μόλις 10 λεπτά με το αυτοκίνητο ή 7 λεπτά με το τρένο, ενώ τώρα το φέριμποτ που ενώνει το Πουτγκάρντεν της Βόρειας Γερμανίας με το Ρέντμπιχαφεν της Νότιας Δανίας κάνει διαδρομή 45 λεπτών. Αξίζει να σημειωθεί ότι αρχικά οι Δανοί είχαν στον νου τους μία κρεμαστή γέφυρα. Ομως, το ξανασκέφτηκαν λόγω των ισχυρών ανέμων της περιοχής, που θα έθεταν σε κίνδυνο τη ναυσιπλοΐα και την κυκλοφορία των οχημάτων.