ΑΠΟ τη μια ισχύει το «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις» του Γιάννη Τσαρούχη, καθώς εδώ και μήνες βρισκόμασταν στον αστερισμό ενός ειδικού που αποδείχθηκε πως δεν ήταν ειδικός. Από την άλλη, η «εθνική εισαγγελέας»… απειλεί ότι δεν πρόκειται να σταματήσει, αν δεν βάλει στη φυλακή τον πρωθυπουργό.
ΚΟΡΥΦΑΙΟ παράδειγμα, όμως, αποτελεί η περίπτωση του -έως χθες- αναπληρωτή προέδρου του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ο οποίος το πρωί ισχυρίζεται πως η πυρόσφαιρα προκλήθηκε από κάποιο παράνομο εύφλεκτο φορτίο, το μεσημέρι από τα έλαια σιλικόνης της μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας και το βράδυ… κανείς δεν ξέρει τι άλλο μπορεί να πει.
ΚΑΤ’ αρχάς, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο οργανισμός διερεύνησης ατυχημάτων αποτελεί μια Aνεξάρτητη Aρχή του κράτους. Δεν πρόκειται για κάποιον φιλολογικό ή εξωραϊστικό σύλλογο, όπου τα μέλη του περιφέρονται από εδώ και από εκεί και λένε ό,τι τους κατέβει.
Ο ρόλος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ είναι κρίσιμος στη διερεύνηση της τραγωδίας των Τεμπών. Και είναι κρίμα από άστοχους χειρισμούς και την αμετροέπεια του τέως αναπληρωτή προέδρου να πεταχτεί στον κάλαθο των αχρήστων το πόρισμα της Ανεξάρτητης Αρχής. Γιατί αυτό το πόρισμα περιγράφει με σαφήνεια τις δυσλειτουργίες και τις ελλείψεις του ελληνικού σιδηρόδρομου. Ο κ. Παπαδημητρίου στη συνέντευξη Τύπου της 27ης Φεβρουαρίου είχε δηλώσει πως ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν ασχολήθηκε, ουσιαστικά, με την πυρόσφαιρα. Μόνο μια παράγραφος αναφέρεται στο πόρισμα. Αλλά αμέσως μετά και έως σήμερα μιλάει διαρκώς για το υποτιθέμενο φορτίο, αλλάζοντας θέση κάθε λίγο και λιγάκι, ενώ δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο με ποιους ειδικούς και ποιον τρόπο συνεργάστηκε η Αρχή.
ΥΣΤΕΡΑ από 40 ημέρες εκκρεμεί ένα ακόμα ερώτημα: Έχει μεταφραστεί στα ελληνικά ή όχι το πόρισμα; Και, αν όχι, γιατί; Πόσος χρόνος απαιτείται για να γίνει μια μετάφραση; Είναι δυνατόν να γύριζε σε διάφορα μέσα ενημέρωσης και να προκαλούσε διαρκώς μεγαλύτερη σύγχυση για όσα συνέβησαν το μοιραίο βράδυ στα Τέμπη; Την ώρα, μάλιστα, που γκρεμίζονται θεωρίες συνωμοσίας, οι οποίες κυριάρχησαν εδώ και μήνες.
ΙΣΧΥΕΙ, άραγε, ότι κάποιοι απέκλεισαν το σενάριο έκρηξης των ελαίων σιλικόνης των μετασχηματιστών -που είναι πλέον και το πιθανότερο- μόνο και μόνο για να μην τεθεί ζήτημα ασφαλείας για χιλιάδες ηλεκτρικές μηχανές αμαξοστοιχιών που κινούνται σε όλη την Ευρώπη; Ή είναι απλά μια ακόμα φημολογία;
ΟΛΑ αυτά πρέπει να ξεκαθαριστούν. Δεν γίνεται να μένουν άλλες σκιές στην έρευνα για την τραγωδία. Ο κ. Παπαδημητρίου, έστω και αργά, αντιλήφθηκε την κρισιμότητα της θέσης που κατείχε και γι’ αυτό παραιτήθηκε. Από εδώ και πέρα πρέπει να γίνουν τα πάντα για να ξετυλιχθεί το κουβάρι των ερευνών και όχι να περιπλέκεται ακόμα περισσότερο. Πρέπει να βγει η αλήθεια στην επιφάνεια δίχως να υπάρχει περιθώριο αμφισβήτησης.