«Τα τελευταία λόγια της γιαγιάς μου πριν πεθάνει ήταν “παντρέψου Κορεάτισσα”. Τα αδέλφια μου παντρεύτηκαν Κορεάτισσες, όλοι στην οικογένειά μου αυτό έκαναν, εκτός από εμένα. Και αυτό ήταν μεγάλο φάουλ, που δεν μπορούσε να γίνει αποδεκτό από τους συγγενείς. Για πολλά χρόνια δεν μπορούσα να μιλήσω για αυτό το θέμα και απλώς προσπαθούσα να συνδυάσω αυτές τις δύο κουλτούρες. Τις περισσότερες φορές ήταν δύσκολο, αλλά μερικές φορές ήταν πολύ αστείο», λέει ο Πίτερ Σον, σκηνοθέτης της animation ταινίας «Στο στοιχείο τους», που έριξε την αυλαία στο πρόσφατο Φεστιβάλ των Καννών και κάνει πρεμιέρα στη χώρα μας την ερχόμενη Πέμπτη.
Στη νέα ταινία της Pixar μεταφερόμαστε στην πόλη Elemental, όπου τα τέσσερα στοιχεία της φύσης, φωτιά, νερό, αέρας και γη, έχουν καταφέρει να βρουν τρόπους να ζουν μαζί, παρά τις αντιθέσεις τους. Στο επίκεντρο της ιστορίας βρίσκονται δύο χαρακτήρες που από τη φύση τους έρχονται σε σύγκρουση. Ο Γουέιντ είναι φτιαγμένος από νερό και είναι ήσυχος, καλόβολος, «πάει με το ρεύμα» θα λέγαμε. Από την άλλη, η Εμπερ είναι φτιαγμένη από φωτιά, είναι δυναμική, ανήσυχη και ατρόμητη. Ομως, δεν μπορεί να κυκλοφορεί στην πόλη χωρίς να βλέπει τους άλλους κατοίκους να παραμερίζουν στο πέρασμά της. Ακόμα και η ίδια φοβάται να έρθει σε επαφή μαζί τους, καθώς ξέρει πολύ καλά ότι μπορεί να τους προκαλέσει κακό και αρκείται στις βόλτες στη δική της γειτονιά, υπακούοντας, άλλωστε, και στα λόγια της μητέρας της, που της θυμίζουν διαρκώς ότι «φωτιά και νερό δεν πάνε μαζί».
Αυτήν τη «χαριτωμένη» ιστορία περί ξενοφοβίας, ρατσισμού και κοινών στοιχείων, εκεί όπου όλα δείχνουν διαφορετικά και ασύμβατα μεταξύ τους, ο Πίτερ Σον την έχει σαφώς αντλήσει από τα δικά του βιώματα ως παιδί μεταναστών. Οι γονείς του εγκατέλειψαν την Κορέα στις αρχές της δεκαετίας του ’70 και εγκαταστάθηκαν στο Μπρονξ της Νέας Υόρκης για ένα καλύτερο μέλλον. «Οταν ήμουν μικρός, δεν μπορούσα να εκτιμήσω ή να καταλάβω τι σημαίνει να είσαι μετανάστης στη Νέα Υόρκη και να χρειάζεται να δουλεύεις πολύ σκληρά για να έχουν τα παιδιά σου μια καλύτερη ζωή από εσένα», λέει ο Σον και συνεχίζει: «Ολα αυτά τα συνειδητοποίησα όταν πέρασα τα 20 και δούλεψα σε κανονικές δουλειές και όχι στο μαγαζί του πατέρα μου. Εκεί κατάλαβα τι πέρασαν οι γονείς μου μέχρι να φτάσουν στο σημείο να μπορούν να προσφέρουν σ’ εμένα και τα αδέλφια μου μια ζωή χωρίς πολλές στερήσεις. Οι γονείς μου ήρθαν στις ΗΠΑ χωρίς να ξέρουν τη γλώσσα, χωρίς χρήματα. Ο πατέρας μου ξεκίνησε πουλώντας χοτ ντογκ στον δρόμο. Εγώ δεν θα μπορούσα να τα κάνω όλα αυτά». Σημειώστε ότι «τόσο ο πατέρας μου όσο και η μητέρα μου πέθαναν κατά τη διάρκεια των επτά ετών που χρειάστηκαν για να γίνει πραγματικότητα αυτή η ταινία. Είναι πολύ προσωπική όλη αυτή η ιστορία και οι πληγές δεν έχουν επουλωθεί ακόμη», λέει ο Σον.
Το άλλο στοιχείο που καθόρισε τη ζωή του Πίτερ Σον ήταν η επιλογή του να μην παντρευτεί Κορεάτισσα αλλά Αμερικανίδα. «Αυτό έφερε πολλές εντάσεις και συγκρούσεις στην οικογένειά μου, αλλά και την ιδέα να ταιριάξω αντίθετα πράγματα στην ταινία».
Ο Πίτερ Σον ξεκίνησε να εργάζεται ως σχεδιαστής στην Pixar για ταινίες όπως «Ψάχνοντας τον Νέμο» και «Οι απίθανοι», αλλά σύντομα έγινε σκηνοθέτης, ενώ δάνεισε τη φωνή του σε χαρακτήρες των ταινιών της εταιρίας όπως «Ο Ρατατούης». Η πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα ήταν το μικρού μήκους «Ελαφρά συννεφιά» του 2009 και το 2015 ακολούθησε «Ο καλόσαυρος». Επίσης, το πρόσωπό του έδωσε την έμπνευση για το πρόσωπο του μικρού Ράσελ στο «Ψηλά στον ουρανό», ενώ η φωνή του ακούγεται και στο πρόσφατο «Lightyear», καθώς τη δάνεισε στη ρομποτική γάτα Σοξ που ακολουθεί τον Μπαζ Λάιτγιαρ στις περιπέτειές του.
Ειδήσεις σήμερα
Greek Mafia-Κορυδαλλός: Οι δολοφόνοι αποφασισμένοι να σκοτώσουν τον «Ράμπο»