«Δυστυχώς έφυγε από κοντά μας εχθές το απόγευμα η σπουδαία ηθοποιός και φίλη Κατερίνα Χέλμη. Καλό σου ταξίδι στο φως», σημειώνει σε ανάρτησή του το Σπίτι του Ηθοποιού.
Σύζυγός της ήταν ο καθηγητής και ακαδημαϊκός Κωνσταντίνος Σβολόπουλος. Σε αντίθεση με τον σύζυγό της, ο οποίος ήταν στενός φίλος του Κωνσταντίνου Καραμανλή και διευθυντής του Ιδρύματος Καραμανλή, η Κατερίνα Χέλμη δραστηριοποιήθηκε πολιτικά στο ΠΑΣΟΚ. Ήταν μέλος της Επιτροπής Συνδικαλιστικού Επιστημόνων-Καλλιτεχνών.
Στις δημοτικές εκλογές του 1994, η Κατερίνα Χέλμη είχε εκλεγεί δημοτική σύμβουλος του Δήμου Αθηναίων με την παράταξη του Θεόδωρου Πάγκαλου.
«RIP Κατερίνα Χέλμη, σε ευχαριστώ για τη φιλία σου και τα διδάγματά σου. Είχες Αξιοπρέπεια, ήθος, ευθύτητα, βαθιά σκέψη, απέραντο ταλέντο, σπινθηροβόλα μάτια. Και ήσουν ακούραστη και με κοφτερό μυαλό μέχρι τη τελευταία στιγμή.
Μας λύπησες πολύ με την τελευταία έξοδό σου από τη σκηνή της ζωής. Θα είσαι πάντα μέσα στην καρδιά μας στην πιο εκλεκτή θέση. Σε αγαπώ πολύ», σημειώνει η σκηνοθέτις Πέτρα Τερζή.
Είναι πολλοί εκείνοι που αποχαιρετούν τη σπουδαία ηθοποιό και φίλη τους Κατερίνα Χέλμη. «Καλό σου παράδεισο, συμμαθήτρια!» ένα από τα σχόλια στην ανάρτηση για τον θάνατό της από το Σπίτι του Ηθοποιού.
«Λίγο πριν τη Ανάσταση έφυγε από κοντά μας η σημαντική και σπουδαία κυρία του θεάτρου και του κινηματογράφου μας Κατερίνα Χέλμη. Σπάνιος άνθρωπος, ευγενικός και κυρία σε όλα. Αρχόντισσα. Πώς να ξεχάσουμε τις ερμηνείες της!!! Αυτό το «φαρμακωθώ» που με τόσο πόνο ψυχής το είπε στην σπουδαία ταινία «Τα κόκκινα φανάρια» μένει για πάντα στις ψυχές μας. Κοντά στους νέους πάντα, εξαιρετική δασκάλα, πάντα με το πλατύ χαμόγελο της εξέφραζε την αγάπη της για μας. Στην τελευταία πρεμιέρα της ταινίας μας «Η ζωγραφιά του Θεού» στο Ideal ήταν συγκινημένη. Σας ευχαριστούμε για όσα προσφέρατε στην τέχνη μας αγαπημένη μας «κυρία» Κατερίνα Χέλμη. Καλό ταξίδι» έγραψε ο Σπύρος Μπιμπίλας στο αντίο του στην Κατερίνα Χέλμη.
Η Κατερίνα Χέλμη, που έφυγε από τη ζωή στα 83 της χρόνια, είχε υποδυθεί την αντίζηλο της Αλίκης Βουγιουκλάκη στην ταινία «Η αγάπη μας».
Η ατάκα του ρόλου της «Τσακίσου» στην ταινία «Η αγάπη μας», του 1968, με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ έχει μείνει στην ιστορία.
Κατερίνα Χέλμη:«Μη φύγεις Ντόρη, θα φαρμακωθώ»
Η ατάκα της «Μη φύγεις, Ντόρη, θα φαρμακωθώ» στην εμβληματική ταινία έχει γράψει ιστορία.
Ο αποχαιρετισμός του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος μέσω ανακοίνωσής του εξέφρασε τη βαθιά του θλίψη για την απώλεια της Κατερίνας Χέλμη, μιας σπουδαίας κυρίας του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου, που υπηρέτησε την τέχνη και τον πολιτισμό με το ταλέντο, το ήθος και τη σεμνότητά της. Υπήρξε ένας ξεχωριστός άνθρωπος – πάντα με ένα πλατύ χαμόγελο – που έφυγε, έχοντας διαγράψει μια μακροχρόνια και συνεπή διαδρομή στη θεατρική τέχνη. Ηθοποιός, δασκάλα υποκριτικής αλλά και συγγραφέας αρκετών βιβλίων ήταν μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα με μεγάλη πνευματική καλλιέργεια.
Η Κατερίνα Χέλμη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1939. Σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού και του Θεάτρου Τέχνης, αλλά τελικά αποφοίτησε από τη Σχολή του Πέλου Κατσέλη. Έγινε γνωστή στο ευρύ κοινό μέσα από χαρακτηριστικούς ρόλους σε μερικές από τις πιο αγαπημένες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου. Η πρώτη της εμφάνιση στον κινηματογράφο πραγματοποιήθηκε το 1957 στην ταινία «Μπαρμπαγιάννης ο κανατάς», ενώ μεγαλύτερή της επιτυχία αποτελεί η ταινία «Τα κόκκινα φανάρια», σε σκηνοθεσία Βασίλη Γεωργιάδη.
Στο ΚΘΒΕ έχει συνεργαστεί με σπουδαίους σκηνοθέτες, ερμηνεύοντας σημαντικούς ρόλους σε πολλές θεατρικές παραστάσεις. Η τελευταία συνεργασία της ήταν στην παράσταση Το φιντανάκι» του Παντελή Χορν που παρουσιάστηκε το 1996, σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη, στο Δημοτικό Θέατρο της Σταυρούπολης, ενώ ακολούθησαν παραστάσεις στο Θέατρο Αυλαία το 1997 καθώς και χειμερινή & καλοκαιρινή περιοδεία.
Συνεργασίες με το ΚΘΒΕ:
- «Ο ψεύτης» του Κάρλο Γκολντόνι, σε σκηνοθεσία Γιώργου Θεοδοσιάδη – Πρώτη παρουσίαση: Καβάλα, Κινηματοθέατρο «Απόλλων» (15/10/1971) [ΡΟΖΑΟΥΡΑ]
- «Το λάθος» του Αλμπέρ Καμύ, σε σκηνοθεσία Κωστή Μιχαηλίδη Θέατρο Αυλαία (1972) [ΜΑΡΘΑ]
- «Ένα ονειρόδραμα» του Αυγούστου Στρίντμπεργκ, σε σκηνοθεσία Σπύρου Α. Ευαγγελάτου – Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Κεντρική Σκηνή (1972) [ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΙΝΔΡΑ]
- «Αίας» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Κωστή Μιχαηλίδη, Πρώτη Παρουσίαση: – Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων (1972) [ΤΕΚΜΗΣΣΑ]
- «Ιφιγένεια η εν Ταύροις» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Γιώργου Θεοδοσιάδη, Πρώτη Παρουσίαση: Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων (1972) [ΑΘΗΝΑ -Αύγουστος 1973]
- «Το τσίρκο» του Νίκου Ζακόπουλου, σε σκηνοθεσία Μαίρης Βοσταντζή, Θεσσαλονίκη, Θέατρο Αυλαία (1972) [ΠΡΩΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ]
- «Ο άνθρωπος, το κτήνος και η αρετή» του Λουίτζι Πιραντέλλο, σε σκηνοθεσία Πάνου Χαρίτογλου, Θέατρο Αυλαία (19/01/1973) [ΚΥΡΙΑ ΠΕΡΕΛΛΑ]
- «Εσύ και τα σύννεφά σου» του Έρικ Βέστφαλ, σε σκηνοθεσία Νίκου Ραφτόπουλου, Θεσσαλονίκη, Θέατρο Αυλαία (1973) [ΑΝΤΕΛ -αντικατάσταση εαρινή περιοδεία]
- «Η μεταφυσική του μοσχαριού με τα δύο κεφάλια» του Στανισλάβ Ίγκνασυ Βίτκιεβιτς, σε σκηνοθεσία Κούλας Αντωνιάδη, Θέατρο Αυλαία (1973) [ΛΕΟΚΑΡΤΙΑ ΚΛΑΙΗ]
- «Κόμης Έντερλαντ» του Μαξ Φρις, σε σκηνοθεσία Αλέξη Σολομού, Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Κεντρική Σκηνή (1973) [ΕΛΣΑ]
- «Ο Πειρασμός» του Γρηγορίου Ξενόπουλου, σε σκηνοθεσία Γιώργου Θεοδοσιάδη – Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Κεντρική Σκηνή (1974) [ΑΓΓΕΛΑ ΠΑΠΑΣΤΑΜΟΥ]
- «Θεσμοφοριάζουσες» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Κωστή Μιχαηλίδη- Πρώτη Παρουσίαση: Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων (1974) [ΠΑΡΑΒΑΣΙΣ]
- «Χανς Κολχάας» του Τζαίημς Σώντερς, σε σκηνοθεσία Γιώργου Θεοδοσιάδη- Θέατρο Αυλαία (1974) [ΕΛΙΖΑΜΠΕΘ]
- «Οι αριθμημένοι» του Ελίας Κανέττι, σε σκηνοθεσία Μίνου Βολανάκη- Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Κεντρική Σκηνή (1975) [ΜΑΝΑ]
- «Το σπίτι της κούκλας» του Χένρικ Ίψεν, σε σκηνοθεσία Κωστή Μιχαηλίδη – Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Κεντρική Σκηνή (1975) [Κα ΛΙΝΤΕ]
- «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Μίνου Βολανάκη- Πρώτη Παρουσίαση: Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων (1975) [ΧΡΥΣΟΘΕΜΗ]
- «Η δοκιμασία» του Άρθουρ Μίλλερ, σε σκηνοθεσία Νίκου Ραφτόπουλου- Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Κεντρική Σκηνή (1976) [ΕΛΙΖΑΜΠΕΘ ΠΡΟΚΤΕΡ]
- «Η πρόσκληση» του Μπάμπη Τσικληρόπουλου, σε σκηνοθεσία Μίνου Βολανάκη, Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Κεντρική Σκηνή (1977) [ΜΑΡΙΩ]
- «Ο άγιος πρίγκηψ» της Μαργαρίτας Λυμπεράκη, σε σκηνοθεσία Σταύρου Ντουφεξή – Πρώτη Παρουσίαση: Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων (23/07/1977) [ΜΑΡΙΑ]
- «Ιφιγένεια εν Ταύροις» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Νίκου Χαραλάμπους – Πρώτη Παρουσίαση: Θέατρο Δάσους (1987) [ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ]
- «Τρωάδες» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Ανδρέα Βουτσινά, Πρώτη Παρουσίαση – Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων (1987) [ΕΛΕΝΗ /αντικατάσταση]
- «Άμλετ» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία Άντριου Βισνέβσκι, Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Κεντρική Σκηνή (1988) [ΓΕΡΤΡΟΥΔΗ]
- «Και ο Ρόζενγκραντς και ο Γκίλντενστερν νεκροί άρχοντά μου» του Τομ Στόππαρντ, σε σκηνοθεσία Μίνου Βολανάκη/ Γιώργου Βούρου, Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Κεντρική Σκηνή (1988) [ΓΕΡΤΡΟΥΔΗ]
- «Το φιντανάκι» του Παντελή Χορν, σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη- Πρώτη Παρουσίαση: Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης, Δημοτικό Θέατρο (05/01/1996) [ΦΡΟΣΩ]
Ειδήσεις σήμερα
Ο Κώστας Λεφάκης προειδοποιεί: «Μην ρισκάρετε χρήματα τώρα»
Το πιο σκανδαλώδες διαζύγιο των εποχών – Ζευγάρι χωρίζει μετά από 5 χρόνια γάμου και 2 παιδιά
Πάσχα 2023: Ραγίζει καρδιές η Χρηστίδου – Ευχήθηκε «Καλή Ανάσταση» από το μνήμα της μητέρας της