Ο κύκλος της εσωστρέφειας για τις διαρροές προς τα δεξιά της δείχνει να κλείνει. Την ώρα που ανοίγει και στον ΣΥΡΙΖΑ (λόγω της αλλοίωσης της φυσιογνωμίας του κόμματος με το «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια» και τη φιλο-νατοϊκή πολιτική του Στ. Κασσελάκη) και στο ΠΑΣΟΚ (λόγω κυρίως της δημοσκοπικής πτώσης, αλλά και της πολιτικής καχεξίας του κόμματος).
Συσπείρωση
Η υποψηφιότητα του Φρ. Μπελέρη, με τους σημαντικούς συμβολισμούς που κουβαλάει, έχει συμβάλει στην εσωτερική συσπείρωση στην Κ.Ο. αλλά και στο κόμμα της Ν.Δ., εκτονώνοντας τη συζήτηση που είχε αρχίσει με αφορμή την ισότητα στον γάμο και έτεινε να πάρει χαρακτηριστικά πιο γενικευμένης συζήτησης για εγκατάλειψη των παραδοσιακών αρχών της παράταξης. Βουλευτές που γκρίνιαζαν έχουν σταματήσει να γκρινιάζουν προσβλέποντας σε καινούργια αρχή μετά από ένα καλό εκλογικό αποτέλεσμα στις ευρωεκλογές. Ενώ παραδοσιακοί ψηφοφόροι της Ν.Δ., οι οποίοι έδειχναν να κλίνουν προς την ψήφο διαμαρτυρίας, κάνουν δεύτερες σκέψεις ή αρχίζουν να επιστρέφουν.
Η δημοσκόπηση της Metron Analysis, η οποία διενεργήθηκε πριν από την ανακοίνωση του ευρωψηφοδελτίου της Ν.Δ., καταγράφει την αναστροφή της πτωτικής πορείας του κυβερνώντος κόμματος. Ανακτά σχεδόν 2 μονάδες από τις 5 που είχε χάσει τις τελευταίες εβδομάδες. Περισσότερο ενδιαφέροντα στοιχεία έχουν οι κυλιόμενες δημοσκοπήσεις που γίνονται στο Μ. Μαξίμου και οι οποίες, σύμφωνα με πληροφορίες, συμπεριλαμβάνουν τη συμβολική υποψηφιότητα Μπελέρη και δείχνουν περαιτέρω άνοδο του ποσοστού της Ν.Δ. Η κοινή συνισταμένη των εκτιμήσεων των επιτελών του πρωθυπουργού είναι ότι απομακρύνεται το ποσοστό που γράφει «2» μπροστά και το 33% των ευρωεκλογών του 2019 έρχεται όλο και πιο κοντά. Ολα αυτά βεβαίως με την προϋπόθεση της αποφυγής κάποιου σημαντικού λάθους ή την επίδραση απρόβλεπτων αρνητικών γεγονότων.
Η επαναφορά του «λαϊκού κόμματος» στη ρητορική της κυβέρνησης, χωρίς να ατονεί ο κεντροδεξιός και μεταρρυθμιστικός χαρακτήρας της, το αντίθετο μάλιστα, διευρύνει την εκλογική δεξαμενή στην οποία απευθύνεται η Ν.Δ. και αυξάνει τη συσπείρωσή της.
Στο πλαίσιο αυτό δύο γεγονότα δείχνουν να έχουν ιδιαίτερη σημασία. Η συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου με τον γιο του Φρ. Μπελέρη, συνοδεία του Στ. Παπασταύρου, και τα θερμά λόγια του Αρχιεπισκόπου φαίνεται πως… λιώνουν τους πάγους μεταξύ Εκκλησίας και κυβέρνησης. Η προσδοκία της κυβέρνησης να μην πάει στις ευρωεκλογές έχοντας την Εκκλησία απέναντι γίνεται βάσιμη. Ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, δεν είναι απίθανο ο Α. Σαμαράς, τις επόμενες μέρες, να κάνει μία κίνηση υποστήριξης του Φρ. Μπελέρη, με τον οποίο έχει πολύ θερμές σχέσεις.
ΑΠΟ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ
Περιοδείες σε όλη τη χώρα
Παράλληλα, ο Κ. Μητσοτάκης, ο οποίος για μία ακόμα φορά «παίρνει επάνω του» την εκλογική εκστρατεία, ξεκινά μπαράζ περιοδειών σχεδόν σε όλη την Ελλάδα. Ξεκίνησε από τη Λέσβο και αναμένεται να πάει σε πολλές περιοχές έως τις 9 Ιουνίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν θα ακολουθήσει κυρίως το μοντέλο των μεγάλων ανοιχτών συγκεντρώσεων, αλλά θα επιδιώξει την άμεση επαφή με πολίτες και τοπικούς φορείς, προκειμένου να επικοινωνήσει και τη γενική κυβερνητική πολιτική, αλλά και τα έργα που έχουν γίνει ή γίνονται στην κάθε πόλη ή περιφέρεια.
Στην μάχη μπαίνουν όλο το Υπουργικό Συμβούλιο και η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Ν.Δ. Σύμφωνα με πληροφορίες, 13 υπουργοί θα αναλάβουν προσωπικά από μία περιφέρεια. Ενώ θα δημιουργηθούν και μικτά κλιμάκια από μέλη της κυβέρνησης, βουλευτές και κομματικά στελέχη, τα οποία θα συνεπικουρούν τους «υπουργούς-περιφερειάρχες». Στην κατανομή των περιφερειών έχουν ληφθεί υπόψη οι ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής. Είναι χαρακτηριστικό, π.χ., ότι τη Β. Ελλάδα θα αναλάβουν οι Μ. Βορίδης και Α. Γεωργιάδης, συνεπικουρούμενοι από τους Θ. Πλεύρη και Αγγ. Συρίγο. Ενώ ο Κ. Πιερακάκης θα αναλάβει την Περιφέρεια Αττικής, όπου υπάρχει πιο μεγάλο κεντρώο κοινό. Συντονιστικό ρόλο θα παίξει η Εκλογική Επιτροπή υπό τον Ν. Παναγιωτόπουλο, ενώ το βάρος της επικοινωνιακής πολιτικής έχουν αναλάβει ο Π. Μαρινάκης και ο Θωμάς Βαρβιτσιώτης, συνεπικουρούμενοι από τον Ν. Ρωμανό, την Κ. Κάπη, τον Χρ. Ζωγράφο και τον Ε. Παρκς. Παρών σε κεντρικό στρατηγικό ρόλο παραμένουν ο Σταν Γκρίνμπεργκ και ο Θ. Λιβάνιος.
ΟΙ 4 ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΜΠΑΝΙΑΣ
Πολιτική σταθερότητα, δημογραφικό, ακρίβεια και… ενσυναίσθηση
Η προεκλογική καμπάνια της Ν.Δ. θα βασίζεται σε 4 άξονες:
1 Το μήνυμα της σταθερότητας στη χώρα και του ενισχυμένου ρόλου της Ελλάδας σε μια Ευρώπη που αλλάζει.
2 Το δημογραφικό ως μείζον πρόβλημα της χώρας. Την επέκταση του διόλου ευκαταφρόνητου επιδόματος μητρότητας (830 ευρώ επί 9 μήνες) και σε αυτοαπασχολούμενες ή αγρότισσες μητέρες αναμένεται να ακολουθήσουν κι άλλα μέτρα για την ενίσχυση της οικογένειας. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν αποκλείεται να εξομοιωθούν οι τρίτεκνες οικογένειες με τις πολύτεκνες.
3 Η αντιμετώπιση της ακρίβειας. Πέραν των νέων μέτρων που εφαρμόζονται από το υπ. Ανάπτυξης κι έχουν αρχίσει σιγά σιγά να αποδίδουν και τους αυξημένους ελέγχους οι οποίοι οδηγούν σε μεγάλα πρόστιμα σε εταιρίες που παραβιάζουν τον νόμο για το περιθώριο κέρδους ή παραπλανούν τους καταναλωτές, ο Κ. Σκρέκας είναι έτοιμος να παρουσιάσει το νέο e-katanalotis. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για ένα νέο «εργαλείο», το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή, κάθε μέρα στις 8 το πρωί, να ξέρει όχι μόνο ποιο σούπερ μάρκετ της περιοχής του έχει τις φθηνότερες τιμές στα διάφορα προϊόντα, αλλά και ποιο σούπερ μάρκετ έχει το καλάθι με τις καλύτερες τιμές στα συγκεκριμένα προϊόντα που αναζητεί.
4 Η ενσυναίσθηση ότι η καλή πορεία της οικονομίας δεν συγχρονίζεται με αυτό που αισθάνεται ο πολίτης πηγαίνοντας στην αγορά. Η αποτύπωση των καλών επιδόσεων της οικονομίας δεν γίνονται αυτόματα αισθητές στην τσέπη των καταναλωτών. Στο πλαίσιο αυτό θα συνεχιστεί ο συνδυασμός «καταπολέμηση της ακρίβειας-εισοδηματική ενίσχυση των πολιτών-περαιτέρω μείωση της ανεργίας».
Ειδήσεις σήμερα
Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα Κυριακή 21 Απριλίου
Τα σημαντικότερα γεγονότα που έγιναν σαν σήμερα 21 Απριλίου
Η γελοιογραφία της ημέρας από τον Γιάννη Δερμεντζόγλου – Κυριακή 21 Απριλίου
Ιράν: Αναμένεται να παραλάβει τα τελευταίας γενιάς ρωσικά μαχητικά SU-35