Ο ολοκληρωμένος πολεοδομικός και συγκοινωνιακός σχεδιασμός έχει αναδειχθεί σε αποτελεσματικό εργαλείο παρέμβασης για την αναζωογόνηση του αστικού χώρου. Δυστυχώς, όμως, το πρόβλημα της στάθμευσης είναι ένα ζήτημα που βρίσκεται πάντα στην κορυφή της επικαιρότητας σε διεθνές επίπεδο, καθώς οι διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης που προσφέρονται είναι εμφανώς λιγότερες από τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν. Το πρόβλημα της στάθμευσης γίνεται χρόνο με το χρόνο εντονότερο και χρειάζεται άμεση λύση.
Oπως είναι ήδη γνωστό, η Θεσσαλονίκη είναι μία πυκνοδομημένη πόλη. Ειδικά το κέντρο της ασφυκτιά λόγω των πολεοδομικών χαρακτηριστικών του. Η αναζήτηση χώρου στάθμευσης για το αυτοκίνητο αποτελεί πραγματικό πονοκέφαλο για κατοίκους, εμπόρους, επισκέπτες και τουρίστες. Η ελάχιστη προσφορά των θέσεων στάθμευσης δεν επαρκεί για να καλύψει την τρομερά μεγάλη ζήτηση. Επακόλουθο -όπως αναμενόταν- είναι η αυξημένη παράνομη στάθμευση, καθώς και το φαινόμενο του διπλοπαρκαρίσματος, προκαλώντας κυκλοφοριακή σύγχυση στους δρόμους και καθιστώντας τις μετακινήσεις προβληματικές. Σαφώς, έντονο στοιχείο αποτελούν και τα χιλιάδες μηχανοκίνητα δίκυκλα οχήματα που κατακλύζουν τα πεζοδρόμια, δυσχεραίνοντας τη διέλευση των πεζών.
Η Δώρα, η Γαρυφαλλιά και αύριο;
Αναζητώντας λύση, ο Δήμος Θεσσαλονίκης ανέλαβε πρωτοβουλία και προχωρά στη δημιουργία υπαίθριων παρκινγκ στις γειτονιές της πόλης, προσφέροντας στους πολίτες τη δυνατότητα να σταθμεύουν δωρεάν τα αυτοκίνητά τους. Σε ελεύθερα δημοτικά πάρκινγκ πρόκειται να διαμορφωθούν 20 χώροι, στους οποίους θα προσφέρονται περισσότερες από 700 θέσεις στάθμευσης. Το έργο περιλαμβάνει ασφαλτοστρώσεις, διαγραμμίσεις, περιφράξεις και φωτισμό. Οι εργασίες για τη διαμόρφωση των χώρων πρόκειται να ξεκινήσουν μέσα στις επόμενες εβδομάδες, καθώς πριν από μερικές μέρες ο δήμαρχος, Κωνσταντίνος Ζέρβας, υπέγραψε τη σχετική σύμβαση, παρουσία του αντιδημάρχου Τεχνικών Εργων και Βιώσιμης Κινητικότητας, Εφραίμ Κυριζίδη, και του τεχνικού συμβούλου του, Δημήτρη Μήτρου.
Από τις πρώτες μέρες ανάληψης των καθηκόντων του, ο Κωνσταντίνος Ζέρβας είχε δώσει εντολή στους συνεργάτες του να βρεθούν χώροι και να διαμορφωθούν κατάλληλα, ώστε οι πολίτες να έχουν μια άμεση πρόσβαση και να μπορούν να παρκάρουν τα οχήματά τους δωρεάν. Σε αυτό το πλαίσιο, έγινε μελέτη, ολοκληρώθηκε ο σχετικός διαγωνισμός και υπογράφηκε η σύμβαση για τη διαμόρφωση των ελεύθερων πάρκινγκ. Στόχος της διοίκησης είναι να δώσει μια «μικρή ανάσα» στις γειτονιές και να κάνει καλύτερο το επίπεδο ζωής των κατοίκων. Επίσης, πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι οι 20 χώροι είναι διασκορπισμένοι σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο σε ένα σημείο ή σε κάποια συγκεκριμένη περιοχή.
Οι 700 νέες θέσεις στάθμευσης δεν πρόκειται να λύσουν το πρόβλημα οριστικά. Ομως, σίγουρα θα βοηθήσουν στη βελτίωση της κατάστασης. Και αυτό είναι θετικό…