Μόνο που πλέον αυτοί οι όροι δεν αφορούν έχουν και πολιτικές, ιδεολογικές, φυλετικές και ταυτοτικές διαστάσεις εκτός από τις επιστημονικές που διαθέτουν ούτως ή άλλως. Για παράδειγμα, η άποψη που έχει κανείς απέναντι στο θέμα της/του πυγμάχου από την Αλγερία, Ιμάν Κελίφ, καθορίζει και τη θέση του έναντι στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις εν γένει ταυτοτικές πολιτικές και ιδεολογίες, τους κοινωνικούς αποκλεισμούς ή τη συμπερίληψη βάσει χαρακτηριστικών φύλου ή άλλων βιολογικών σηματοδοτήσεων και αναγωγών.
Για άλλη μια φορά στην Ιστορία, η Βιολογία ανάγεται σε Πολιτική και κατασκευάζει είτε αγγέλους είτε τέρατα, ανάλογα με την περίσταση. Ανάλογα, κυρίως, με τις ατομικές ή ομαδικές επιδιώξεις. Για άλλη μια φορά στην Ιστορία, η Βιολογία δημιουργεί «προοδευτικούς» ανθρώπους, φτιάχνει «φασίστες», γίνεται εργαλείο για να «γκρεμιστεί ο παλιός ο κόσμος», οι «παλιές παραδόσεις», οι «κλασικοί διαχωρισμοί». Ετσι γινόταν και έτσι θα συνεχίσει να γίνεται, είτε θέλουμε είτε όχι.
Η Δώρα, η Γαρυφαλλιά και αύριο;
Μόνο που τώρα ο ειδικότερος στόχος είναι όχι μόνο γκρέμισμα του παραδοσιακού κόσμου και των αξιών του, αλλά η εκ νέου οικοδόμηση ενός νέου εαυτού. «Δεν είμαι αυτό που γεννήθηκα αλλά αυτό που επέλεξα». Αρμονική συνύπαρξη ή γκρέμισμα του παλιού ρατσισμού και αντικατάστασή του από έναν ρατσισμό νεότερων προδιαγραφών με καινούργια υλικά; Είναι δύσκολες οι γρήγορες απαντήσεις σε τόσο σοβαρά ερωτήματα.
Κάπου εδώ ανάμεσα μπαίνει και ένα είδος βαθιάς υποκρισίας και βερμπαλιστικού ξιπασμού, αν κρίνει κανείς τουλάχιστον από την ελληνική εκδοχή των αντιδράσεων στο θέμα της/του Κελίφ από συγκεκριμένους χρήστες με ομαδοποιημένα χαρακτηριστικά και αντιδράσεις, τουλάχιστον στη δημόσια εκφορά του λόγου τους στο πανηγύρι των social.
Αυτό, λοιπόν, που συνιστά κατ’ αποκοπή ευαισθησία σε θέματα φύλου, σεβασμού και συνύπαρξης προκύπτει από το εξής: Ο συγκεκριμένος πυρήνας χρηστών που ασπάζονται την ασφάλεια του ανήκειν σε ευρύτερη ομάδα ομοειδών ιδεολογικών χαρακτηριστικών, ξιφούλκησε με πάθος -και σε κάποιες περιπτώσεις με αχρείαστο φανατισμό- εναντίον όλων όσοι εξέφρασαν αντιρρήσεις στο θέμα της συμμετοχής της/του Κελίφ. Αντέδρασε με χαριτωμένο τρόπο, όμως, στα σχόλια για τον Γάλλου αθλητή επί κοντώ Αντονι Αμιράτι, του οποίου τα γεννητικά όργανα χάλασαν ένα άλμα του, τα σεξιστικά σχόλια για την Περουβιανή Λουάνα Αλόνσο, μια πολύ όμορφη και καλλίπυγο 20άχρονη κολυμβήτρια, την οποία απέβαλαν από το Ολυμπιακό Χωριό για «ανάρμοστη συμπεριφορά», τα ξεροσταλιάσματα που εξέφραζαν πυροβοληδόν Ελληνίδες στα social προς τους Ιταλούς κολυμβητές ή τους εύρωστους πολίστες. Ολα αυτά δεν ήταν σεξισμός για έναν απλό λόγο: Δεν δημιουργούν «ταυτότητες» έτοιμες προς πολιτική χρήση…