Τα δημόσια έσοδα, με βάση τα στοιχεία του εννεαμήνου του έτους, παρουσιάζουν σημαντική υπέρβαση, πράγμα που δείχνει ότι υπάρχει πλεόνασμα, το οποίο μάλιστα αναμένεται έως το τέλος του έτους να αυξηθεί, παρά το γεγονός ότι πριν από τις εκλογές είχε δημιουργηθεί δημοσιονομικό κενό. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει δυνατότητα το πλεόνασμα να διατεθεί για αναπτυξιακούς σκοπούς και για την ενίσχυση των οικονομικά ασθενέστερων.
Ωστόσο, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι δεν πρέπει να θυσιάζεται το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων, προκειμένου να εμφανίζεται υπερπλεόνασμα, όπως γινόταν επί ΣΥΡΙΖΑ. Η νέα κυβέρνηση έχει θέσει ως στόχο το 2020 να επιτύχει πλεόνασμα 3,5% μέσω της μείωσης των φόρων και των εισφορών.
Και αυτή είναι η βασική διαφορά σε σχέση με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσδοκά αύξηση των εσόδων μέσω της μείωσης των φορολογικών συντελεστών, της αύξησης των επενδύσεων και του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων, ενώ ο Αλ. Τσίπρας ανέβαζε τους φόρους αδιαφορώντας για την ανάπτυξη.
Η πορεία προς την ανάκαμψη έχει ακόμα παγίδες. Τα εισοδήματα παραμένουν ακόμα χαμηλά και απαιτείται η συνέχιση των ίδιων διαδικασιών για να υλοποιηθούν επενδυτικά project. Πλέον η μείωση των φόρων για επαγγελματίες και μικρομεσαίους μπορεί να λειτουργήσει ως κίνητρο για την αύξηση και των επενδύσεων μικρότερης κλίμακας.
Το θετικό κλίμα στην οικονομία απειλείται από τη διεθνή συγκυρία που δεν είναι πλέον ευνοϊκή, καθώς και η Γερμανία βρίσκεται σε ύφεση, ενώ και ο πόλεμος στη Συρία προκαλεί διεθνείς αναταράξεις.
Εφόσον όμως συνεχιστεί η πολιτική των μεταρρυθμίσεων, τότε είναι βέβαιο ότι υπάρχει ο οδικός χάρτης για να βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών και η χώρα να επανέλθει πλήρως στην κανονικότητα.
Από την έντυπη έκδοση