Η αναβαθμισμένη εφαρμογή, η οποία θα είναι διαθέσιμη μέχρι τα τέλη Μαρτίου ή το αργότερο έως τις αρχές Απριλίου, θα περιλαμβάνει όχι μόνο όλα τα έγγραφα που είναι σήμερα διαθέσιμα, όπως για παράδειγμα η αστυνομική ταυτότητα, η άδεια οδήγησης, το ψηφιακό εισιτήριο κ.ά., αλλά και το Gov.gr, τον ψηφιακό βοηθό mAigov και όποιο άλλο έγγραφο θα διατίθεται ηλεκτρονικά από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Εμπλουτισμός
Μάλιστα, την επόμενη εβδομάδα αναμένεται στο Gov.gr Wallet να προστεθεί και η Θυρίδα του Πολίτη, που είναι το πρώτο βήμα για τη μετατροπή του σε ένα super app, ενώ το επόμενο διάστημα οι πολίτες θα μπορούν να δίνουν μέσω της εφαρμογής τους τη συγκατάθεσή τους (consent) για την ολοκλήρωση διαδικασιών. Επιπλέον, θα περιληφθούν και έγγραφα όπως ο φάκελος ακινήτου (τα ακίνητα που έχουν περάσει στην κτηματογράφηση θα μπορούν πλέον να φαίνονται και στο wallet), επαγγελματικές ιδιότητες – ταυτότητες (π.χ. δικηγόροι, ιατροί, μηχανικοί), καθώς και οι διαπιστεύσεις αθλητικών δημοσιογράφων.
Θυρίδα του Πολίτη
Η Θυρίδα του Πολίτη είναι το ψηφιακό γραμματοκιβώτιο του gov.gr, της επίσημης πύλης του Δημοσίου για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης. Πρόκειται για έναν προσωπικό, ασφαλή ηλεκτρονικό χώρο, όπου οι πολίτες μπορούν να αποθηκεύουν και να διαχειρίζονται έγγραφα που εκδίδουν ή αιτούνται από διάφορες δημόσιες υπηρεσίες.
Μέσω της Θυρίδας, οι πολίτες έχουν πρόσβαση σε έγγραφα που τους αφορούν, όπως δημοτολογικά πιστοποιητικά, ληξιαρχικές πράξεις, υπεύθυνες δηλώσεις κ.ά., χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν κάποια υπηρεσία και να περιμένουν σε κάποια ουρά.
Η ένταξη της Θυρίδας Πολίτη στο Gov.gr Wallet θα προσφέρει αρκετά οφέλη, όπως:
1 Ευκολότερη πρόσβαση στα έγγραφα: Οι πολίτες θα έχουν πρόσβαση στα ψηφιακά έγγραφά τους μέσω μίας ενιαίας εφαρμογής στο κινητό τους, καθιστώντας τη διαδικασία απλούστερη και πιο άμεση.
2 Μείωση της γραφειοκρατίας: Οι πολίτες δεν θα χρειάζεται να μεταβαίνουν σε δημόσιες υπηρεσίες για να παραλάβουν έγγραφα, καθώς θα τα έχουν όλα αποθηκευμένα στο Gov.gr Wallet. Αυτό εξοικονομεί χρόνο και βελτιώνει την καθημερινότητα των πολιτών.
3 Ενημέρωση και εύκολη διαχείριση εγγράφων: Οι πολίτες θα λαμβάνουν ειδοποιήσεις για νέα έγγραφα που εκδίδονται για λογαριασμό τους, ενώ παράλληλα θα μπορούν να διαχειρίζονται παλαιότερα έγγραφα. Επιπλέον σχεδιάζεται να υπάρχουν ορισμένα «φίλτρα» (π.χ. κατηγορία εγγράφου, σπουδαιότητα, φορέας έκδοσης) που θα διευκολύνουν τους πολίτες στην εύρεση και τη διαχείριση των εγγράφων τους.
Με την κίνηση αυτή, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στοχεύει στη βελτίωση της προσβασιμότητας, στην ενίσχυση της ασφάλειας των δεδομένων και τη μείωση της γραφειοκρατίας.
Παροχή συναίνεσης
Η διακίνηση δεδομένων μέσω του Gov.gr Wallet θα δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να ζητούν την άντληση των προσωπικών τους δεδομένων από τα πληροφοριακά συστήματα και τις εφαρμογές των φορέων του Δημοσίου για την πραγματοποίηση συναλλαγής τους με οποιονδήποτε φορέα είτε του δημόσιου είτε του ιδιωτικού τομέα, αφού προηγουμένως έχουν δώσει τη συγκατάθεσή τους.
Ετσι, θα περιοριστεί περαιτέρω η διακίνηση εγγράφων ανάμεσα στους πολίτες και τις υπηρεσίες ή ακόμη και στις υπηρεσίες μεταξύ τους. Ο σχεδιασμός είναι να δίνουν οι πολίτες μέσω του wallet έγκριση στους φορείς, ώστε εκείνοι να αντλούν από τα μητρώα του Δημοσίου τα απαραίτητα στοιχεία προκειμένου να ολοκληρώνεται μία διαδικασία, όπως για παράδειγμα αλλαγή παρόχου ενέργειας ή φυσικού αερίου, σύναψη συμβολαίων κ.λπ. Ετσι, αν θέλει κάποιος να αλλάξει πάροχο ρεύματος, απλά θα επικοινωνεί με την εταιρία που επιθυμεί και θα του έρχεται μία ειδοποίηση στο Gov.gr Wallet: «Για το συμβόλαιο που επιθυμείτε να συνάψετε, απαιτούνται αυτά τα στοιχεία. Συναινείτε να δοθούν;». Θα πατά «συναινώ» και η διαδικασία θα ολοκληρώνεται.
«Με τον τρόπο αυτόν, η Δημόσια Διοίκηση θα μας ενημερώνει για οτιδήποτε μας αφορά, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας. Παράλληλα, απευθείας από το κινητό θα έχουμε πρόσβαση στα προσωπικά μας έγγραφα. Ολα αυτά με υψηλό επίπεδο ασφάλειας, καθώς κάθε ενημέρωση ή νέο έγγραφο στη Θυρίδα θα συνοδεύεται από αυτόματη ειδοποίηση-push notification στο Gov.gr Wallet. Μεθοδικά, με ψηφιακές λύσεις, ενισχύουμε την αποτελεσματικότητα του κράτους, απελευθερώνοντας δυνάμεις της Δημόσιας Διοίκησης, της κοινωνίας και της οικονομίας», τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.
Απολογισμός
Μέχρι σήμερα 5.266.315 πολίτες έχουν εγκαταστήσει το ψηφιακό πορτοφόλι Gov.gr Wallet στα κινητά τους.
Οι πολίτες σήμερα μπορούν να έχουν στο Gov.gr Wallet 11 ψηφιακά έγγραφα. Στο Gov.gr Wallet έχουν εκδοθεί και αποθηκευτεί:
* 4.078.119 δελτία αστυνομικής ταυτότητας
* 3.140.928 διπλώματα οδήγησης
* 72.484 ψηφιακές κάρτες αναπηρίας
* 245.558 ψηφιακές κάρτες ανεργίας
* 123.098 κάρτες δακτυλίου
* 1.604.960 στοιχεία οχήματος (myAuto)
* 144.038 ακαδημαϊκές ταυτότητες
* 432.937 ασφαλιστικές ικανότητες e-ΕΦΚΑ
* 41.252 άδειες χειριστή ταχύπλοου σκάφους
* 207.504 στοιχεία βαθμών ποινής του Συστήματος Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ)
* 86.689 πληροφορίες για ζώα συντροφιάς
* Περισσότερα από 1,2 εκατ. εισιτήρια ταυτοποιήθηκαν μέσω του Gov.gr Wallet από τους πολίτες για την είσοδο στα γήπεδα για αγώνες ποδοσφαίρου και μπάσκετ.
Δημήτρης Παπαστεργίου: Ολο το κράτος στα κινητά μας
Οπως δηλώνει στον «Ε.Τ.» ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, «5,2 εκατ. πολίτες έχουν εγκαταστήσει το Gov.gr Wallet στο κινητό τους, ενώ ο αριθμός τους αυξάνεται διαρκώς. Οι πολίτες αποθηκεύουν χρήσιμα ψηφιακά έγγραφα, όπως η ταυτότητα και το δίπλωμα, εισέρχονται απλά και γρήγορα στα γήπεδα με το ψηφιακό τους πορτοφόλι. Αυτά είναι μόνο η αρχή. Εργαζόμαστε ήδη για τη νέα έκδοση του Gov.gr Wallet, το οποίο αναβαθμίζουμε και θα είναι πια ένα super app, με στόχο κάθε πολίτης να έχει όλο το κράτος στο κινητό του. Για να αντιληφθείτε πόσο θα διευκολυνθούν οι πολίτες στην καθημερινότητά τους, αναλογιστείτε ότι ουσιαστικά το Gov.gr Wallet θα καταστεί το βασικό ψηφιακό σημείο αλληλεπίδρασής τους με το κράτος».