Κατ’ αρχάς να υπενθυμίσουμε ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. δεν έχει φέρει ούτε μία επένδυση, ούτε ένα ευρώ στη χώρα. Το 2015 καταγράφηκε για πρώτη φορά στα χρόνια της κρίσης μείωση των καθαρών άμεσων επενδύσεων κατά 250 εκατομμύρια ευρώ. Σημειώθηκε δηλαδή εκροή κεφαλαίων, με απλά λόγια κάποιοι επενδυτές λάκισαν από τη χώρα.
Οι συμβάσεις για τα 14 αεροδρόμια και τον ΟΛΠ ήταν έτοιμες από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝ.ΕΛ. μόλις ανέλαβαν την εξουσία επιχείρησαν να τις σαμποτάρουν, ακόμη θυμόμαστε τις κραυγές για το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, μετά συμβιβάστηκαν και έβαλαν τις υπογραφές τους.
Ομως επενδυτές δεν έφεραν. Οι Γερμανοί είχαν κερδίσει από το 2014 το διαγωνισμό για τα περιφερειακά αεροδρόμια, οι Κινέζοι είχαν συνεργασία με τον ΟΛΠ από το 2008 και η Lamda είχε καταθέσει την προσφορά για το χώρο του Ελληνικού από το 2013.
Η σημερινή κυβέρνηση όχι μόνο δεν μπορεί να φέρει επενδύσεις αλλά κάνει ό,τι μπορεί για να απομακρύνει κεφάλαια ή να καταστήσει ακριβότερη για το Ελληνικό Δημόσιο κάθε νέα αποκρατικοποίηση.
Το κόλπο που επιχείρησε να κάνει την τελευταία στιγμή ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας, σε συνεργασία ή μη με το γενικό γραμματέα της κυβέρνησης, αλλοιώνοντας όρους στη σύμβαση με τους Κινέζους, θα το πληρώσει ακριβά η χώρα.
Συνολικά η αναξιοπιστία έχει τίμημα, ιδίως όταν σχετίζεται με οικονομικές συναλλαγές. Το ξέρει πολύ καλά που δέχθηκε από τους δανειστές την επιβολή του αυτόματου κόφτη στην περίπτωση δημοσιονομικών αστοχιών.
Μετά το κόλπο του ΟΛΠ οποιοσδήποτε νέος επενδυτής στις αποκρατικοποιήσεις που τρέχουν θα ζητάει ασφυκτικούς κανόνες, που συνήθως λειτουργούν σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος.
Οι επόμενες πωλήσεις ΔΕΚΟ ή άλλων δημόσιων περιουσιακών στοιχείων θα περιέχουν τον «κίνδυνο» αλλαγής βασικών όρων μέχρι την τελευταία στιγμή και αυτό οι επιχειρήσεις το κοστολογούν προκειμένου να καταθέσουν την οικονομική τους προσφορά.
Σύμφωνα με τις αναλύσεις οικονομολόγων, η Ελλάδα θα χρειαστεί τα επόμενα 5-6 χρόνια νέες επενδύσεις ύψους 100 δισεκατομμυρίων ευρώ προκειμένου να ξαναμπεί στο δρόμο της ισχυρής ανάπτυξης και της βιώσιμης αύξησης του μέσου εισοδήματος.
Με τις πρακτικές Δρίτσα, που έχουν την κάλυψη του Μαξίμου, η έλευση επενδυτών είναι αμφίβολη. Και επειδή αυτή η κυβέρνηση δύσκολα θα απαλλαγεί από τις ιδεοληψίες της, ευκολότερο είναι να αλλάξει η κυβέρνηση παρά το χούι του Δρίτσα για το λιμάνι που φεύγει…
ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΙ ΣΕ ΡΟΛΟ ΜΑΡΙΑΣ ΑΝΤΟΥΑΝΕΤΑΣ
Είναι απίστευτος ο κυνισμός με τον οποίο αντιμετωπίζουν τις περικοπές των συντάξεων οι υπουργοί και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Ο αρμόδιος υφυπουργός Τάσος Πετρόπουλος απαντώντας σε ερώτηση βουλευτή του ΚΚΕ στη Βουλή αναρωτήθηκε γιατί σημειώνεται τέτοια αναστάτωση για το ΕΚΑΣ, ενώ επιτέθηκε στον Ελεύθερο Τύπου που αποκάλυψε το θέμα της κατάργησης του βοηθήματος σε διπλάσιο αριθμό δικαιούχων. Ο άλλος ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Σεβαστάκης, μιλώντας στον Σκάι, επινόησε τον όρο της «αναπλαισίωσης» των συντάξεων για να μην πει τη λέξη «μείωση». Δεν αντιλαμβάνονται ότι με συμπεριφορές Μαρίας Αντουανέτας εξοργίζουν τους πολίτες που δεν αντέχουν άλλους εμπαιγμούς;
«ΟΝΕΙΡΟ» Η ΑΝΑΚΑΜΨΗ
Η Citigroup προσγειώνει απότομα τις εκτιμήσεις της κυβέρνησης για ανάκαμψη στο δεύτερο εξάμηνο του έτους. Σύμφωνα με τη νεότερη πρόβλεψή της, η ελληνική οικονομία θα υποχωρήσει φέτος κατά 1,2% από 0,7% που ήταν η αρχική πρόβλεψη λόγω της αβεβαιότητας που προκαλεί το Brexit και των μέτριων στοιχείων από τον τουρισμό. Ο αμερικανικός οίκος εκτιμά ότι εάν συνεχισθεί η αβεβαιότητα είναι πολύ πιθανό να ενεργοποιηθεί ο δημοσιονομικός κόφτης την άνοιξη του 2017. Σε κάθε περίπτωση, είναι πολύ δύσκολο πλέον να επιτευχθεί το πρωτογενές πλεόνασμα όταν η οικονομία βυθίζεται περισσότερο στην ύφεση.