Ενώ είστε μετριοπαθής πολιτικός, υψώσατε τους τόνους σε ό,τι αφορά τη συμφωνία των Πρεσπών. Είναι έτσι;
Τόσο η ιδιοσυγκρασία όσο και η αντίληψή μου για την πολιτική συμπίπτουν με τις αρχές της ιδρυτικής διακήρυξης της Νέας Δημοκρατίας και τη στρατηγική του προέδρου του Κόμματος, Κυριάκου Μητσοτάκη. Αντιτασσόμαστε στα άκρα και τις ακρότητες, αποφεύγουμε τις κραυγές και τις ύβρεις και δεν παίζουμε στο ταμπλό του φανατισμού, της πόλωσης και του διχασμού που διάλεξε ο ΣΥΡΙΖΑ.
Επιλέγουμε τη στρατηγική της αλήθειας και του ρεαλισμού, της σύνεσης και της ευθύνης, του μέτρου και της μετριοπάθειας. Δεν μπορούμε, ωστόσο -και δεν έχουμε το δικαίωμα-, να κρύψουμε την οργή και το θυμό μας, που είναι ταυτόχρονα οργή και θυμός της πλειονότητας των Ελλήνων, όταν συντελούνται εγκλήματα εις βάρος του λαού και του έθνους. Και η συμφωνία των Πρεσπών είναι έγκλημα εις βάρος της Ιστορίας μας, αλλά και εις βάρος των γενιών που έρχονται, εις βάρος των αγέννητων.
Ο συνδυασμός ονόματος, ταυτότητας και γλώσσας που παραχώρησε ο κ. Τσίπρας θα είναι για τον Ελληνισμό μια ανοιχτή και επώδυνη πληγή.
Και μετά τη συμφωνία πώς θα αποκαλείτε τους γείτονές μας;
Είναι βέβαιο πως το πρώτο που θα επιδιώξουν οι γείτονές μας είναι η αξιοποίηση της δυνατότητάς τους να αποκαλούνται απ’ όλο τον κόσμο «Μακεδόνες». Θα ακούμε παντού στις ξένες πρωτεύουσες και τα διεθνή fora να καλωσορίζουν τον «Μακεδόνα» πρωθυπουργό και όχι τον πρωθυπουργό της «Βόρειας Μακεδονίας». Τους δίνει τη δυνατότητα αυτή η επαίσχυντη συμφωνία των Πρεσπών και θα την αξιοποιήσουν.
Απαντώ, λοιπόν: Οι Μακεδόνες δεν μπορούμε και δεν πρόκειται να πούμε ποτέ «Μακεδόνες» τους Σλάβους. Το διακήρυξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και το ενστερνίζεται η πλειονότητα των Ελλήνων. Ταυτόχρονα, θα ξεκινήσουμε νέους αγώνες για την ανάδειξη της αιώνιας Μακεδονίας των Ελλήνων.
Δημήτρης Μαμαλούκας στον ΕΤ: «Η ελπίδα αντίβαρο στον φόβο του θανάτου»
Πώς κρίνετε το αποτέλεσμα της συνάντησης Τσίπρα – Ερντογάν στην Τουρκία;
Αυτή τη στιγμή ξέρουμε όσα δήλωσαν και όχι όσα συζήτησαν. Δεν ξέρουμε, για παράδειγμα, αν συζήτησαν θέματα μουφτήδων σε συνδυασμό με τη Σχολή της Χάλκης. Ούτε αν εισήλθαν σε συζητήσεις για συγκεκριμένες μονομερείς αξιώσεις της Αγκυρας, όπως η εγκατάλειψη του δικαιώματος επέκτασης των χωρικών υδάτων και οι ισχυρισμοί για δήθεν «γκρίζες ζώνες». Ούτε τι είπαν για το Κυπριακό και τα ενεργειακά κοιτάσματα στην Ανατ. Μεσόγειο.
Φαίνεται, πάντως, ότι υπήρξε συμφωνία για την έναρξη διαλόγου με στόχο την αποτροπή της έντασης εν όψει των εκλογικών αναμετρήσεων στις δύο χώρες. Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται αυτό και δεν μπορεί να εμπιστευόμαστε την Αγκυρα. Πρώτον, γιατί, εάν θέλει αποτροπή της έντασης, δεν έχει παρά να σταματήσει τόσο τις παραβιάσεις και τις παραβάσεις στο Αιγαίο όσο και τις πειρατικές ενέργειες στην κυπριακή ΑΟΖ.
Δεύτερον, γιατί υπάρχουν αλλεπάλληλα πακέτα μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης που συμφωνήθηκαν στο παρελθόν, αλλά δεν εφαρμόζονται σήμερα. Και, τρίτον, διότι θα ήταν εξαιρετικά αφελές και άκρως επικίνδυνο να θεωρήσουμε -όπως κάνει ο κ. Τσίπρας- ειλικρινείς τις διαβεβαιώσεις της Αγκυρας. Μην ξεχνάμε ούτε το 1974 ούτε το 1996.
Αντιλαμβάνομαι πως δεν έχετε καμιά εμπιστοσύνη στον κ. Τσίπρα σε ό,τι αφορά τα εθνικά θέματα. Μπορείτε, όμως, να αμφισβητήσετε την έξοδο από το 3ο Μνημόνιο και το κοινωνικό πρόσημο των τελευταίων αποφάσεών του;
Πράγματι, τον περασμένο Αύγουστο, συμπληρώθηκε ο χρόνος εφαρμογής του 3ου Μνημονίου. Μην ξεχνάμε, όμως, δύο πράγματα: Πρώτον, ότι το Μνημόνιο αυτό δεν προβλεπόταν το 2014, αλλά επιβλήθηκε μετά το έγκλημα του 2015 και έφερε επιπλέον μέτρα λιτότητας 10 δισ. ευρώ. Και, δεύτερον, ότι η χώρα υφίσταται τώρα το 4ο άτυπο Μνημόνιο, με αυστηρή κοινοτική εποπτεία.
Σε ό,τι αφορά το πρόσημο ορισμένων αποφάσεών της μόνο προεκλογικό μπορεί να χαρακτηριστεί. Και βέβαια μην ξεχνάμε, αφενός, ότι οι αποφάσεις αυτές αφορούν, κυρίως, μερική άρση επώδυνων μέτρων που η ίδια επέβαλε. Και, αφετέρου, ότι, πέρα από τη φορολογική σφαγή, συνεχίζονται και οι δραματικές περικοπές βασικών κοινωνικών επιδομάτων, όπως το ΕΚΑΣ, τα πολυτεκνικά επιδόματα και το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής