«Με γεμάτη, αλλά ραγισμένη καρδιά, πρέπει να μοιραστούμε τα νέα του θανάτου του πατέρα και αδελφού μας, Κουίνσι Τζόουνς. Παρότι πρόκειται για μία συνταρακτική απώλεια για την οικογένεια, χαιρόμαστε για τη μεγάλη ζωή που έζησε και γνωρίζουμε ότι δεν θα υπάρξει ποτέ άλλος σαν αυτόν», ανέφερε η οικογένειά του σε δήλωσή της.
Τον αποκάλεσαν «τιτάνα» της αμερικανικής ψυχαγωγίας και όχι άδικα. Εκανε αστέρι πρώτου μεγέθους τον Μάικλ Τζάκσον υπογράφοντας την παραγωγή στα κορυφαία άλμπουμ του «Off the wall», «Thriller» και «Bad», ενώ συνεργάστηκε με τεράστιες προσωπικότητες όπως ο Φρανκ Σινάτρα, η Αρίθα Φράνκλιν, η Ντόνα Σάμερ και πολλούς άλλους. Είναι ο τρίτος πιο πολυβραβευμένος καλλιτέχνης με Γκράμι με 28 βραβεία και επίσης ο τρίτος σε υποψηφιότητες για το ίδιο βραβείο μετά την Μπιγιόνσε και τον Jay Z, με 80.
Οικογένεια σκλάβων
Γεννημένος στο Σικάγο το 1933, ο Τζόουνς προερχόταν από πατέρα που η δική του μητέρα ήταν σκλάβα Ουαλού γαιοκτήμονα, ενώ και η οικογένεια της μητέρας του είχε ρίζες σε οικογένεια σκλάβων. Εκείνη όμως τραγουδούσε κι έτσι ο Κουίνσι Τζόουνς ένιωσε για πρώτη φορά στα παιδικά του χρόνια τη μαγεία της μουσικής. Στο γυμνάσιο έμαθε να παίζει μια σειρά από μουσικά όργανα και στα 14 του χρόνια έπαιζε μουσική με τον 16χρονο τότε Ρέι Τσαρλς στα κλαμπ του Σιάτλ. Μάλιστα, το 1948 υπήρξε για ένα διάστημα μουσικός της μπάντας που συνόδευε την Μπίλι Χόλιντεϊ.
Λίγο αργότερα, στη Νέα Υόρκη, έπαιζε τρομπέτα στην μπάντα που συνόδευε τον Ελβις Πρίσλεϊ στις πρώτες τηλεοπτικές του εμφανίσεις κι εκεί γνώρισε θρύλους σαν τον Τσάρλι Πάρκερ και τον Μάιλς Ντέιβις. Στη δεκαετία του ’50 έκανε περιοδείες στην Ευρώπη και για ένα διάστημα εγκαταστάθηκε στο Παρίσι σπουδάζοντας μουσική και κάνοντας παρέα με προσωπικότητες σαν τον Πάμπλο Πικάσο, τον Τζέιμς Μπόλντουιν και την Τζοζεφίν Μπέικερ. Στα 32 του χρόνια ήταν ο ενορχηστρωτής της μπάντας του Ντίζι Γκιλέσπι στις περιοδείες του στη Νότια Αμερική και τη Μέση Ανατολή, ενώ παράλληλα έφτιαξε το δικό του σχήμα και έκανε περιοδείες στην Ευρώπη, που όμως τον άφησαν με χρέος 100.000 δολάρια. Επιασε δουλειά στη Mercury records και άρχισε σταδιακά να ξεπληρώνει το χρέος του κάνοντας παραγωγή στους δίσκους της Ελα Φιτζέραλντ, της Πέγκι Λι, της Σάρα Βον και πολλών άλλων. Παράλληλα έγραφε τα σάουντρακ ταινιών όπως η «Ληστεία αλά ιταλικά», η «Ιστορία ενός εγκλήματος», «Το πορφυρό χρώμα» κ.ά. Το 1968 έγινε ο πρώτος μαύρος καλλιτέχνης με υποψηφιότητα για Οσκαρ τραγουδιού με το «The eyes of love», στην ταινία «Banning», ενώ έγραψε μουσική και για την τηλεόραση, για σειρές όπως το «The Bill Cosby show», «Ironside» και «Roots».
Η συνεργασία του με τον Φρανκ Σινάτρα ξεκίνησε το 1958, όταν η Γκρέις Κέλι τον σύστησε στον σπουδαίο τραγουδιστή. Η συνεργασία τους κράτησε μέχρι το τέλος της καριέρας του Σινάτρα και τον τελευταίο του δίσκο «LA is my lady» του 1984. Ως σόλο καλλιτέχνης άνθισε στη δεκαετία του ’50 με μια σειρά από τζαζ άλμπουμ στα οποία έπαιζαν σπουδαίοι μουσικοί όπως ο Τσαρλς Μίνγκους, ο Αρτ Πέπερ κ.ά.
Πέθανε ο συγγραφέας Βασίλης Λιόγκαρης
Στη δεκαετία του ’60 υπήρξε ο παραγωγός αμέτρητων μεγάλων επιτυχιών όπως το «It’s my party» της Λέσλι Γκορ και αργότερα αγκάλιασε τη φανκ και την ντίσκο γράφοντας επιτυχίες για την Τσάκα Καν, τον Τζορτζ Μπένσον κ.ά.
Ασφαλώς και η μεγαλύτερη επιτυχία του ήταν το «Thriller» του Μάικλ Τζάκσον. Μαζί του, και παρέα με τον Λάιονελ Ρίτσι, ήταν υπεύθυνοι για το τραγούδι «We are the world», που ηχογραφήθηκε από μια σειρά μεγάλων αστέρων το 1985 για την Αιθιοπία.
Για τους Beatles είχε πει ότι ήταν οι χειρότεροι μουσικοί που είχε συναντήσει ποτέ του, ενώ για τους U2 έλεγε ότι δέχονται τεράστια πίεση. Για τον Μάικλ Τζάκσον δήλωνε ότι ήταν μακιαβελικός στο έπακρο και ότι έκλεβε από άλλους καλλιτέχνες χωρίς ποτέ να τους δίνει ούτε ένα δολάριο.
Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ
Ο Κουίνσι Τζόουνς επέζησε από τη δολοφονική επίθεση της συμμορίας του Τσαρλς Μάνσον στο σπίτι της Σάρον Τέιτ, το 1969, γιατί απλά ξέχασε το ραντεβού του εκεί το μοιραίο βράδυ, ενώ το 1974 υπέστη ανεύρυσμα από το οποίο επέζησε, αλλά δεν μπόρεσε να ξαναπαίξει τρομπέτα ποτέ. Παντρεύτηκε τρεις φορές και απέκτησε επτά παιδιά, ένα εκ των οποίων με τη Ναστάζια Κίνσκι. Εφτιαξε τη δική του εταιρία παραγωγής για τηλεοπτικές εκπομπές και κινηματογραφικές ταινίες και η μεγαλύτερη επιτυχία του ήταν η σειρά «Ο πρίγκιπας του Μπελ Αιρ», που έκανε αστέρι πρώτου μεγέθους τον Γουίλ Σμιθ.
Ειδήσεις σήμερα
Σάκης Αρναούτογλου: Ανατροπή με τον καιρό – Αλλαγή στην πρόβλεψη
Ιμάν Κελίφ: Διέρρευσε έγγραφο που υποστηρίζει πως η πυγμάχος είναι «βιολογικά άνδρας»