Όπως είπε σήμερα μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό 102 fm της ΕΡΤ3, στόχος παραμένει η επέκταση στην Καλαμαριά να λειτουργήσει έως το τέλος του 2025.
«Είναι δύσκολη υπόθεση, γιατί πρέπει να ολοκληρώσουμε την παράλληλη υλοποίηση έξι διαφορετικών συμβάσεων και να συμπεριλάβουμε και την αγορά των συρμών και για την κεντρική γραμμή και για την Καλαμαριά. Είναι ένα αρκετά σύνθετο εγχείρημα, αλλά είμαστε αισιόδοξοι ότι ως το τέλος του χρόνου θα το έχουμε καταφέρει», τόνισε ο κ. Ταχιάος
Παράλληλα χαρακτήρισε τις 30 Νοεμβρίου 2025 «ορατή προθεσμία» για την παράδοση του έργου, λέγοντας παράλληλα ότι «αν υπάρξει απόκλιση, θα είναι πολύ μικρή. Αυτό που μας απασχολεί είναι ότι θα χρειαστεί να διακόψουμε τη βασική γραμμή από έναν μήνα έως 40 μέρες. Το πότε θα συμβεί, αν θα είναι διαρκές ή σε τμήματα, δεν ξέρουμε ακόμη».
Μάλιστα, αναφερόμενος πάντα στην επέκταση προς Καλαμαριά, σημείωσε πως έχει προχωρήσει, η ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων. «Είναι κάτι σημαντικό και σε αυτό χρειάζεται η συνδρομή και η δράση του δήμου Καλαμαριάς, που αυτή τη στιγμή είναι πάρα πολύ σημαντική. Έχει ήδη ορίσει τις δικασίμους και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Νομίζω 7 ή 8 Απριλίου είναι η πρώτη δικάσιμος», τόνισε.
Όπως διευκρίνισε, αυτό έχει σημασία, καθώς «το πώς θα συνδυάζονται μεταξύ τους οι σταθμοί, οι μετακινήσεις μεταξύ των σταθμών, πώς θα υπάρχει ασφάλεια σε περίπτωση έκτακτου γεγονότος έχει να κάνει και με την οδό Πόντου. Για την εκκίνηση των έργων στην Πόντου είπε πως «ως το τέλος της άνοιξης θα έχουμε εικόνα».
Μιλώντας συνολικά για το έργο του μετρό, ο υφυπουργός είπε χαρακτηριστικά πως «ξεκινήσαμε καλά και θα πάει καλύτερα όταν μπει η Καλαμαριά στο δίκτυο. Νομίζω οι στόχοι θα επιτευχθούν».
Αναφορικά με το έργο του Flyover, ο κ. Ταχιάος σημείωσε πως το έργο προχωρά πολύ γρήγορα. «Στόχος είναι 16 Μαΐου του 2027 να παραδοθεί και δεν νομίζω ότι θα υπάρξει απόκλιση. Έχουμε θέσει τον στόχο με ακρίβεια και με ακρίβεια δουλεύει και η ανάδοχος εταιρεία. Το έργο ξεκίνησε με πολλή διστακτικότητα από τον κόσμο σε ό,τι αφορά την αξιοπιστία, αλλά προχωρά πάρα πολύ γρήγορα», ανέφερε ο υφυπουργός.
Όσον αφορά τη διασύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως «έχει προχωρήσει πάρα πολύ γρήγορα και αυτή η υπόθεση. Έχει γίνει διοικητική αποβολή και απομένει η εκτέλεση των σχετικών διαδικασιών», ενώ παράλληλα επισήμανε πως «το θέμα των απαλλοτριώσεων είναι πάντα μπροστά μας όταν σχεδιάζουμε ένα τεχνικό έργο. Τα δικαστήρια έχουν τους δικούς τους χρόνους».
Αναφορικά με τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας οδού, ο υφυπουργός είπε πως έχει μεν υπογραφεί, αλλά δεν έχει αξιολογηθεί. «Είναι μια δραστηριότητα που σε πολύ μεγάλο βαθμό εξαρτάται από το δημόσιο, την πλευρά της Εγνατίας, που πρέπει να πιστοποιήσει τις σήραγγες στην κατηγορία “Ε”. Είναι ένα θέμα του το τρέχουμε και ως το καλοκαίρι να έχει παραχωρηθεί», πρόσθεσε.
Τέλος σε ερώτηση για το μέλλον της Εγνατία Οδός Α.Ε. μετά την παραχώρηση ο Νίκος Ταχιάος είπε πως «είναι κάτι που θα το δούμε. Η Εγνατία Οδός ΑΕ έχει μία υποχρέωση αυτή τη στιγμή, την παραχώρηση. Δεν είναι θέμα αισιοδοξίας, είναι θέμα σχεδιασμού».