Την εκδήλωση, την οποία συντόνισε ο αναπληρωτής καθηγητής Νεοελληνικών Σπουδών Πανεπιστημίου Lund και πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Νεοελληνικών Σπουδών Δρ. Βασίλης Σαμπατακάκης, χαιρέτισαν ο πρέσβης της Ελλάδας στην Σουηδία, Ανδρέας Φρυγανάς, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συλλόγων και Κοινοτήτων Σουηδίας Μωυσής Νικολαΐδης και ο αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβούλιου του Δήμου Σόλνα, ομογενής Γιώργος Κοντορίνης.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η κυρία Καμπανέλλη την ομιλία της, με τίτλο “Το παραμύθι με το όνομα Ιάκωβος Καμπανέλλης”, «ξεδίπλωσε όλο το έργο και τη ζωή ενός από τους σημαντικότερους και πολυγραφότερους Έλληνες θεατρικούς συγγραφείς του 20ου αιώνα, που γεννήθηκε στην Νάξο, το 1921. Αναφέρθηκε στις πολυποίκιλες ιδιότητες του ταλέντου του και ειδικότερα:
-του Καμπανέλλη ως θεατρικού συγγραφέα.
Ο Καμπανέλλης έγραψε περισσότερα από 40 θεατρικά έργα. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην “Αυλή των θαυμάτων”, το κομβικό έργο που καθιερώνει τον Καμπανέλλη ως αναμορφωτή της (μεταπολεμικής) νεοελληνικής δραματουργίας και στο “ Μεγάλο μας τσίρκο” που γράφτηκε και παίχτηκε στα χρόνια της Δικτατορίας.
Στη δισκογραφία, με τον Στέλιο
-του Καμπανέλλη ως σεναριογράφου.
Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης έγραψε τα σενάρια 18 ταινιών αρκετές από τις οποίες διακρίθηκαν σε ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου. Η Στέλλα (1955) πήρε το βραβείο Χρυσής Σφαίρας ως Καλύτερη Ξένη Ταινία και ήταν υποψήφια για το Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών. Ο Δράκος (1956) συμμετείχε στο Φεστιβάλ Βενετίας και θεωρείται μία από τις 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες όλων των εποχών, ενώ η ταινία Κορίτσια στον Ήλιο (1958) ήταν υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.
-του Ιάκωβου Καμπανέλλη ως δοκιμιογράφου, ποιητή, στιχουργού, αλλά και πεζογράφου
Η Κατερίνα Καμπανέλλη συγκλόνισε με την περιγραφή της προσωπικής εμπειρίας στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του μόλις 21 ετών, τότε, Ιάκωβου, ο οποίος είκοσι σχεδόν χρόνια μετά την απελευθέρωσή του έγραψε το αυτοβιογραφικό -και μοναδικό πεζογράφημά του- “ Μαουτχάουζεν”. Το βιβλίο αυτό αναδεικνύεται σε κορυφαία έκφραση της αντιπολεμικής λογοτεχνίας και συνιστά παγκοσμίως ένα από τα έργα αναφοράς της για τα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Η Μπαλάντα του Μαουτχάουζεν σε στίχους του Καμπανέλλη μελοποιήθηκε από το Μίκη Θεοδωράκη και θεωρήθηκε από τους New York Times ως ωραιότερο έργο που γράφτηκε ποτέ για το Ολοκαύτωμα».
Αποσπάσματα από 4 θεατρικά έργα του συγγραφέα, «Αυλή των Θαυμάτων», «Αυτός και το Πανταλόνι του», «Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού», «Ο επικήδειος» ερμήνευσαν οι ηθοποιοί της ερασιτεχνικής ομάδας θεάτρου της Στοκχόλμης Εμμανουέλα Ραμόλη, Δήμητρα Λαζαρίδη, Νόπη Σαββίδου, Χρήστο Σαβλάκη, Κατερίνα Τζιούφα, Γεράσιμο Λούτο και Anastasio Tebaldi, υπό την καθοδήγηση του ηθοποιού και αποφοίτου της δραματικής σχολής Αγίας Βαρβάρας “Ιάκωβος Καμπανέλλης”, Αθανάσιου Κουβούση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ