Η κυβέρνηση έχει λάβει μια σειρά από μέτρα -πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, απαγόρευση προσφορών, βαριά πρόστιμα- για να φρενάρει το ράλι στις τιμές, που μπορεί εν μέρει να έχουν αποδώσει, αλλά δυστυχώς δεν έχουν γίνει αισθητά στην τσέπη των καταναλωτών.
ΤΟΣΟ ο πρωθυπουργός όσο και ο διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος έχουν αναφερθεί στον «πληθωρισμό της απληστίας». Τι ακριβώς σημαίνει αυτός ο όρος; Πως κάποιες επιχειρήσεις εκμεταλλεύονται το παγκόσμιο πληθωριστικό τσουνάμι για να αυξήσουν τις τιμές σε προϊόντα και υπηρεσίες πολύ περισσότερο από όσο δικαιολογείται από τις συνθήκες στην αγορά. Και αυτά τα υπερκέρδη της απληστίας πληρώνονται από τις τσέπες των πολιτών.
ΥΠΑΡΧΕΙ απάντηση στον πληθωρισμό της απληστίας; Μπορούν οι πολίτες να κάνουν κάτι; Ναι, μπορούν. Γίνεται ήδη σε αρκετές χώρες, μπορεί να γίνει και εδώ. Σύμφωνα με έρευνα του «Ε.Τ.», ένα καλάθι σούπερ μάρκετ με 15 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχει το μισό κόστος σε σχέση με αγαθά επώνυμων brands. Η διαφορά στην τσέπη είναι μεγάλη. Οι καταναλωτές το έχουν αντιληφθεί, γι’ αυτό και πλέον τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν κερδίσει το 27% στο μερίδιο της αγοράς. Σε ευρωπαϊκές χώρες, το αντίστοιχο μερίδιο φτάνει έως και το 37%. Με αυτόν τον τρόπο ασκείται πίεση στις μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες, που βλέπουν τις πωλήσεις τους να πέφτουν και έτσι θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε αποκλιμάκωση τιμών.