Ο Τραμπ, με τα ρατσιστικά του σχόλια, φρόντισε να στείλει τους μαύρους και τους ινδικής καταγωγής Αμερικανούς στην αγκαλιά της αντιπάλου του. Ετσι, η μεγάλη μάχη γίνεται για τους 36,2 εκατομμύρια ισπανόφωνους ψηφοφόρους, που θα γείρουν αποφασιστικά την πλάστιγγα στις 6-7 κρίσιμες πολιτείες.
Προχθές Πέμπτη, η καμπάνια της Χάρις λάνσαρε μια νέα διαφήμιση στα αγγλικά και τα ισπανικά. Με τον αμφίγλωσσο τίτλο «Determination», το μονόλεπτο σποτάκι φωτίζει τη μεταναστευτική ιστορία της Ινδής μητέρας της υποψήφιας προέδρου και προσπαθεί να πείσει τους Λατίνους ψηφοφόρους για τα κοινά τους στοιχεία. «Ως κόρη μετανάστριας, όπως τα μέλη της κοινότητάς μας, η αντιπρόεδρος Χάρις γνωρίζει τη δύναμη της αποφασιστικότητας. Γι’ αυτό, σε όλη της τη ζωή, τα έβαζε με βίαιους κακοποιούς, μεγάλες τράπεζες και αδηφάγες εταιρίες – και νικούσε», λέει ο Λατίνος εκπρόσωπός της, Κέβιν Μουνιός.
H Οξφόρδη και το σύνδρομο της Κίνας
Στις πολιτείες όπου περιοδεύει αυτές τις μέρες η Χάρις, μαζί με τον υποψήφιο αντιπρόεδρο Τιμ Γουόλτς, υπάρχει ισχυρό ισπανόφωνο στοιχείο. Στην Αριζόνα, όπου ο Μπάιντεν κέρδισε το 2020 για 11.000 ψήφους, το 25% των ψηφοφόρων είναι Λατίνοι και φέτος προστέθηκαν άλλοι 150.000 ψηφοφόροι αυτής της κατηγορίας. Εκτός από τις Λατίνες της Αριζόνα, που τάσσονται στη μεγάλη τους πλειοψηφία υπέρ των φθηνών και ασφαλών αμβλώσεων, το σποτάκι απευθύνεται και στο 22% των ισπανόφωνων της Νεβάδα.
Η μάχη με τον Τραμπ σε αυτό το γήπεδο θα είναι σκληρή και με ρίσκο. Προβάλλοντας ως σημαιοφόρος μεθοριακών πληθυσμών με μεταναστευτικό υπόβαθρο, η Χάρις επιλέγει την οδό της ολομέτωπης σύγκρουσης με τον Τραμπ στο Μεταναστευτικό. Μιλάμε για το υπ’ αριθμόν 1 ζήτημα της προεκλογικής εκστρατείας, που απασχολεί τους Αμερικανούς περισσότερο και από την οικονομία. Γι’ αυτό, ας μην εκπλαγεί κανείς αν η Κάμαλα δώσει τον όρκο της και στα ισπανικά…