Κατ’ αρχάς, δεν υπάρχει κοινή διατομή σε όλο το μήκος του οδικού άξονα, αφού στην ουσία ακολουθεί την ελικοειδή διαδρομή του ποταμού. Από κει και πέρα, υπάρχουν πολλοί λόγοι που διαιωνίζουν το πρόβλημα. Η αυξομείωση των λωρίδων, ο μεγάλος αριθμός των βαρέων οχημάτων, η ποιότητα του οδοστρώματος, η οδηγική συμπεριφορά, οι βλάβες, τα τρακαρίσματα και η αργή απόκριση στην απομάκρυνση ακινητοποιημένων οχημάτων. Σε αυτά προστίθενται και οι εργασίες που γίνονται κατά καιρούς, όπως συμβαίνει αυτό το διάστημα -τις νυχτερινές ώρες- στον κόμβο Αχαρνών και στον κόμβο Δυρραχίου. Μόνο που αυτές είναι τουλάχιστον απαραίτητες.
Στόχος του Μασκ: Τα εργασιακά δικαιώματα
Από το καλοκαίρι η Περιφέρεια Αττικής «τρέχει» ένα πρόγραμμα για τον Κηφισό που απλώνεται σε επτά άξονες. Εργασίες επί του οδοστρώματος, αντικατάσταση στηθαίων, αναβάθμιση της σήμανσης, βελτίωση του φωτισμού, αναβάθμιση του κέντρου διαχείρισης κυκλοφορίας, τεχνικές παρεμβάσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε επικίνδυνα σημεία. Ταυτόχρονα, προχωρούν παρεμβάσεις και διαπλατύνσεις σε προβληματικά σημεία που προκαλούν στένωση και εμποδίζουν την ομαλή ροή της κυκλοφορίας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.
Ολο αυτό το σχέδιο, που ξεκίνησε τον Ιούνιο, αναμένεται να ολοκληρωθεί περίπου σε 20 μήνες. Οταν ολοκληρωθούν οι εργασίες, προφανώς και θα βελτιώσουν τη ροή της κίνησης και την οδική ασφάλεια, όμως ας μην έχουμε αυταπάτες. Από τη στιγμή που μιλάμε για την οδική αρτηρία με τον μεγαλύτερο αριθμό διελεύσεων από οποιαδήποτε άλλη σε όλο το Λεκανοπέδιο, ας μην περιμένουμε θαύματα. Κάποια στιγμή πρέπει να ξεκινήσει σοβαρά η κουβέντα για την υιοθέτηση αποτρεπτικών προς τη χρήση του αυτοκινήτου μέτρων, αλλά αυτό προϋποθέτει υπερ-αξιόπιστες δημόσιες συγκοινωνίες. Μέχρι τότε, υπομονή.