Πριν από ένα μήνα διαμαρτυρόμασταν γιατί η αμόλυβδη βενζίνη είχε ξεπεράσει τα 2 ευρώ. Τώρα βλέπουμε στο κέντρο της Αθήνας τις τιμές να έχουν σκαρφαλώσει στα 2,5 ευρώ και στα νησιά να κοστίζουν πολύ περισσότερο. Εύκολες λύσεις απέναντι σε ένα διεθνές πρόβλημα δεν υπάρχουν.
Η ΜΕΙΩΣΗ του ειδικού φόρου κατανάλωσης ή του ΦΠΑ μπορεί να επιφέρει μία αποκλιμάκωση στις τιμές της αντλίας δεν είναι όμως βέβαιο ότι μπορεί να αντιστρέψει την τάση που επικρατεί στις αγορές ενώ θα επιβαρύνει σημαντικά τα δημόσια ταμεία.
ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να αποκλείσει δηλαδή η μείωση των φόρων να εξουδετερωθεί από το ράλι στις διεθνείς τιμές. Επομένως χρειαζόμαστε πιο στέρεες λύσεις στο ζήτημα της ενέργειας από το να επιδοτούμε διαρκώς τις εισαγωγές πανάκριβων καυσίμων. Προς αυτή την κατεύθυνση μπορούν να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα:
Ινάσιο Λούλα, ο «πρεσβευτής» του Καλού
ΠΡΩΤΟΝ να ενισχυθεί το δημόσιο σύστημα συγκοινωνιών. Ευτυχώς το τελευταίο διάστημα έχουν επανεκκινήσει οι διαδικασίες για την επέκταση του μετρό σε περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά, που θα συμβάλουν σημαντικά στη μείωση της κυκλοφορίας και θα διευκολύνουν τις μετακινήσεις των εργαζομένων. Το ίδιο ισχύει και για τη Θεσσαλονίκη όπου ύστερα από περιπέτειες δεκαετιών το μετρό αναμένεται να λειτουργήσει από τα τέλη του 2023. Ταυτόχρονα απαιτείται ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων, ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός για την προμήθεια σύγχρονων οχημάτων ώστε η Αθήνα να αποκτήσει ένα αυτοδύναμο δημόσιο σύστημα συγκοινωνιών.
ΔΕΥΤΕΡΟΝ, πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη σημασία στην αξιοποίηση των εγχώριων πηγών ενέργειας. Οι ανανεώσιμες πηγές πρέπει να βρεθούν στο επίκεντρο αυτής της προσπάθειας ώστε να περιοριστεί η εξάρτηση από τις εισαγωγές καυσίμων και να παράγουμε καθαρή και φθηνή ενέργεια αξιοποιώντας τον ήλιο και τον άνεμο, τα χαρακτηριστικά δηλαδή του ελληνικού τοπίου.
ΤΡΙΤΟΝ να παταχθεί το λαθρεμπόριο που επικρατεί ακόμα στον χώρο διακίνησης των καυσίμων. Οι εκπρόσωποι των πρατηριούχων δηλώνουν ότι γύρω από τα καύσιμα δρα μία «μαφία» που πρέπει να εξαλειφθεί από τις διωκτικές αρχές. Ταυτόχρονα πρέπει να εγκατασταθούν και να λειτουργήσουν όλα τα συστήματα που θα ελέγχουν τη διακίνηση των καυσίμων από το διυλιστήριο έως την αντλία.
ΟΛΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ότι οι υψηλές τιμές στις διεθνείς αγορές καυσίμων θα παραμείνουν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Για αυτό πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες για την αξιοποίηση του ενεργειακού μας πλούτου και για την πάταξη του λαθρεμπορίου. Το πρόβλημα είναι μεγάλο αλλά δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο, κάθε μέρα μετράει διπλά σε συνθήκες πληθωρισμού.