Οι νόμιμοι κάτοχοί τους έλαβαν ειδοποίηση από την εταιρία διαχείρισης των διοδίων με την οποία τους ζητήθηκε «ειλικρινή συγγνώμη». Ενημερώθηκαν δε ότι θα έπρεπε να πληρώσουν το αντίτιμο διότι καταγράφηκαν ηλεκτρονικά. Περίπου 23.000 άνθρωποι πλήρωσαν με διαδικτυακές συναλλαγές.
Αν συνδυάσει κανείς αυτήν την είδηση με το τρομερό τροχαίο στα διόδια της Εγνατίας οδού, θα αδυνατεί να πιστέψει ότι στην εποχή της παγκυριαρχίας της τεχνολογίας, της ΑΙ, των ολοκληρωμένων συστημάτων διαλειτουργικότητας μεταξύ διαφορετικών πλατφορμών, των κυβερνητικών apps, που ήδη έχουν κάνει καλύτερη τη ζωή εκατομμυρίων Ελλήνων, δεν έχει βρεθεί ακόμα τρόπος να μην υπάρχουν διόδια με τη μορφή που τα ξέρουμε.
Και εξηγούμεθα: Ουδείς γνωρίζει τον βαθμό που επηρέασε την εξέλιξη του τραγικού περιστατικού το γεγονός ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου με το σύστημα του e-pass είχε σταματήσει ή κινείτο πολύ αργά. Χθεσινές πληροφορίες ανέφεραν ότι η μπάρα λειτούργησε και άνοιξε κανονικά. Δεν είναι όμως αυτό το θέμα.
Ανεξάρτητα από το αν υπάρχει ικανοποιητική ή όχι προειδοποιητική σήμανση, σε κάθε περίπτωση η ύπαρξη ενός χτισμένου όγκου απ’ άκρου εις άκρον ενός δρόμου ταχείας κυκλοφορίας, όπως είναι οι εθνικές οδοί, η Αττική οδός και άλλοι, για τη συντήρηση των οποίων και τις ανάλογες υπηρεσίες οφείλουμε να πληρώνουμε, δεν παύει να αποτελεί εμπόδιο. Ακόμα και η αναγκαστική μείωση της ταχύτητας και η επιλογή λωρίδας μεταξύ αυτόματης πληρωμής με e-pass και ταμείου με υπάλληλο, απαιτεί χειρισμούς που αποσπούν την προσοχή του οδηγού. Και ας μην μιλήσουμε -καλή ώρα- για τις ατέλειωτες εξοντωτικές ουρές ταλαιπωρίας τις ημέρες μεγάλων εισόδων και εξόδων από τα αστικά κέντρα.
Ναι, λοιπόν. Να αλλάξουν τα διόδια όπως τα ξέρουμε. Ας σκεφτούν οι υπηρεσίες του Δημοσίου, που διαθέτουν έμπειρα, μορφωμένα και με διεθνή εκπαίδευση στελέχη. Ας συνεργαστούν με τον ιδιωτικό τομέα. Ας συνεργαστούν με ακαδημαϊκούς φορείς, πανεπιστήμια, πολυτεχνεία. Στην Ελλάδα υπάρχει πολύ μεγάλη εξειδίκευση και υψηλό επίπεδο αναξιοποίητης γνώσης και στο συγκεκριμένο πεδίο της μελέτης και των εφαρμοσμένων λύσεων οδικής– κυκλοφοριακής ασφάλειας. Λύσεις υπάρχουν…