Γράφει ο Γιάννης Τσαπρούνης
ΑΠΟΤΕΛΕΙ πια έκπληξη να μην κολλήσει κανείς στον Κηφισό, στον Καρέα, αλλά και σε πολλούς ακόμα περιφερειακούς δρόμους της πρωτεύουσας.
Η αιτία είναι απλή και η αλήθεια πικρή. Από το 2000 και μετά δεν έχει γίνει κανένα ουσιαστικό έργο αποσυμφόρησης της κυκλοφορίας. Η χρεοκοπία και τα Μνημόνια καταχώνιασαν στα συρτάρια όλα τα σχέδια. Τώρα ξεκινά η γραμμή 4 του μετρό, που θα είναι έτοιμη το 2030. Ενώ η επέκταση της Αττικής Οδού προς τα νότια προάστια, τη Ραφήνα και το Λαύριο πάει για ακόμα πιο μετά.
ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ολοκληρώνονται ή προχωρούν έργα ανάπλασης χωρίς να υλοποιούνται αντίστοιχα έργα για δρόμους και μέσα μεταφοράς. Δυο τρανά παραδείγματα αποδεικνύουν την απρονοησία του κράτους. Το Πάρκο Νιάρχου και το Ελληνικό. Το 2019, που ήταν η τελευταία χρονιά πριν από την πανδημία, περισσότεροι από 6 εκατομμύρια πολίτες επισκέφθηκαν το ΚΠΙΣΝ στο χώρο του παλιού ιπποδρόμου. Στο Ελληνικό, πριν από λίγες ημέρες, άνοιξε ένα πολύ μικρό κομμάτι του χώρου, μόλις 70 στρέμματα, όπου λειτουργεί ένα πανέμορφο «χριστουγεννιάτικο χωριό».
Η κίνηση που δημιουργείται πέριξ αυτών των δύο χώρων είναι πρωτοφανής. Για να φτάσει κανείς στους χώρους αναψυχής ταλαιπωρείται αφάνταστα.
ΚΑΙ τα ερωτήματα είναι απλά:
Η Δώρα, η Γαρυφαλλιά και αύριο;
ΘΑ συνεχιστεί αυτό το χάος στους δρόμους πρόσβασης για το Πάρκο Νιάρχου; Τώρα, λέει, σχεδιάζεται η επέκταση του Ηλεκτρικού από το Θησείο έως το Νέο Φάληρο. Αρα, ακόμα κι αν προχωρήσει ο σχεδιασμός, θα απαιτηθεί τουλάχιστον μια πενταετία για να υλοποιηθούν τα έργα. Είναι ήδη πολύ αργά.
ΤΟ πάρκο του Ελληνικού θα είναι έτοιμο το 2025. Προφανώς και δεν αντέχουν τον κυκλοφοριακό φόρτο οι ήδη επιβαρυμένες λεωφόροι Βουλιαγμένης και Ποσειδώνος. Δεν θα έπρεπε να έχουν ήδη ξεκινήσει οι όποιες παρεμβάσεις απαιτούνται σε αυτούς τους δύο οδικούς άξονες;
ΚΑΙ στις δύο περιπτώσεις, τόσο για το Πάρκο Νιάρχου όσο και για το Ελληνικό, οι ιδιώτες έδωσαν/δίνουν χρήματα για να κατασκευάσουν τα έργα ανάπλασης.
ΤΟ κράτος όφειλε να έχει προνοήσει, σχεδιάσει και ολοκληρώσει τα οδικά έργα πρόσβασης πριν καν ολοκληρωθούν αυτές οι αναπλάσεις και να μην έρχεται με καθυστέρηση ετών για να… δει τι θα κάνει.
*Ο Γιάννης Τσαπρούνης είναι διευθυντής σύνταξης του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr