Γράφει ο Γιάννης Παπαδάτος
Από την ηλικία των 4 ετών τα Αγγλάκια θα μαθαίνουν με το μαλακό για τις «ασφαλείς και υγιείς σχέσεις», ενώ στα παιδιά του γυμνασίου θα παρέχεται πλήρης σεξουαλική αγωγή, ανάλογη με την ηλικία τους. Η σημερινή ύλη που καθιερώθηκε το 2000 θεωρείται «εντελώς ξεπερασμένη», ενώ φαίνεται ότι δεν ήταν και τόσο υποχρεωτική.
«Μα καλά», θα διερωτηθεί κάποιος, «είναι δυνατόν οι σημερινοί 14χρονοι και 16χρονοι να περιμένουν από το σχολείο να τους μάθει πράγματα που ήδη ξέρουν από προνήπια και μάλιστα σε τόσο προηγμένη χώρα;». Κι όμως, το 74% των εφήβων 11-15 χρόνων απάντησε σε έρευνα του ινστιτούτου YouGov ότι θα ένιωθε πιο ασφαλές αν το σχολείο τού μάθαινε τα σωστά πράγματα για το σεξ και τις ερωτικές σχέσεις.
Τη δεκαετία του ’80 ο κύριος παράγοντας φόβου, ανασφάλειας και προκαταλήψεων ήταν το AIDS. Σήμερα είναι το Διαδίκτυο και συγκεκριμένα οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν από την παιδική πορνογραφία, το sexting (στα κινητά και στο Ιντερνετ) μαζί με τη διαχρονική σεξουαλική παρενόχληση και το bullying, στην ψηφιακή και στην πραγματική ζωή. Επομένως, η μοντέρνα σεξουαλική αγωγή απαιτεί καταρτισμένους ειδικούς, συνεργασία γονέων και δασκάλων, αλλά και λεπτό χειρισμό διαφόρων θεμάτων, όπως η ομοφυλοφιλία και οι παραλλαγές της.
Ο διάλογος στην Αγγλία ξεκίνησε με ένταση επειδή αρκετοί γονείς αμφιβάλλουν για την επάρκεια των διδασκόντων ή απλά… ντρέπονται, ενώ κάποιοι άλλοι ζητούν ελαστικότητα στην ύλη, ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου