Γράφει ο Γιάννης Τσαπρούνης
ΕΙΝΑΙ αστείο να φωνάζουν παρέα από τη μία κάποιοι μεγαλοδιαπλεκόμενοι και από την άλλη κάποιοι «επαναστάτες» της δημοσιογραφίας. Οταν οι πρώτοι -με όλες τις κυβερνήσεις- καταφέρνουν και καθορίζουν οι ίδιοι το πώς θα μοιραστεί η «πίτα», και οι δεύτεροι ευεργετήθηκαν μέσα από «ημικρατικές» διαφημιστικές καμπάνιες με υπέρογκα ποσά κατά τη διάρκεια της «πρώτη φορά Αριστεράς». Ας βγει, λοιπόν, η ρημάδα η λίστα με τα 20 εκατομμύρια, για να τελειώνει το πανηγύρι.
ΠΕΡΑ από τα χρήματα, όμως, υπάρχει κάτι εξίσου σημαντικό. Και έχει σχέση με το ανεκδιήγητο σποτ του ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ. Τσίπρας έχει υιοθετήσει πλήρως την τακτική του Τραμπ και άλλων λαϊκιστών: Φταίνε πάντοτε τα μέσα ενημέρωσης και όλοι οι πολιτικοί αντίπαλοι για όσα συμβαίνουν. Τα στελέχη της Αριστεράς κατέχουν το αλάθητο και τη μία και μοναδική αλήθεια!
ΑΣ κάνουμε ένα φλασμπάκ. Τέτοιες ημέρες πριν από πέντε χρόνια. Τέλη Ιουνίου του 2015.
ΔΕΚΑΔΕΣ δημοσιεύματα εφημερίδων αποκαλύπτουν: Πως η χώρα οδεύει προς χρεοκοπία και έξοδο από την ευρωζώνη. Πως ο Βαρουφάκης κατ’ εντολή του Μαξίμου σχεδιάζει την επιστροφή στη δραχμή με μια μεταβατική περίοδο όπου οι πολίτες θα χρησιμοποιούν ΙΟUs. Πως στο τραπέζι κυβερνητικής σύσκεψης ετέθη ως πρόταση να «σηκώσουν» δισεκατομμύρια της Τραπέζης της Ελλάδος τα οποία βρίσκονται στο Νομισματοκοπείο. Πως η κυβέρνηση εξετάζει να προκηρύξει δημοψήφισμα για παραμονή ή έξοδο από το ευρώ. Πως θα κλείσουν οι τράπεζες και θα επιβληθούν capital controls.
Ινάσιο Λούλα, ο «πρεσβευτής» του Καλού
ΠΩΣ απαντούσαν τότε σε εκείνα τα δημοσιεύματα ο κ. Τσίπρας και οι σύντροφοί του; Με προκλητικό ύφος ισχυρίζονταν πως όλα ήταν fake news. Kαι όχι μόνο αυτό. Κατήγγελλαν μέσα ενημέρωσης και δημοσιογράφους πως είναι βοθροκάναλα, πως είναι υπάλληλοι του Σόιμπλε, πως είναι προδότες!
ΟΛΑ τα παραπάνω γεγονότα ή ενδεχόμενα που είχαν αποκαλύψει τα μέσα ενημέρωσης επιβεβαιώθηκαν είτε από την πραγματικότητα είτε από ομολογίες κορυφαίων στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ.
ΠΟΙΟΣ έκανε προπαγάνδα; Ποιος έριχνε βροχή fake news; Ο κ. Τσίπρας και όσοι σήμερα κραυγάζουν για την αληθινή και αντικειμενική ενημέρωση. Είναι οι ίδιοι που πέρσι ακόμα και μετά την ανακοίνωση των exit polls των ευρωεκλογών έλεγαν πως είναι στημένα τα γκάλοπ και πως «ξέρουν» ότι στο τελικό αποτέλεσμα η διαφορά θα είναι γύρω στις 2-3 μονάδες. Τελικά, ως συνήθως, έλεγαν την… αλήθεια! Ο ΣΥΡΙΖΑ έχασε με 10 μονάδες.
ΥΠΑΡΧΟΥΝ, λοιπόν, δύο διαφορετικά ζητήματα στο πολιτικό σκηνικό. Το ένα είναι η λίστα της καμπάνιας «Μένουμε σπίτι» με τα 20 εκατομμύρια. Το άλλο είναι η επιμονή του ΣΥΡΙΖΑ στη ρητορική του 2015. Η επιμονή στον παραλογισμό τού «πας μη συριζαίος… βάρβαρος», που τη μια μέρα αφορά σε πολιτικούς, την άλλη σε δημοσιογράφους, την επόμενη σε κάποιους άλλους.
ΤΟ πρώτο ζήτημα θα λυθεί με τη δημοσίευση της λίστας. Το δεύτερο δεν λύνεται, γιατί το μίγμα διχασμού – λαϊκισμού – πολακισμού αποτελεί τη βασική στρατηγική του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
*Ο Γιάννης Τσαπρούνης είναι διευθυντής σύνταξης του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση