Γράφει η Δέσποινα Κονταράκη*
Τραμπ, Μπάιντεν και το δράμα των ομήρων
Ο Γιώργος Παπανδρεου απέδωσε το πρόβλημα στην έλλειψη επαρκούς χρόνου διαβούλευσης…». «…Στην κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης και του πράσινου δακτυλίου προχώρησαν χθες οι υπουργοί Οικονομικών και Περιβάλλοντος Γ. Παπακωνσταντίνου και Τ. Μπιρμπίλη, ενώ παράλληλα ανακοίνωσαν και τις τροποποιήσεις, βάσει περιβαλλοντικών και κοινωνικών κριτηρίων, στα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων ιδιωτικής χρήσης. Πάντως, η αγορά αυτοκινήτου, που τον Οκτώβριο κατέγραψε πτώση-ρεκόρ 40,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, έχει “παγώσει” σχηματίζοντας αρνητική άποψη». «…Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τα τέλη κυκλοφορίας του 2011, τα οποία είναι αυξημένα για τα καινούργια Ι.Χ. καθώς έχει καταργηθεί το κριτήριο παλαιότητας και πλέον θα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του αυτοκινήτου». «…Σε νέες αυξήσεις των τελών κυκλοφορίας προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο σβήνει και γράφει σενάρια, με σκοπό την είσπραξη 1,1 δισ. ευρώ».
Τα παραπάνω, όπως καταλάβατε, είναι ένα απάνθισμα από χαρακτηριστικά αποσπάσματα δημοσιευμάτων, έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου, για τα τέλη κυκλοφορίας από το 2009 μέχρι σήμερα. Πότε την πληρώνουν τα μικρά, πότε τα πετρελαιοκίνητα, άλλες φορές παίζουν ρόλο οι εκπομπές ρύπων, άλλες φορές μόνο η παλαιότητα. Ετσι, για να μη βαριόμαστε και να μην ξέρουμε τι θα πληρώσουμε. Κάθε χρόνο τα οικονομικά επιτελεία σκαρφίζονται διαφορετικά σενάρια για να κάνουν πιο «δίκαια» τα τέλη κυκλοφορίας και ταυτόχρονα να μαζέψουν όσα περισσότερα χρήματα μπορούν από εκείνους που ακόμα δεν έχουν σιχτιρίσει την ώρα και τη στιγμή που αγόρασαν αμάξι. Αλλά έτσι είναι στην Ελλάδα: Αν έχεις πισίνα μπορεί και να τη γλιτώσεις, αν έχεις σπίτι και αυτοκίνητο δεν γλιτώνεις με τίποτα.
Για να μη σπάσει και φέτος η παράδοση, λοιπόν, ο κ. Αλεξιάδης μας παρακάλεσε να… κάνουμε λίγο υπομονή, γιατί τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 θα είναι -μαντέψτε- πιο δίκαια και πιο αναλογικά από την προηγούμενη χρονιά. «Θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν ώστε αυτοκίνητα τα οποία δεν είχαν πάρει πινακίδες τα προηγούμενα χρόνια φέτος να πάρουν», δεσμεύτηκε ο αναπληρωτής υπουργός και ένα σύγκρυο διαπέρασε τους ιδιοκτήτες περίπου ενός εκατομμυρίου Ι.Χ. που είναι ακινητοποιημένα. Εν αναμονή λοιπόν της νέας ρύθμισης/απορρύθμισης, που θα είναι πιο δίκαιη από την προηγούμενη, την οποία είχε φέρει η ίδια κυβέρνηση…
*Η Δέσποινα Κονταράκη είναι αρχισυντάκτρια του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου