Προχθές η εκπρόσωπος Τύπου της Νέα Δημοκρατίας αποκάλυψε ότι η Κίνα απέρριψε τη συμμετοχή ελληνικής οινοποιίας σε διεθνή έκθεση επειδή έφερε στα προϊόντα της την ονομασία «μακεδονικός», θεωρώντας προφανώς ότι αυτό αποτελεί πλέον αποκλειστικότητα της «Βόρειας Μακεδονίας».
Πριν από λίγες εβδομάδες είχαμε το θέμα της τουριστικής προβολής των Σκοπίων σε άλλη διεθνή έκθεση με την πινακίδα «Μακεδονία» και μόνο ύστερα από ελληνικό διάβημα μπήκε μια μικρή επισήμανση ότι πρόκειται για τη «Βόρεια Μακεδονία».
Οταν έχουμε παραχωρήσει σε ένα κράτος το όνομα, δίνοντάς τους ταυτόχρονα γλώσσα και ταυτότητα και μαζί προϊόντα με «μακεδονική» ονομασία προέλευσης, είναι φυσικό να αξιοποιεί τα σημεία της συμφωνίας προκειμένου να εξαφανίσει την ετικέτα «μακεδονικό» από τα ελληνικά προϊόντα της Μακεδονίας.
Από τη στιγμή που η χώρα λέγεται «Βόρεια Μακεδονία», αλλά τα προϊόντα της «μακεδονικά», γίνεται αντιληπτό ότι η Ελλάδα και οι ελληνικές επιχειρήσεις βρίσκονται σε δυσμενή θέση. Γιατί μπορεί η συμφωνία να προβλέπει διμερή επιτροπή για την επίλυση τέτοιου είδους προβλημάτων που ανακύπτουν, όμως, όπως είδαμε στην πράξη, οι Κινέζοι απαγόρευσαν την ελληνική συμμετοχή με συνοπτικές διαδικασίες.
Η κυβέρνηση προσπαθεί να μας πείσει ότι η επίσκεψη του κ. Τσίπρα στα Σκόπια, συνοδεία επιχειρηματιών, θα λειτουργήσει επ’ ωφελεία της ελληνικής οικονομίας και τα προβλήματα θα ξεπεραστούν.
Θυμίζουμε όμως ότι η Ελλάδα είχε κυρίαρχη θέση στην οικονομία της γειτονικής χώρας,, ελέγχοντας το τραπεζικό σύστημα, το εμπόριο καυσίμων και το λιανεμπόριο. Επί Τσίπρα, ωστόσο, η παρουσία του τραπεζικού συστήματος στα Βαλκάνια αποψιλώθηκε λόγω της τρίτης ανακεφαλαιοποίησης. Επομένως δεν ήταν πρόβλημα η διαμάχη για το όνομα.
Ηδη οι πολίτες της Μακεδονίας διαμαρτύρονται με κάθε τρόπο για την καταστροφική συμφωνία Τσίπρα, για αυτό και αποδοκιμάζουν τα κυβερνητικά στελέχη, όπως έγινε με τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής Ν. Παππά.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου