Αλήθεια, κύριε υπουργέ, αυτό είναι το μείζον ζήτημα που ταλανίζει την Παιδεία; Με τι κριτήρια και μετά από ποια διαβούλευση πήρατε μια απόφαση που ανατρέπει τον προγραμματισμό και τις συνθήκες εργασίας εκατοντάδων χιλιάδων γονέων που έχουν ωράριο παραπλήσιο με το σημερινό;
Αντί να σημάνει γενικό συναγερμό γιατί οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών με βάση την κλίμακα των χωρών του ΟΟΣΑ διαρκώς επιδεινώνονται, αντί να ξεκινήσει τις διαδικασίες για την αξιολόγηση των σχολικών δομών και των εκπαιδευτικών, ο υπουργός Παιδείας ασχολείται με την ώρα έναρξης των σχολικών μαθημάτων, κάνοντας μάλιστα και χιούμορ προς τους μαθητές, λέγοντας: «Για να κοιμόμαστε και λίγο παραπάνω».
Θα λέγαμε ότι, δυστυχώς, ασχολείται με το κουδούνι και δεν αναλαμβάνει να σημάνει συναγερμό από την επιδείνωση του εκπαιδευτικού συστήματος. Το ίδιο ισχύει βεβαίως και με το νέο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, που ανακοίνωσε προ ημερών. Ελεύθερη πρόσβαση σε σχολές χαμηλής ζήτησης, δηλαδή ακόμα χαμηλότερα και από το 3 με το οποίο μπήκαν κάποιοι υποψήφιοι φέτος.
Η Ελλάδα δεν θα βγει από την κρίση εάν δεν ανορθωθεί το επίπεδο της Παιδείας. Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε την Αμερική. Ας δούμε το παράδειγμα της Φινλανδίας για καλύτερη διδασκαλία, εκπαιδευτικούς που θα αξιολογούνται διαρκώς και θα προβλέπονται συγκεκριμένα μέτρα εάν οι επιδόσεις των μαθητών δεν βελτιώνονται.
Το μείζον δεν είναι εάν θα χτυπάει το κουδούνι μία ώρα νωρίτερα ή αν θα σχολάνε οι μαθητές μία ώρα αργότερα, αλλά πώς πραγματικά θα εκπαιδεύονται οι πολίτες τού αύριο, βελτιώνοντας τις δεξιότητές τους. Γιατί αν έχουμε καλά σχολεία θα έχουμε και καλούς μαθητές.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]