Γράφει ο Ιωσήφ Χαλαβαζής
Ο ΣΚΑΪ εδώ και καιρό αποφάσισε δίπλα στην ενημέρωση να «στριμώξει» το νέο βαρύ πυροβολικό που δεν είναι άλλο από τις «πλαστικές ιστορίες» που χτίζονται σε νησιά και σπίτια γεμάτα κάμερες και infotainment προϊόντα με κουτσομπολιό για το τι συμβαίνει πέρα από το μοντάζ. Στο ίδιο παράδειγμα κινείται η παλιά μέκκα του celebrity, Star, ενώ στην προσπάθεια έμεινε ο ANT1 και το Epsilon με δύο αντιγραφές του Survivor.
Στην πραγματικότητα όμως τι βλέπουμε; Έναν αγώνα αντιπαραγωγικότητας για την πιο «στεγνή» μυθοπλασία που βασίζεται μονάχα στην ίντριγκα, το κουτσομπολιό και της συγκρούσεις μέσα σε ένα απολύτως ελεγχόμενο περιβάλλον. Όμως θα σκεφτεί κάποιος, πως και οι «δεινόσαυροι» των 00s, που εκτόξευσαν τα νούμερα και θεωρήθηκαν φαινόμενο, ήταν κάτι ανάλογο.
Kινεζική απόβαση στην πίσω αυλή του Τραμπ
Όχι, γιατί, για τα ελληνικά δεδομένα τότε ήταν κάτι πρωτότυπο. Κάτι που έφερε πιο κοντά την αγγλοσαξονική τηλεοπτική κουλτούρα και άλλαξε τα δεδομένα για το τι ορίζεται ως show και infotainment στον 21ο αιώνα.
Σήμερα η καινοτομία των συγκεκριμένων προγραμμάτων είναι μηδενική. Πιο πολύ θα έλεγε κάποιος πως τα 3 κυρίαρχα ριάλιτι που παίζονται αυτή τη στιγμή είναι προεκτάσεις το Ίντερνετ. Το «Power of Love» είναι σαν το Tinder, όπου οι παίχτες απεγνωσμένα προσπαθούν να ταιριάξουν μεταξύ τους, το «Master Chef» εκπληρώνει τις πιο food porn φαντασιώσεις μας μαζί με υπεροπτικές μαγειρικές τεχνικές που αγγίζουν τα όρια της τέχνης, ενώ το «Survivor» θυμίζει αυτή την αμερικάνικη ταινία όπου θα έβρισκες σε κάποια πλατφόρμα σαν το Netflix με τους καλόκαρδους γυμνασμένους πρωταγωνιστές που προσπαθούν να κερδίσουν μια καλύτερη θέση σε έναν σκληρό και γεμάτο προκλήσεις κόσμο.
Τελικά τα νέα ριάλιτι έχουν να μας προσφέρουν κάτι το νέο για να αξίζουν κάτι παραπάνω από το χρόνο μας;
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]