Γράφει η *Δέσποινα Κονταράκη
Αν και πρόκειται για λανθασμένη αντίληψη, εντούτοις αυτή ήταν η πραγματικότητα. Και παρά τις πιο οργανωμένες προσπάθειες του ΕΟΤ ή του υπουργείου Τουρισμού, οι οποίες βέβαια στα χρόνια της κρίσης είναι φτωχές σε χρήμα και πλούσιες σε ευρηματικότητα, μέχρι σήμερα ο τουρισμός ήταν κάτι σχεδόν αυτονόητο για τη χώρα μας. Ο προορισμός Ελλάδα είναι μέσα στις πρώτες επιλογές των παγκόσμιων tour operators και η κεκτημένη ταχύτητα της εποχής Ζορμπά ακόμα «σπρώχνει» το δίπτυχο ήλιος και θάλασσα. Για πόσο όμως θα τα πουλάμε, αν δεν προσφέρουμε και όλα τα υπόλοιπα;
Το όνομα της Ελλάδας αρχίζει και πέφτει στις παγκόσμιες κατατάξεις. Οπως είναι η Country Brand Index (CBI) της FutureBrand, η οποία αν και δεν είναι αμιγώς τουριστική, είναι χαρακτηριστική. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μέτρησης για το 2014-15 η χώρα μας έπεσε στην 30ή θέση ενώ κάποτε φιγουράριζε στις 10 πρώτες. Δεν πρόκειται για μια ακαδημαϊκή κατάταξη, αλλά κάτι πολύ συγκεκριμένο και χειροπιαστό. Εκείνοι που ψηφίζουν μια χώρα ως brand, δηλώνουν ταυτόχρονα την επιθυμία τους να την επισκεφθούν, να τη συστήσουν ή να συνάψουν επιχειρηματικές συμφωνίες.
Ινάσιο Λούλα, ο «πρεσβευτής» του Καλού
Ιαπωνία, Ελβετία, Γερμανία, Σουηδία, Καναδάς, Νορβηγία, ΗΠΑ, Αυστραλία, Δανία και Αυστρία φιγουράρουν στις δέκα πρώτες σειρές, ενώ ακόμα και αν απομονώσουμε τη μέτρηση εντός της Ευρώπης, η Ελλάδα δεν βελτιώνει τη θέση της. Παραμένει στην 30ή. Είναι γεγονός πλέον πως η «χρυσή εποχή» των Ολυμπιακών Αγώνων και της ανάπτυξης που νομίζαμε πως ζούσαμε, έχει μπει για τα καλά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Μαζί της και η απήχηση της χώρας.
Τα τελευταία χρόνια το μόνο που εξάγουμε είναι οικονομική κρίση, κουραστικά Eurogroup και την εικόνα μιας χώρας στα πρόθυρα νευρικής κρίσης. Σε ένα τέτοιο τοπίο οι απεργιακές κινητοποιήσεις των αρχαιοφυλάκων ή των εργαζομένων στο Φεστιβάλ με αποτέλεσμα να κλείνουν αρχαιολογικοί χώροι και να ακυρώνονται παραστάσεις, μοιάζουν απλά κουραστικά προβλέψιμες και σταθερά επαναλαμβανόμενες.
*Η Δέσποινα Κονταράκη είναι αρχισυντάκτρια του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου