Λόγια του κορυφαίου, διεθνούς ηθοποιού Τζον Μάλκοβιτς, που φιλικός, προσηνής, αλλά με τη στόφα του σταρ, εμφανίσθηκε χθες για να μιλήσει για το «Τhe Music Critic», που βασίζεται στις κακές κριτικές που έχουν δεχτεί οι μεγάλοι κλασικοί συνθέτες. Η παράσταση παρουσιάζεται αύριο στο Ηρώδειο, στη σκιά της Ακρόπολης, την οποία θα επισκεφθεί σήμερα ο διάσημος ηθοποιός, όπως και το Μουσείο της Ακρόπολης. Μάλιστα όπως δήλωσε σχετικά, συμφωνεί με την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα.
Αν και ο ίδιος ο Τζον Μάλκοβιτς έχει δεχτεί κακή κριτική, όπως μια πολύ αρνητική κριτική που είχε δεχτεί στην Κωνσταντινούπολη, η οποία συμπεριλαμβάνεται στην παράσταση, ωστόσο έχει κατάφερε να μείνει αλώβητος από αυτήν, καθώς όπως δήλωσε αφοπλιστικά δεν έχει μάθει τίποτα από αυτήν!
Στο πλευρό του είχε τους άλλους δύο συντελεστές της μουσικής αυτής παράστασης, τον απολαυστικό, διάσημο βιολιστή, συνθέτη, παραγωγό και ηθοποιό, Aleksey Igudesman, του οποίου αποτελεί σύλληψη το «Music Critic», αλλά και τον εξίσου δημοφιλή πιανίστα Hyung-ki Joo, όπως και τον παραγωγό της μοναδικής αυτής παράστασης Γιώργο Λυκιαρδόπουλο.
«Οταν μου είπε την ιδέα του ο Αλεξέι, μου φάνηκε φανταστική. Λατρεύω τη μουσική», σημείωσε ο Τζον Μάλκοβιτς. «Το σημαντικό είναι ότι η παράσταση απευθύνεται τόσο στους μυημένους όσο και στο απλό κοινό, σε αυτούς που είναι λάτρεις της κλασικής μουσικής ή της μουσικής στο σύνολό της. Το ιδιαίτερο στοιχείο είναι ότι έχει να κάνει με όλους εκείνους που εμπλέκονται με το χώρο της δημιουργίας. Η παράσταση αυτή μας επιτρέπει να καταλάβουμε ότι όταν μια ιδέα, ένα δημιούργημα βγαίνει στη δημόσια σφαίρα μπορεί και να μην τύχει καλής υποδοχής».
Πόσο τελικά η σύγχρονη κριτική μπορεί να επηρεάσει, καθώς όλοι μπορούν να γράψουν τη γνώμη τους στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης; «Εχω δεχτεί κακές κριτικές από τότε που έφτιαξα την πρώτη μου θεατρική ομάδα στο Σικάγο», είπε ο Μάλκοβιτς. «Αν είχα ακούσει τους κριτικούς τότε δεν θα είχα προχωρήσει, δεν θα είχα γίνει αυτό που είμαι σήμερα. Δυστυχώς αυτός ο “εκδημοκρατισμός” της κριτικής έχει αποδυναμώσει την ισχύ της, καθώς όλοι μπορούν να εκφράσουν την άποψή τους. Δεν έχω μάθει τίποτα από την αρνητική κριτική, ούτε έχω αξιοποιήσει τις κακές κριτικές. Τις βρίσκω βέβαια αρκετά διασκεδαστικές. Μπορεί να σκεφθώ την κακή κριτική, αλλά θα καταλήξω να γελάω. Οταν δέχτηκα αυτή την κακή κριτική στην Κωνσταντινούπολη, στην αρχή με παραξένεψε, αλλά μετά άρχισα να γελάω υστερικά ένα δεκαπεντάλεπτο. Οταν θέλω να κάνω κάτι, θα το κάνω. Η κακή κριτική δεν με επηρεάζει. Είναι σαν να μου ζητάτε να διαβάσω σανσκριτικά. Δεν ξέρω και δεν με ενδιαφέρει. Είναι ένα ταλέντο που δεν έχω. Ισως προσπαθήσω να το αποκτήσω…», είπε χαριτολογώντας και συνέχισε:
«Μπορεί ωστόσο μερικές φορές η κακή κριτική να είναι χρήσιμη, όπως αυτή που μου έγινε στην Κωνσταντινούπολη, που αποτελεί μέρος της παράστασης. Αυτή ουσιαστικά βοήθησε γιατί δημιούργησε σκάνδαλο στην Κωνσταντινούπολη και αποτέλεσε την αφορμή για να δημιουργηθεί το έργο που τη συνοδεύει και θα ακούσουμε στην παράσταση».
Και κατέληξε με μια φράση του πατέρα του: «Οταν ήμουν μικρός, περίπου 3 ετών, ο πατέρας μου μου είχε πει “εσύ αποφασίζεις”. Ούτε ο δάσκαλός σου, ούτε ο προπονητής σου, ούτε κανείς. Μπορεί να ακούστηκε τότε σκληρό, όμως έτσι έμαθα να προχωράω».
Οι τρεις κατηγορίες
Μιλώντας από την πλευρά του για την κριτική, ο βιολιστής, συνθέτης, παραγωγός και ηθοποιός Aleksey Igudesman είπε: «Δεν μας επηρεάζει και τόσο πολύ. Κάνουμε αυτό που έχουμε να κάνουμε, είτε οι κριτικές είναι ενυπόγραφες ή ανώνυμες στο Ιντερνετ, δεν πρόκειται ουσιαστικά να προσβληθούμε από αυτές. Υπάρχουν τρεις κατηγορίες κριτικής. Η πρώτη προέρχεται από ανθρώπους που λένε κάτι αληθές, την αποδεχόμαστε και την αξιοποιούμε. Η δεύτερη κατηγορία είναι εκείνη η κριτική από ανθρώπους που δεν τους άρεσε αυτό που κάναμε – η σοκολάτα μπορεί να μην αρέσει σε όλους. Η τρίτη κατηγορία είναι η κριτική που προέρχεται από ανθρώπους που μισούν τον σκηνοθέτη, τον ηθοποιό, τον μουσικό, επειδή δεν τους αρέσει το πρόσωπό τους, η φυλή τους, η καταγωγή τους, το οτιδήποτε. Οπότε και στις τρεις κατηγορίες δεν υπάρχει λόγος να αισθανθούμε προσβολή από μια τέτοια κριτική».
Αναφερόμενος στην παράσταση, σημείωσε: «Η ιδέα γεννήθηκε πριν από 12 χρόνια ενώ βρισκόμουν στο Ντουμπρόβνικ. Συγκέντρωσα τις χειρότερες κριτικές που μπόρεσα να βρω, οι οποίες έχουν γραφεί για κορυφαία μουσικά έργα πολύ μεγάλων συνθετών, όπως Μπαχ, Μπετόβεν, Ντεμπισί, Μπραμς. Εχουμε στην παράσταση στο ρόλο του κριτικού τον Τζον Μάλκοβιτς, ο οποίος ουσιαστικά απαγγέλλει αυτές τις κριτικές. Οποιαδήποτε λέξη ακούγεται έχει πραγματικά γραφτεί. Δεν πρόκειται για δικό μας δημιούργημα. Το highlight της παράστασης είναι η κακή κριτική που είχε δεχτεί ο Τζον Μάλκοβιτς στην Κωνσταντινούπολη, με την οποία κλείνει η παράσταση με τον ίδιο να την απαγγέλει, επενδυμένη από μουσική μου. Είναι μια πολύ διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα παράσταση». To «Music Critic@ θα παρουσιαστεί και στις 8 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.
Info: «The Music Critic» με τον Τζον Μάλκοβιτς. 6 Οκτωβρίου Ηρώδειο, ώρα έναρξης: 21.00. Εισιτήρια από 15 έως 130€. Προπώληση: Ticket Services. Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39, Αθήνα. Τηλεφωνικά: 2107234567. Online: www.ticketservices.gr
Ειδήσεις σήμερα
Συντάξεις: Οι 6 κατηγορίες που θα πάρουν αύξηση – Πότε θα γίνει η πληρωμή [αναλυτικοί πίνακες]
Νικηφόρα αντεπίθεση και στη Νότια Ουκρανία – Υποχωρούν διαρκώς οι Ρώσοι