Φέτος, γράφει η σπουδαία οσκαρική ηθοποιός Ελεν Μίρεν, η οποία δηλώνει την ανυπομονησία της για την επανεκκίνηση των θεάτρων με το ρήμα «Αδημονώ!».
Ωστόσο το ερώτημα παραμένει μέσα στη συνθήκη που βιώνουμε, το ελληνικό θέατρο θα καταφέρει να αντιμετωπίσει νικηφόρα τη μάχη; «Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου βρίσκει το θέατρο να δίνει μάχη αν όχι για την ίδια του τη “ζωή”, ίσως για την “αρτιμέλειά” του.
Oσο σκληρή κι αν είναι αυτή η μάχη, είναι βέβαιο πως θα την κερδίσει!», λέει στον «Ε.Τ.» αποκλειστικά η καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού Θεάτρου Ερι Κύργια με αφορμή τη σημερινή ημέρα.
Κι όπως εξηγεί η καλλιτεχνική διευθύντρια της πρώτης Κρατικής Σκηνής της χώρας, το θέατρο έχει επιβιώσει από ανεξαιρέτως όλα τα πλήγματα που έχει δεχτεί η ανθρωπότητα.
«Κάθε φορά που μπροστά μας αναβιώνει ένα έργο, λ.χ. του Ευριπίδη ή του Σαίξπηρ, συνδεόμαστε ευθέως με τα βαθύτερα αγωνιώδη ερωτήματα που απασχολούν τα ανθρώπινα όντα από τη μέρα της εμφάνισής τους στη Γη και γινόμαστε ένα με όσους μας περιβάλλουν στην αίθουσα, με όσους παρακολουθούν τα ίδια έργα σε ολόκληρη τη Γη, με όσους έχουν υπάρξει θεατές τους αιώνες πριν από εμάς.
Ακούμε τα ίδια λόγια από τους ηθοποιούς και ριγούμε με τον ίδιο τρόπο στα μηνύματά τους, χωρίς να σκεφτόμαστε ποτέ ότι οι δύο παραπάνω συγγραφείς έγραψαν μερικά από τα καλύτερα έργα τους μέσα σε φοβερές επιδημίες, απειλούμενοι σωματικά και υπαρξιακά από τον ζόφο τους», περιγράφει η κ. Κύργια και επισημαίνει:
«Το θέατρο δεν οφείλει την επιβίωσή του μόνο χάρη στην ικανότητα προσαρμοστικότητας που το χαρακτηρίζει, αλλά πρωτίστως χάρη σε αυτό το μοναδικό αίσθημα μέθεξης -με τη φιλοσοφική και την ψυχική έννοια- που προσφέρει σε όσους βρίσκονται πάνω, πίσω και αντίκρυ στη σκηνή».
Από το 1962
Το 1962 καθιερώθηκε από το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου, στις 27 Μαρτίου.
Για δεύτερη χρονιά φέτος η σημερινή ημέρα τιμάται με τα περισσότερα παγκοσμίως θέατρα κλειστά. «Διανύουμε μια πολύ δύσκολη εποχή για τις ζωντανές παραστάσεις και πολλοί καλλιτέχνες, τεχνικοί, τεχνίτες και γυναίκες αγωνίζονται σε ένα επάγγελμα που ήταν ήδη επισφαλές.
Ισως αυτή η διαρκής ανασφάλεια να τους κατέστησε ικανοτέρους να επιβιώσουν αυτής της πανδημίας με εξυπνάδα και θάρρος», γραφεί η Βρετανίδα ηθοποιός Ελεν Μίρεν και συνεχίζει:
«Η φαντασία τους έχει ήδη μετουσιωθεί μέσα σε αυτές τις νέες συνθήκες σε ευρηματικούς, ψυχαγωγικούς και συγκινητικούς τρόπους επικοινωνίας, πράγμα το οποίο οφείλεται φυσικά́ σε μεγάλο βαθμό́ στο Διαδίκτυο.
Από́ τότε που υπάρχουν άνθρωποι πάνω σ’ αυτόν τον πλανήτη, αφηγούνται ο ένας στον άλλον ιστορίες.
Η πανέμορφη κουλτούρα του θεάτρου θα ζει όσο παραμένουμε εδώ. Η δημιουργική παρόρμηση των συγγραφέων, σκηνογράφων, χορευτών, τραγουδιστών, ηθοποιών, μουσικών, σκηνοθετών δεν θα καταπνιγεί ποτέ και στο πολύ εγγύς μέλλον θα ευδοκιμήσει και πάλι με νέα ενέργεια και μια νέα αντίληψη του κόσμου που μοιραζόμαστε όλοι. Αδημονώ!».
INFO: Aπόψε το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει για δεύτερη φορά σε live streaming την παράσταση «O Κοτζάμπασης του Καστρόπυργου» του Μ. Καραγάτση, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου (Ωρα έναρξης: 19:30).
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr