- Μανχάταν, 1946. Η Γκρέις Χίλι έχασε τον άντρα της κατά τη διάρκεια του πολέμου και προσπαθεί να φτιάξει τη ζωή της από την αρχή. Δεν είναι δύσκολο να διαχειριστεί την απώλεια του άντρα της;
Είναι πολύ δύσκολο για την Γκρέις να διαχειριστεί την απώλεια του άντρα που αγάπησε, καθώς νιώθει την ίδια στιγμή ένοχη για ό,τι έχει συμβεί, επιθυμία μου ήταν να εξερευνήσω αυτή την εσωτερική σύγκρουση που βιώνει.
- Ενα πρωινό πηγαίνοντας στη δουλειά της βρίσκει μια παρατημένη βαλίτσα στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό. Εχουμε το δικαίωμα να ανοίξουμε μια ξένη βαλίτσα;
Οχι δεν έχουμε τέτοιο δικαίωμα, όμως η Γκρέις ανοίγει τη βαλίτσα χωρίς να το σκεφτεί κι αυτή της η πράξη θέτει σε κίνηση μια σειρά από γεγονότα που διαμορφώνουν την πλοκή του βιβλίου.
- Ανοίγοντάς την, ανακαλύπτει τις φωτογραφίες δώδεκα γυναικών. Γιατί η περιέργεια την εξάπτει στο να ερευνήσει ποιες ήταν αυτές οι γυναίκες;
Ολες αυτές οι φωτογραφίες άγνωστων, συνομήλικων γυναικών εξάπτουν τη φαντασία της κι όταν προσπαθεί να τις επιστρέψει ανακαλύπτει ότι η βαλίτσα έχει εξαφανιστεί. Τότε πλέον η περιέργειά της αποκτά άλλες διαστάσεις .
- Θα ανακαλύψει ότι η βαλίτσα ανήκε στην Ελανορ Τριγκ, την αρχηγό ενός δικτύου μυστικών πρακτόρων που επιχειρούσαν κατά τη διάρκεια του πολέμου στην κατεχόμενη Ευρώπη. Ποιο μυστήριο κρύβεται πίσω από την ομάδα των μυστικών πρακτόρων;
Οι γυναίκες εκπαιδεύονταν για να μπορούν να επιβιώνουν πίσω από τις γραμμές του εχθρού όπου τις έριχναν τα αεροπλάνα, έπρεπε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν κάθε ενδεχόμενο κίνδυνο.
- Αναφέρεστε στη σκληρή εκπαίδευση των γυναικών. Ποιος ήταν ο λόγος της εκπαίδευσής τους;
Αφού έπεφταν με αλεξίπτωτο, έπρεπε να μεταφέρουν μηνύματα, να λειτουργήσουν ασυρμάτους, να οργανώσουν σαμποτάζ, όλες οι αποστολές τους ήταν εξαιρετικά επιτυχημένες.
- Μέσα από την έρευνα της Γκρέις μάς αφηγείστε μια συναρπαστική ιστορία συντροφικότητας και θάρρους που στο επίκεντρό της βρίσκεται μια ομάδα γυναικών πρακτόρων κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Γιατί δεν ξέρουμε πολλά πράγματα για τη δράση των γυναικών κατά τη διάρκεια του Πολέμου;
Η κοινωνική θέση των γυναικών πρακτόρων εκείνη την εποχή ήταν πολύ κατώτερη από αυτή των ανδρών που δρούσαν στον ίδιο τομέα, γι’ αυτόν το λόγο η συνεισφορά τους πέρασε απαρατήρητη για πολλά χρόνια.
- Η αφήγηση εμπνέεται από πραγματικά γεγονότα και απίστευτους ηρωισμούς. Μήπως αυτό είναι και το στοιχείο που η ιστορία του μυθιστορήματος είναι γοητευτική;
Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.
- Η ιστορία που γράφετε ισορροπεί μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας. Τι πρέπει να προσέξει ο συγγραφέας όταν γράφει για πραγματικά γεγονότα και πρόσωπα;
Η συγγραφή ιστορικής λογοτεχνία είναι πολύ δύσκολη καθώς πρέπει να ισορροπήσεις μεταξύ ιστορικών γεγονότων και μυθοπλασίας. Ο συγγραφέας πρέπει να προσέχει ώστε να μην παρουσιάσει ως αληθινά περιστατικά που δεν συνέβησαν ποτέ.
- Γιατί χρησιμοποιείτε την τριτοπρόσωπη αφήγηση;
Εχω χρησιμοποιήσει διάφορους τρόπος αφηγήσεων στα βιβλία μου, όμως εδώ χρησιμοποίησα τη διήγηση σε τρίτο πρόσωπο επειδή έπρεπε να παρουσιάσω τις ιστορίες τριών διαφορετικών γυναικών.
- Είναι αλήθεια ότι η ιστορία της Vera Atkins σάς επηρέασε για να γράψετε το μυθιστόρημα;
Πολλές ιστορίες αληθινών γυναικών που έδρασαν ως πράκτορες μου έδωσαν έμπνευση, μια από αυτές ήταν όντως η Vera Atkins.
- Ποια είναι η γνώμη σας για την Ελλάδα;
Δεν είχα ποτέ την ευκαιρία να επισκεφτώ τη χώρα σας, όμως μου φαίνεται όμορφη και θα ήθελα πραγματικά κάποια στιγμή να τη γνωρίσω από κοντά.
- Τι θα απευθύνατε στους αναγνώστες που θα διαβάσουν τη συνέντευξή σας;
Ευχαριστώ ειλικρινά που διαβάζετε τα βιβλία μου!
WHO IS WHO: Η Παμ Τζενόφ γεννήθηκε στο Μέριλαντ των ΗΠΑ και μεγάλωσε σε μια πόλη κοντά στη Φιλαδέλφεια. Φοίτησε στο Πανεπιστήμιο Τζορτζ Ουάσιγκτον στην Πολιτεία της Ουάσιγκτον και στο Πανεπιστήμιο Κέμπριτζ της Αγγλίας.
Τελειώνοντας το μάστερ στην Ιστορία, δέχτηκε να δουλέψει ως ειδική σύμβουλος στο Πεντάγωνο. Εχει γράψει συνολικά έντεκα μυθιστορήματα.
Το πρώτο της μυθιστόρημα, «The Kommadant’s Girl» (2007), αποτελεί την αρχή μιας τριλογίας, ήρθε πρώτο διεθνώς σε πωλήσεις και προτάθηκε για το βραβείο Quill. To τελευταίο της μυθιστόρημα, «Τα εξαφανισμένα κορίτσια του Παρισιού», γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία στην Αμερική, ενώ τα δικαιώματα έχουν πουληθεί σε δεκατέσσερις χώρες.
Τα μυθιστορήματά της είναι εμπνευσμένα από τις εμπειρίες της το διάστημα κατά το οποίο εργαζόταν στο Πεντάγωνο, καθώς και ως διπλωμάτης στο αρμόδιο υπουργείο για τα θέματα του Ολοκαυτώματος στην Πολωνία.
Η συγγραφέας εγκατέλειψε το διπλωματικό σώμα το 1998 για να παρακολουθήσει τη νομική σχολή του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνιας, απ’ όπου και αποφοίτησε. Ζει με τον άντρα της και τα τρία της παιδιά κοντά στη Φιλαδέλφεια.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
-
Την ανακαινισμένη Εθνική Πινακοθήκη επισκέφθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης
-
«Ο Αμπιγιέρ»: Από το θεατρικό σεντούκι… μια σύγχρονη ακτινογραφία της εποχής μας
-
«H γοητεία που ασκούν oι ποιητικές συλλογές της είναι άμεση»: Η Λίζα Σιόλα μιλά για την Λουίζ Γκλουκ
-
Christmas Theater Online: «Η Μονομαχία του Μορικόνε» και η «Ζιζέλ» του Άκραμ Καν [βίντεο]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr