Οι υπογραφές έπεσαν με την ανάδοχο εταιρία (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και, όπως προαναφέρθηκε, ο νέος οδικός άξονας θα έχει επίσης συνοδό παράπλευρο οδικό δίκτυο, γέφυρες, σήραγγες, κόμβους και αναβαθμίσεις των παρακάμψεων των πόλεων Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου. Το έργο έχει ενταχθεί στο σχέδιο «Ελλάδα 2.0» και συνεπώς μέρος του κόστους κατασκευής θα καλυφθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Παρακολουθήστε την ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη
«Σήμερα είναι μια σπουδαία ημέρα για την Κρήτη καθώς επιτέλους μετά από πολλές δυσκολίες και εμπόδια υπογράφουμε τη σύμβαση παραχώρησης Ηράκλειο-Χανιά με προαίρεση μέχρι την Κίσσαμο, μια δέσμευση που είχα αναλάβει προσωπικά και σήμερα είμαι στην ευχάριστη θέση να την παρουσιάσω» είπε ο πρωθυπουργός.
«Όλοι και όλες έχουμε την υποχρέωση να κοιτάξουμε μπροστά. Έχουμε ήδη δύο ανοιχτά εργοτάξια από Χερσόνησο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, έργα που θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2027. Οι Κρητικοί ήδη βλέπουν την αλλαγή»
«Αγαπητέ κ. Περιστέρη περιμένω πολύ σύντομα να δούμε τα ανοιχτά εργοτάξια στο τμήμα Ηράκλειο-Χανιά. Ξέρουμε ότι είναι ένα έργο σύνθετο με ορίζοντα τα 5 χρόνια. Γι αυτό και ζητώ τη συνεργασία των τοπικών αρχών. Είναι πολύ σημαντικό να αντιληφθούμε την τεράστια σημασία που έχει εν συνόλω για την Κρήτη και όχι τα μικρά τοπικά ζητήματα» πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης.
«Το έργο έχει ήδη ξεκινήσει αλλά σήμερα συμβασιοποιείται το μεγαλύτερο τμήμα του έργου» τόνισε ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας σημειώνοντας ότι το έργο περιλαμβάνει τουλάχιστον 43 κόμβους 23 σήραγγες, 89 γέφυρες. Ανακοίνωσε, δε, ότι «με εντολή του πρωθυπουργού θα χρηματοδοτήσουμε τις μελέτες μέχρι τη Σητεία το επόμενο διάστημα».
Αναφέρθηκε, επίσης, στον αριθμό των 38 τροχαίων δυστυχημάτων στον ΒΟΑΚ προσθέτοντας ότι θα εφαρμοστούν μέτρα ασφαλείας όπως αυτά στην εθνική οδό Πατρών-Πύργο με σκοπό να μειώσουμε τα τροχαία ατυχήματα κατά τη διάρκεια των εργασιών αλλά και τον ρυθμό κυκλοφορίας στον ΒΟΑΚ.
«Από το 2019 μέχρι σήμερα οι κυβερνήσεις Μητσοτάκη και οι ηγεσίες του υπουργείου Υποδομών εργάστηκαν για να φτάσουμε στη σημερινή ημέρα. Όμως όλα γίνονται χάρη στον πρωθυπουργό ο οποίος είναι ο κύριος υπεύθυνος για ό,τι συμβαίνει» κατέληξε ο κ. Δήμας.
«Αρχίζει μια άλλη ημέρα, χαρούμενη αλλά δύσκολη. Δύσκολη γιατί για να καταλήξει ένα έργο στη συμβασιοποίηση είναι πολύπλοκο. Το μέλλον της Κρήτης με τον ΒΟΑΚ θα είναι μια άλλη πραγματικότητα, θα είναι ένα άλλο νησί με τον ΒΟΑΚ η Κρήτη, είπε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος.
Τόνισε, δε, ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα εκτελείται ως ενιαίο έργο ένα έργο αυτοκινητοδρόμου σε τμήματα που είναι λειτουργικά και ακόμα περισσότερο σε μια περιοχή όπως η Κρήτη που κατά περιόδους έχει μεγάλη κίνηση.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, είπε ότι «για χρόνια ακουγόταν η φράση παραχώρηση ΒΟΑΚ και σήμερα υπογράφεται όσο και αν ακούγεται απίθανο καθώς επειδή είχε τάξει τις 9 Μαΐου ο πρωθυπουργός, με ξενύχτι από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τα υπουργεία και τις τράπεζες, το καταφέραμε».
Ευχαρίστησε τα στελέχη της εταιρείας «γιατί καταθέσαμε την πιο άρτια πρόταση» και τον πρωθυπουργό «για τη βοήθεια και τις εντολές που δώσατε ώστε να προχωρήσει το έργο».
«Ξεκινά μια πιο δύσκολη και μακριά από πλευράς προσπάθεια διαδρομή και χρειάζεται η βοήθεια της τοπικής αυτοδιοίκησης και των αρχών για να ολοκληρωθεί το πολύ δύσκολο αυτό έργο» κατέληξε ο κ. Περιστέρης.
Ειδήσεις Σήμερα
- Η κυβέρνηση Τραμπ θα σταματήσει να ενημερώνει βάση δεδομένων που καταγράφει το κόστος των φυσικών καταστροφών
- Άλλοι κλαίνε άλλοι γελάνε με τα ραβασάκια της Nielsen στην πρωινή ζώνη
- Απρόσμενος «επιβάτης» στην Εύβοια: Σκύλος μπήκε σε σχολικό λεωφορείο και έκανε… κατάληψη
- Καιρός: Ο πολικός αεροχείμαρρος φέρνει προχωρημένο φθινόπωρο