ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ: Η ΠΤΩΣΗ ***
(MISSION: IMPOSSIBLE–THE FALLOUT)
ΗΠΑ, 2018
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΚΡΙΣΤΟΦΕΡ ΜΑΚ ΚΟΥΕΡΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΤΟΜ ΚΡΟΥΖ, ΣΑΪΜΟΝ ΠΕΓΚ
Το έχουν τελειοποιήσει ασφαλώς το προϊόν τους εδώ άπαντες, από παραγωγούς, σκηνοθέτες και σεναριογράφους μέχρι ηθοποιούς, μοντέρ και κασκαντέρ, όλοι δουλεύουν σαν ελβετικό ρολόι. Οταν βλέπεις τέτοια φρεσκάδα και ευστοχία στην έκτη ταινία της σειράς το μόνο που αναρωτιέσαι είναι μέχρι πότε θα αντέξει ο Ιθαν Χαντ να κυνηγά τρομοκράτες και διάφορους άλλους σκοτεινούς τύπους ανά την υφήλιο. Ή για να ακριβολογούμε μέχρι πότε ο Τομ Κρουζ θα έχει τη δυνατότητα να σπριντάρει σαν τον Γιουσέιν Μπολτ πάνω στις στέγες και τις ταράτσες του Παρισιού. «Η πτώση» προσφέρει τα πάντα απλόχερα και πετάει το μπαλάκι στο τερέν του θεατή. Είναι στο χέρι σου αν θα αφεθείς σε αυτό το διηπειρωτικό κυνηγητό του οποίου ηγείται ο Αμερικανός σταρ ή αν, κορεσμένος από την υπερβολική δόση δράσης, θα αναζητήσεις προτάσεις με λιγότερο κρότο και δολοπλοκία. Από την πλευρά της η «Επικίνδυνη αποστολή» διαθέτει όλα τα προαπαιτούμενα σε φροντισμένες δόσεις. Υψηλή τεχνολογία, ευστροφία και ορθολογική σκέψη εναλλάσσονται με τη διαίσθηση, τα γρήγορα πόδια και τις πιρουέτες πάνω σε ταχύτατες μοτοσικλέτες. Μοντάζ, σενάριο, ψηφιακά εφέ και προσγειωμένες ερμηνείες συνηγορούν σε ένα υψηλού επιπέδου θέαμα που οι θαυμαστές θα εκτιμήσουν δεόντως. Ο εχθρός αυτή τη φορά έχει παρεισφρήσει στα ενδότερα της μυστικής οργάνωσης του Ιθαν Χαντ και, αφού δεν καταφέρνει να τον εξουδετερώσει όταν τον έχει δίπλα του, θα φτάσει στην άλλη άκρη της Γης για να τον εντοπίσει και να τον ακινητοποιήσει.
ΤΣΕ: Ο ΑΡΓΕΝΤΙΝΟΣ ***
(CHE: THE ARGENTINE)
Εντυπωσιακή πρεμιέρα της κινέζικης κροβατικής παράστασης «Ιπτάμενη Νεράιδα»
ΗΠΑ, 2008
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΣΤΙΒΕΝ ΣΟΝΤΕΡΜΠΕΡΓΚ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΜΠΕΝΙΣΙΟ ΝΤΕΛ ΤΟΡΟ, ΤΖΟΥΛΙΑ ΟΡΜΟΝΤ
Δέκα χρόνια μετά την πρεμιέρα του στις Κάννες, το παράτολμο εγχείρημα του Στίβεν Σόντερμπεργκ καταφτάνει στις ελληνικές αίθουσες. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης πήρε το ρίσκο να αφηγηθεί την ιστορία του Αργεντίνου επαναστάτη στο δρόμο προς την Αβάνα και μάλιστα σε μια ταινία που χωρίζεται σε δύο μέρη (το δεύτερο θα το δούμε την επόμενη εβδομάδα). Εχει βέβαια τον ιδανικό πρωταγωνιστή για να υποδυθεί τον σύντροφο του Κάστρο, τον Μπενίσιο ντελ Τόρο, που βλέποντάς τον να ερμηνεύει τον Τσε σού δίνει διαρκώς την αίσθηση ότι μπροστά σου βλέπεις τον ίδιο τον επαναστάτη που έμεινε στην Ιστορία για τον μεγάλο αγώνα του. Ο Σόντερμπεργκ βέβαια έχει κάνει κι εκείνος τον δικό του αγώνα. Μπήκε μέσα στη ζούγκλα και μας έφερε πρόσωπο με πρόσωπο με τους αντάρτες, την καθημερινότητά τους, τις αγωνίες τους, τη στρατιωτική τους πειθαρχία, την αίσθηση της δικαιοσύνης που εκείνος πρώτος τους εμφύσησε, τις χαρές τους όταν ο δρόμος άνοιγε για την Αβάνα, τις λύπες τους όταν έχαναν συντρόφους στις μάχες τους με τον κουβανικό στρατό. Και όλα αυτά με ρυθμό που αφήνει τον θεατή να πάρει ανάσες και με εμβόλιμες σκηνές από συνέντευξη του Τσε στην οποία φανερώνει την κοσμοθεωρία του.
ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ ΣΕ ΑΛΛΗ ΓΛΩΣΣΑ ***
(SUENO EN OTRO IDIOMA)
ΜΕΞΙΚΟ, 2017
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΕΡΝΕΣΤΟ ΚΟΝΤΡΕΡΑΣ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΒΑΡΕΖ ΡΕΜΠΙΛ, ΦΑΤΙΜΑ ΜΟΛΙΝΑ
https://www.youtube.com/watch?v=T6XNgG6RamQ
Νεαρός γλωσσολόγος φτάνει σε απομακρυσμένο χωριό του Μεξικού με αφορμή την έρευνά του σε μια τοπική διάλεκτο που πεθαίνει καθώς μόλις δύο ηλικιωμένοι τη γνωρίζουν και τη μιλάνε. Η προσπάθειά του να τους φέρει στο ίδιο τραπέζι για να συνομιλήσουν και να τους καταγράψει πέφτει στο κενό καθώς οι δύο ηλικιωμένοι διατηρούν εχθρικές σχέσεις και δεν επικοινωνούν εδώ και δεκαετίες. Τα μυστικά του παρελθόντος έρχονται στο φως.
Εξαιρετική αφήγηση μιας ιστορίας που αφορά σε μια τοπική κοινότητα αλλά τα χαρακτηριστικά της τα συναντάμε στα τέσσερα σημεία του πλανήτη. Με εύστοχες αναδρομές στο παρελθόν που σταδιακά μας φανερώνουν το μεγάλο μυστικό των δύο ηλικιωμένων ανθρώπων, ο Κοντρέρας υπογράφει μια ολοκληρωμένη απόπειρα να μιλήσει για τον έρωτα, το πάθος, τη φιλία, τη συγχώρεση και τη λύτρωση. Και να προσθέσει σε όλα αυτά και το μεταφυσικό στοιχείο το οποίο μοιάζει απόλυτα ενταγμένο στην ιστορία που αφηγείται και ποτέ παράταιρο.
ΕΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ΣΠΙΤΙ ***
(IDEAL HOME)
ΗΠΑ, 2018
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΑΝΤΡΙΟΥ ΦΛΕΜΙΝΓΚ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΠΟΛ ΡΑΝΤ, ΣΤΙΒ ΚΟΥΓΚΑΝ
Ο Πολ και ο Εράσμους είναι χρόνια ζευγάρι και συνεργάζονται στην τηλεοπτική εκπομπή μαγειρικής που παρουσιάζει ο δεύτερος. Οταν ο εγγονός του Εράσμους φτάσει ασυνόδευτος στο σπίτι τους, οι δύο άνδρες θα τον υποδεχθούν στη ζωή τους απρόθυμα, καθώς κανείς τους δεν είναι έτοιμος για κάτι τέτοιο, αλλά στην πορεία οι προθέσεις τους θα αλλάξουν.
Ως ιδέα ακούγεται αρκετά προβλέψιμη και στρογγυλοποιημένη αλλά η εκτέλεση όχι και τόσο, καθώς οι δύο κωμικοί είναι αρκετά απολαυστικοί σφραγίζοντας ο καθένας με το δικό του ύφος το αποτέλεσμα. Ιδιαίτερα ο Στιβ Κούγκαν, που δεν ξεφεύγει από τη μανιέρα του αλλά έχει κυριαρχήσει τόσο πολύ πάνω της που βγάζει αβίαστο γέλιο. Οταν βέβαια χρειάζεται, που χρειάζεται σε αρκετές στιγμές γιατί δεν μιλάμε για ατόφια κωμωδία, το πρωταγωνιστικό δίδυμο ξέρει να πατάει καλά σε πιο συναισθηματικές και προσγειωμένες αποχρώσεις του ταλέντου του. Τους βοηθά βέβαια σε αυτό και το στρωτό σενάριο που είναι άμεσο, ειλικρινές και δεν ξεφεύγει από το μέτρο.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Νόμος περί τέκνων ***. Του Ρίτσαρντ Εϊρ με τους Εμα Τόμσον, Στάνλεϊ Τούτσι
Μια έμπειρη δικαστής εκδικάζει την υπόθεση ενός εφήβου που είναι Μάρτυρας του Ιεχωβά και αρνείται τη μετάγγιση αίματος με αποτέλεσμα να απειλείται άμεσα η ζωή του. Την ίδια στιγμή η προσωπική της ζωή συνταράσσεται καθώς ο σύζυγός της της εκμυστηρεύεται ότι έχει σχέση με μια φοιτήτριά του. Αρκετά ισορροπημένη αφήγηση που θέτει ηθικά διλήμματα, ενώ την ίδια στιγμή εισχωρεί διακριτικά αλλά με σαφήνεια στις διαπροσωπικές σχέσεις και τα αδιέξοδα που αυτές αντιμετωπίζουν. Η Εμα Τόμσον μάς θυμίζει ότι δεν είναι τυχαία μία από τις κορυφαίες Βρετανίδες πρωταγωνίστριες των τελευταίων δεκαετιών.
Κοίτα ποιος γύρισε **. Του Λούκα Μινιέρο με τους Μάσιμο Ποπολίτζιο, Φρανκ Ματάνο
Στην απόγνωσή του ένας φέρελπις δημοσιογράφος συλλαμβάνει την ιδέα να ακολουθήσει σε όλη την Ιταλία με την κάμερά του τον Μουσολίνι που μυστηριωδώς έπεσε από τον ουρανό στη Ρώμη του 2018.
Μοιάζει σαν πολιτικοκοινωνικό πείραμα σχετικά με τη στροφή της Ευρώπης προς την Ακροδεξιά και το ρατσισμό με κάποιες δόσεις χιούμορ και υπερβολής, αλλά οι διαπιστώσεις του είναι αφελείς και χοντροκομμένες και δεν προσθέτουν κάτι σε όσα ήδη γνωρίζουμε.
Η εξομολόγηση της δασκάλας του πιάνου **. Του Ζάζα Ουρουσάτζε με τους Ντιμίτρι Τατισβίλι, Σοφία Σεμπισκβεράτζε
Ενας ιερέας αναλαμβάνει τα καθήκοντά του σε απομακρυσμένο χωριό της Γεωργίας αλλά σύντομα αντιλαμβάνεται ότι κάτι ύποπτο συμβαίνει ανάμεσα στην πανέμορφη δασκάλα πιάνου και σε έναν από τους έφηβους μαθητές της. Απογοητευτική δεύτερη απόπειρα του σκηνοθέτη της εκπληκτικής ταινίας «Μανταρίνια» (2014) με ένα φινάλε που σε κάνει να αναρωτιέσαι αν ο Ουρουσάτζε μάς κάνει πλάκα.
Upgrade. Του Λι Γουάνελ με τους Μέλανι Βαγιέχο, Μπέτι Γκάμπριελ
Στο κοντινό μέλλον, η τεχνολογία ελέγχει σχεδόν όλες τις πτυχές της ζωής. Οταν όμως ο τεχνοφοβικός Γκρέι νιώθει τον κόσμο του να καταρρέει, η μόνη του ελπίδα είναι η εκδίκηση. Θα τη βρει μέσα από ένα πειραματικό εμφύτευμα σε chip που ονομάζεται Stem.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]