Οπως προκύπτει από την έρευνα «Προκλήσεις και Ευκαιρίες των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα», που διεξάγεται για δεύτερη συνεχή χρονιά από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε συνεργασία με το Douleutaras.gr, το 57% των συμμετεχόντων δηλώνει αισιόδοξο για τη μελλοντική εξέλιξη της επιχείρησής του έναντι ποσοστού 12%, που εμφανίζεται μάλλον απαισιόδοξο για την επόμενη μέρα.
«Ρόλο σε αυτή τη διάθεση φέρεται να παίζει και το γεγονός ότι για πρώτη χρονιά παρατηρείται μία τάση σταθεροποίησης, όσον αφορά στα έσοδα, με τέσσερις στους δέκα να επισημαίνουν πως δεν είδαν φέτος σημαντικές αλλαγές στο… ταμείο της επιχείρησής τους, ενώ πάνω από ένας στους πέντε (22,4%) να καταγράφει ακόμη και -έστω μικρή- αύξηση», εξηγούν οι αναλυτές της έρευνας και συνεχίζουν: «Το ποσοστό εκείνων, ωστόσο, που είδαν τους τζίρους τους να μειώνονται εξακολουθεί να είναι μεγάλο (37,2%)».
Την ίδια στιγμή, σταθερή και σημαντική παραμένει η δυσαρέσκεια των επαγγελματιών από τους κρατικούς φορείς και οργανισμούς, με την πλειονότητα να κρίνει ως απογοητευτικό το επίπεδο υποστήριξης, που τους παρέχουν σε μία σειρά από διαδικασίες, οι οποίες απαιτούνται για τη λειτουργία μιας επιχείρησης. Πιο αναλυτικά, το 82% είναι δυσαρεστημένο από την «καθοδήγηση» ως προς τις εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης (έναντι 80% πέρυσι), με μόλις ένας στους τέσσερις να γνωρίζει την ύπαρξη κρατικών προγραμμάτων, ενώ εξίσου υψηλά ποσοστά δυσαρέσκειας συγκεντρώνουν τόσο η συλλογή και η κατάθεση δικαιολογητικών (71% και 64% αντίστοιχα) όσο και η γρήγορη έναρξη της επιχείρησης (68%).
«Οσον αφορά στην κρατική στήριξη για την εξεύρεση των απαραίτητων προμηθευτών, το ποσοστό μη ικανοποίησης είναι σημαντικά χαμηλότερο και σταθερό σε σχέση με πέρυσι (56%). Κι αυτό γιατί οι επιχειρηματίες δεν ζητούν τη βοήθεια του κράτους σε αυτόν τον τομέα, επιλέγοντας να κινηθούν με ίδιες δυνάμεις», σημειώνουν οι αναλυτές.
Online παρουσία
Σε… ψηφιακά μονοπάτια κινούνται περισσότερες από επτά στις δέκα μικρομεσαίες επιχειρήσεις, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι Ελληνες επαγγελματίες έχουν αντιληφθεί σε σημαντικό βαθμό την αξία των νέων τεχνολογιών. Οπως επισημαίνεται στην έρευνα, μολονότι ένας στους τέσσερις επιμένει να απέχει από το Διαδίκτυο, πάνω από εννέα στους δέκα φαίνεται να αναγνωρίζουν ότι τόσο η online παρουσία όσο και η διαφήμιση είναι απαραίτητα στοιχεία για μία επιχείρηση. «Η δεύτερη χρονιά διεξαγωγής της έρευνας καταγράφει μία ισχυροποίηση της ροπής προς τις νέες τεχνολογίες και την ψηφιοποίηση. Οι Ελληνες επαγγελματίες έχουν αντιληφθεί σε σημαντικό βαθμό την αξία των ψηφιακών τεχνολογιών και δείχνουν να αλλάζουν προς αυτή την κατεύθυνση.
Σε ατομικό επίπεδο όλο και περισσότεροι επαγγελματίες δείχνουν να εξοικειώνονται με τη χρήση των νέων τεχνολογιών», επισημαίνεται χαρακτηριστικά και προστίθεται: «Προέκταση αυτής της τάσης είναι η αυξανόμενη αναγνώριση των πλεονεκτημάτων της online διαφήμισης και παρουσίας, αλλά και του Διαδικτύου εν γένει. Η αναγνώριση αυτή μεταφράζεται τόσο στην καθιέρωση των ψηφιακών μέσων προώθησης ως de facto ανάγκης όσο και στην αντιμετώπιση ψηφιακών πλατφορμών, όπως το Douleutaras.gr, ως σημαντικά στοιχεία για την προώθηση και την ολοκλήρωση συναλλαγών μιας μικρομεσαίας επιχείρησης».
Στο μεταξύ, μόλις το 9% των συμμετεχόντων πιστεύει πως η εκτεταμένη διείσδυση στο Ιντερνετ από πλευράς των καταναλωτών έχει επηρεάσει αρνητικά την επιχείρησή του, ενώ το 78% εκτιμά πως επαγγέλματα που δεν έχουν σχέση με την τεχνολογία μπορούν να επωφεληθούν.
Τέλος, ως προς την εξωστρέφεια, επτά στους δέκα συμφωνούν (απόλυτα ή πολύ) ότι τα ψηφιακά κανάλια βοηθούν στη βελτίωση της εικόνας των ΜμΕ.
Ψήφος εμπιστοσύνης στο Douleutaras.gr
Κερδισμένοι από τη συνεργασία τους με το Douleutaras.gr αποδεικνύονται οι επαγγελματίες, με τέσσερις στους δέκα να δηλώνουν πως το 10% του τζίρου τους προήλθε από πελάτες που επισκέφθηκαν την επίμαχη πλατφόρμα. Παράλληλα, ένα αρκετά σημαντικό ποσοστό (26%) θεωρεί εξαιρετικά ή πολύ σημαντική την επίδραση της πλατφόρμας στην επιτυχία της επιχείρησής του, ενώ το 33% αναγνωρίζει ως σημαντική τη συμβολή του στην προώθηση και στη διαφήμιση αυτής.
Ο Douleutaras.gr επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργήσουν το σπίτι των ονείρων τους, αναθέτοντας χρήσιμες εργασίες στους κατάλληλους επαγγελματίες. Ο τρόπος λειτουργίας είναι απλός: Ο πελάτης καταχωρίζει την εργασία του, συμπληρώνοντας μία σύντομη φόρμα, όπου περιγράφει τις βασικές προδιαγραφές της. Εντός ολίγων λεπτών λαμβάνει μία ή περισσότερες προσφορές από συνεργαζόμενους επαγγελματίες, συνοδευόμενες από το προφίλ τους και διαλέγει, χωρίς καμία δέσμευση, αυτόν που ικανοποιεί περισσότερο τις ανάγκες του. Αφού ολοκληρωθεί η εργασία, έχει τη δυνατότητα να αξιολογήσει την ποιότητα της υπηρεσίας που έλαβε. Μόνο πέρυσι ο Douleutaras.gr εξυπηρέτησε περισσότερους από 100.000 πελάτες, φιλοξενώντας πάνω από 90 επαγγελματικές κατηγορίες. Συνολικά, ο αριθμός των επαγγελματιών που έχουν εγγραφεί αγγίζει τους 3.500, ενώ η πλατφόρμα έχει επεκταθεί σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Ηράκλειο.
Σε αριθμούς:
- ΕΣΟΔΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Απώλειες άνω του 50%
2017: 19,3%
2018: 11,2%
Απώλειες μεταξύ 30% – 50%
2017: 16,8%
2018: 10,2%
Απώλειες μεταξύ 10% – 30%
2017: 21,1%
2018: 15,8%
Χωρίς σημαντικές αλλαγές
2017: 23,8%
2018: 40%
Αυξήσεις μεταξύ 10% – 30%
2017: 15,7%
2018: 15,1%
Αυξήσεις μεταξύ 30% – 50%
2017: 2,3%
2018: 4,9%
Αυξήσεις πάνω από 50%
2017: 1%
2018: 2,4%
- ΠΟΣΟΣΤΟ ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ
Συλλογή δικαιολογητικών
2017: 79%
2018: 71%
Κατάθεση δικαιολογητικών
2017: 72%
2018: 64%
Γρήγορη έναρξη επιχείρησης
2017: 70%
2018: 68%
Εύρεση προμηθευτών
2017: 56%
2018: 56%
Εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης/επιχορήγησης
2017: 80%
2018: 82%
Καθοδήγηση από αρμόδιους φορείς
2017: 81%
2018: 78%
- ONLINE ΠΑΡΟΥΣΙΑ
Ναι: 75%
Οχι: 25%
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]