Πάντως, όπως αναφέρουν πηγές στον Ελεύθερο Τύπο, αναμένεται να δοθεί προτεραιότητα στους ιδιοκτήτες οι οποίοι είχαν ως πρώτη κατοικία τα κτίσματα που καταστράφηκαν ολοσχερώς. Παράλληλα, δεν αποκλείεται οι αυθαιρετούχοι πληγέντες να διεκδικήσουν μια κοινωνική στέγη.
Ερωτηθείς ο υφυπουργός ΠΕΝ Νίκος Ταγαράς κατά τη χθεσινή διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου για την εικόνα των αυθαιρέτων στην περιοχή, τόνισε ότι «γνωρίζουμε ότι υπάρχουν περίπου 55 κτίρια χαρακτηρισμένα κόκκινα, τα οποία βρίσκονται σε ρέματα και σε δασικές περιοχές. Αυτά δεν μπορούν να ανακατασκευαστούν εκεί για προφανείς λόγους. Υπάρχουν και άλλα κτίρια όμως, που είναι χαρακτηρισμένα κίτρινα, δηλαδή επισκευάσιμα, τα οποία βρίσκονται σε ίδιους χώρους».
Η ολοκλήρωση του πολεοδομικού, χωροταξικού και ρυμοτομικού σχεδιασμού στην πυρόπληκτη περιοχή των Δημοτικών Ενοτήτων Νέας Μάκρης και Ραφήνας (Μάτι, Κόκκινο Λιμανάκι, Αγία Μαρίνα, Σκουφέικα, Πευκώνας) «αποτελεί βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης, από την πρώτη στιγμή ανάληψης της διακυβέρνησης της χώρας», σημείωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος Κώστας Σκρέκας.
Με το ΕΠΣ, το οποίο προωθείται στο Συμβούλιο της Επικρατείας, μπαίνει τάξη στις χρήσεις γης στην περιοχή και ξεκινά η διαδικασία εφαρμογής προγράμματος αστικής ανάπλασης, περιβαλλοντικής προστασίας και αντιμετώπισης των συνεπειών από τη μεγάλη φυσική καταστροφή ώστε το Μάτι να αποτελέσει οδηγό και για άλλες περιοχές.
Μετά την ολοκλήρωση του ΕΠΣ, τίθεται σε εφαρμογή η δεύτερη φάση του σχεδιασμού, η οποία αφορά στην εκπόνηση του Ρυμοτομικού Σχεδίου και στην Πράξη Εφαρμογής που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2022.
Με το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο οργανώνεται χωρικά μια περιοχή 7.935 στρεμμάτων, εκ των οποίων τα 2.700 πολεοδομούνται για πρώτη φορά.
Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, την προηγούμενη εβδομάδα με απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ κηρύχθηκε ο ανάδοχος για το δεύτερο επίπεδο σχεδιασμού που αφορά στο Ρυμοτομικό Σχέδιο Εφαρμογής (ΡΣΕ) για τις περιοχές που υπέστησαν πλήγμα.
Με το ΡΣΕ στόχος είναι να:
-Να καθοριστούν επακριβώς οι κοινόχρηστοι, κοινωφελείς και οικοδομήσιμοι χώροι των προς πολεοδόμηση περιοχών.
Παιδικά χωριά SOS: 20% των ανηλίκων έχουν πέσει θύματα κάποιας μορφής κακοποίησης
-Να εξειδικευτούν οι ρυθμίσεις και οι ειδικές προβλέψεις του α’ σταδίου ΕΠΣ για την περιοχή Μάτι Αττικής περί χρήσεων γης και όρων δόμησης.
-Να δημιουργηθούν τα οικόπεδα μέσω της πράξης εφαρμογής.
-Να καθοριστούν τα διαγράμματα των δικτύων υποδομής, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
Οι μελέτες που θα εκπονηθούν κατά το ΡΣΕ είναι οι εξής: 1) Μελέτη Ρυμοτομικού Σχεδίου – Πολεοδομική Μελέτη, 2) Τοπογραφική Μελέτη – Πράξη Εφαρμογής, 3) Μελέτη Γεωλογικής Καταλληλότητας, 4) Γεωλογική – Γεωτεχνική Μελέτη Αντιμετώπισης Κατολισθητικών Φαινομένων Παράκτιων Πρανών, 5) Μελέτη Διευθέτησης Υδατορεμάτων, Εργων Αντιπλημμυρικής Προστασίας και Στατική Μελέτη, 6) Περιβαλλοντική Μελέτη, 7) Συγκοινωνιακή – Κυκλοφοριακή Μελέτη, 8) Ακτομηχανική Μελέτη – Μελέτη Λιμενικών Εργων.
Σε κάθε περίπτωση, η δεύτερη φάση σχεδιασμού χαρακτηρίζεται κρίσιμη καθώς σε αυτήν θα εξεταστούν ζητήματα που αφορούν: στο ιδιοκτησιακό καθεστώς, στη νομιμότητα οικοδομικών αδειών, στη νομιμοποίηση αυθαιρέτων, στο μέγεθος οικοδομικών τετραγώνων, στην εισφορά σε γη και χρήμα, στις διόδους πρόσβασης στην παραλία, στις θέσεις στάθμευσης, στη μετακίνηση περιφράξεων, στο δίκτυο ομβρίων, το δίκτυο ακαθάρτων.
Πώς θα γίνει το Μάτι
Εξι δίοδοι προς την παραλία, χώροι περιπάτου και ποδηλάτου αλλά και οριοθέτηση των 8 ρεμάτων είναι μόνο μερικές από τις παρεμβάσεις που θα δουν τα επόμενα 3-5 χρόνια οι κάτοικοι της Ανατολικής Αττικής στο Μάτι.
Σημαντικές παρεμβάσεις θα γίνουν και στο οδικό δίκτυο, καθώς η περιοχή θα χαρακτηριστεί ως ήπιας κυκλοφορίας με προτεινόμενο όριο ταχύτητας τα 30 χιλιόμετρα την ώρα. Θα δημιουργηθεί ένα δίκτυο συλλεκτηρίων οδών που θα διοχετεύει την τοπική κυκλοφορία στους βασικούς οδικούς άξονες (Λ. Μαραθώνος και Λ. Φλέμινγκ). Θα γίνουν μονοδρομήσεις και θα διανοιχθούν νέα οδικά τμήματα τόσο στην κατεύθυνση Βορρά-Νότου όσο και Ανατολής-Δύσης κυρίως εντός των περιοχών Μάτι, Αμπελούπολη και Αγία Μαρίνα ώστε να μην υπάρχουν αδιέξοδα στο οδικό δίκτυο. Επίσης θα δημιουργηθεί εκτεταμένο δίκτυο ποδηλάτου.
Σχετικά με τις ήπιες μορφές μετακίνησης, προκρίνεται η κατασκευή πεζοδρομίων ελάχιστου πλάτους 2,25 μέτρων ή 1,5 χωρίς οδικό εξοπλισμό, η χωροθέτηση διαβάσεων πεζών σε δρόμους όπως η Δημοκρατίας και η Ποσειδώνος, η δημιουργία πεζοδρόμων αλλά και η δημιουργία Παραλιακού Περιπάτου και κατάλληλα χωροθετημένων προσβάσεων, εγκάρσια ανά δύο ιδιοκτησίες σε όλο το μήκος της παράκτιας ζώνης. Θα δημιουργηθεί ένας μεγάλος δημόσιος περίπατος κατά μήκος της ακτής, χωρίς εμπόδια, με ελεύθερο πλάτος 35 μ.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ELEFTHEROSTYPOS.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr
Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε Instagram, Facebook και Twitter