Ηταν μια εξέλιξη μη αναμενόμενη. Κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι από τις 16 υποψηφιότητες που υποβλήθηκαν στην Επιτροπή Αξιολόγησης του υπουργείου Πολιτισμού, δεν θα βρισκόταν μία που θα πληρούσε όλες τις προϋποθέσεις για τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Οταν μάλιστα οι περισσότερες από αυτές τις υποψηφιότητες είχαν υποβληθεί από ανθρώπους καταξιωμένους για τη δουλειά τους τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, με επαγγελματική επάρκεια. Ανάμεσά τους ήταν και οι δύο πρώην διευθύντριες του ΕΜΣΤ Κατερίνα Κοσκινά και Αννα Καφέτση.
Επικοινωνήσαμε, τηλεφωνικά, με την κ. Κοσκινά λίγο πριν αναχωρήσει για επαγγελματικό ταξίδι στο Βερολίνο. Η απάντησή της είναι ενδεικτική του ξαφνιάσματος και της έκπληξης που προκάλεσε η ανακοίνωση του υπουργείου. «Από αυτά που μου λέτε με εντυπωσιάζει το γεγονός πως όλες οι συμμετοχές του διαγωνισμού κρίθηκαν ανεπαρκείς και δεν έχουν τα προσόντα. Φαίνεται πως ανέβηκε πολύ ο πήχυς στη χώρα, πιο ψηλά απ’ ό,τι στον υπόλοιπο δυτικό κόσμο…», μας δήλωσε η πρώην διευθύντρια του μουσείου.
Μετά την απόρριψη όλων των υποψηφιοτήτων, το υπουργείο Πολιτισμού ανακοίνωσε πως «θα προχωρήσει σε νέο διεθνή διαγωνισμό, μετά την ομόφωνη απόφαση της Επιτροπής Αξιολόγησης ότι καμία από τις υποψηφιότητες που κατατέθηκαν δεν πληρούσε τα κριτήρια της επιλογής». Την επιτροπή αποτελούσαν οι Δημοσθένης Κοκκινίδης (πρόεδρος), Νικόλαος Χατζηνικολάου, Δημήτρης Ησαΐας, Γιώργος Κουμεντάκης και Ορέστης Ανδρεαδάκης (μέλη).
Έγκυος τριών μηνών η Δόμνα Μιχαηλίδου! - Στιγμές απόλυτης ευτυχίας για το ζευγάρι
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Επιτροπή Αξιολόγησης συνεδρίασε πέντε φορές. «Στην τελευταία συνεδρίαση, σε απαρτία της επιτροπής», σημειώνεται στην ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ, «απορρίφθηκαν δώδεκα (12) υποψηφιότητες που είτε δεν πληρούσαν τα ειδικά προσόντα είτε δεν παρουσίασαν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τρεις (3) υποψηφιότητες που κατατέθηκαν εκπρόθεσμα. Απορρίφθηκε επίσης μία (1) συλλογική υποψηφιότητα, καθώς η πρόσκληση αφορά στην οργανική θέση διευθυντή, δηλαδή μονοπρόσωπου οργάνου διοίκησης».
Από το περιβάλλον της Επιτροπής διαρρέει πως τα μέλη της ακολούθησαν κατά γράμμα την προκήρυξη του διαγωνισμού, ο οποίος χαρακτηρίζεται ωστόσο «δύσκολος» και «γραφειοκρατικά περίπλοκος», ενώ μεγάλος ήταν και ο όγκος των εγγράφων που απαιτούνταν από τους υποψηφίους. Σύμφωνα με πληροφορίες, στους φακέλους που έφτασαν στα χέρια των μελών της Επιτροπής εντοπίστηκαν προβλήματα, όπως απουσία τίτλων σπουδών και πιστοποιητικών γλωσσομάθειας, κατάθεση ξένων τίτλων σπουδών που δεν συνοδεύονταν από μετάφραση κ.ά.
Θα ακολουθήσει νέος διαγωνισμός, η έκβαση του οποίου είναι άδηλη, όπως ο χρόνος που θα απαιτηθεί για την ολοκλήρωσή του. Η νέα δυσμενής εξέλιξη πηγαίνει ακόμα πιο πίσω το ολοκληρωτικό άνοιγμα στην κοινωνία του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, που (αυτή τη φορά) είχε οριστεί για την άνοιξη του 2019. Το κέλυφός του στο πρώην εργοστάσιο Φιξ, επί των λεωφόρων Συγγρού και Καλλιρρόης, μπορεί να ολοκληρώθηκε το 2015, ωστόσο η πλήρης λειτουργία του μετατίθεται διαρκώς στο μέλλον…
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]