Ο πίνακας ανήκε στην Πινακοθήκη εδώ και περισσότερα από 250 χρόνια. Το 1979, μια ακτινογραφία είχε αποκαλύψει ότι ο πίνακας είχε «πειραχτεί» από κάποιον, ο οποίος κάλυψε ένα από τα αρχικά στοιχεία του έργου, αλλάζοντας σημαντικά τη σύνθεση του πίνακα. Ενώ αρχικά οι συντηρητές πίστευαν πως η παρέμβαση είχε γίνει από τον ίδιο τον Βερμέερ, μελέτες που έγιναν το 2017 ανέτρεψαν αυτή την εικασία.
Οι αναλύσεις έδειξαν ότι η «διαλυτότητα» της μπογιάς που είχε καλύψει εκείνο το σημείο του πίνακα διέφερε από αυτή των χρωμάτων, που είχε χρησιμοποιήσει ο καλλιτέχνης. Περαιτέρω μελέτες έδειξαν, επίσης, πως ανάμεσα στον αρχικό πίνακα και την εκδοχή που είχαν οι συντηρητές τα χέρια τους, βρίσκονταν πολλές στρώσεις σκόνης και μιας συνδετικής, κολλώδους ουσίας.
Οι ειδικοί κατέληξαν στο ότι η παρέμβαση στον πίνακα είχε γίνει μετά το πέρασμα αρκετών δεκαετιών από την αρχική του δημιουργία και γι’ αυτό δεν θα μπορούσε να είχε γίνει από τον ίδιο τον Βερμέερ, ο οποίος πέθανε το 1675.
Τα τέσσερα τελευταία χρόνια, οι συντηρητές της Τσβίνγκερ προσπάθησαν να αποκαταστήσουν τον πίνακα στην αρχική του μορφή, αποκαλύπτοντας με προσοχή το «μυστικό» του. Με την ολοκλήρωση των εργασιών τους, ο μικρός Έρως που κοσμούσε τον τοίχο του «Κοριτσιού» ήρθε ξανά στην επιφάνεια.
Τουρκία: Θεωρεί ότι οι Κούρδοι μαχητές θα εκδιωχθούν από το σύνολο του συριακού εδάφους
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
«Πρόκειται για την μαγευτικότερη εμπειρία της καριέρας μου», δήλωσε η επικεφαλής συντηρήτρια της Πινακοθήκης Τσβίνγκερ, Ούτα Νάιντχαρντ. «Αυτό που προέκυψε είναι ένας τελείως διαφορετικός πίνακας». Το «ανανεωμένο» Κορίτσι του Βερμέερ θα εκτίθεται από αύριο και μέχρι τις 2 Ιανουαρίου του 2022 στην Πινακοθήκη Τσβίνγκερ (Gemäldegalerie Alte Meister), στα πλαίσια της έκθεσης «Γιοχάνες Βερμέερ: Αντανακλάσεις», που θα περιλαμβάνει άλλα 10 σημαντικά έργα του Ολλανδού δημιουργού.
Ο Γιοχάνες Βερμέερ αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Μπαρόκ στη ζωγραφική, έργα του οποίου σώζονται μέχρι σήμερα (περίπου 35). Τα έργα του ξεχώρισαν από αυτά των συγχρόνων του και παραμένουν ακόμη αναγνωρίσιμα για την αινιγματική, μυστηριώδη αύρα των ανθρώπινων μορφών του, τις οποίες απεικόνιζε, συνήθως, μέσα σε εσωτερικούς χώρους με διακριτικό, «φυσικό» φωτισμό από κεριά και παράθυρα.
ΠΗΓΕΣ: CNN, The Art Newspaper
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Μίκης Θεοδωράκης: Η πιο συγκινητική στιγμή – Οι βρακοφόροι τραγουδούν το ριζίτικο και αποχαιρετούν τον Μίκη [βίντεο]
- Όμηρος Ευστρατιάδης: Σάλος με τις δηλώσεις του για τις καταγγελίες βιασμού στον καλλιτεχνικό χώρο – «Αυτά είναι αστεία, τώρα το θυμήθηκαν;»
- Συγκίνησε η Μαρία Σάκκαρη: Αφιερώνω την πρόκριση στην Ελλάδα που ταλαιπωρήθηκε από τις πυρκαγιές – Μου αρέσει να σας κάνω υπερήφανους
- Σοκάρει ο Ζαγοράκης: «Bullying στα παιδιά μου, γκαζάκια στο σπίτι μου»
- Συγκρατημένες ακόμη οι αυξήσεις στα τρόφιμα – Στα ύψη ο ΦΠΑ [συγκριτικός πίνακας με όλες τις χώρες της ΕΕ]
- Καιρός: Έρχεται η «ψυχρή λίμνη» – Πού θα «χτυπήσουν» τα έντονα φαινόμενα [χάρτες]
- Ράλι Ακρόπολις: Σήμερα η μεγάλη επιστροφή του – Ειδική με «γκάζια» και στο κέντρο της Αθήνας
Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε Instagram, Facebook και Twitter