Ελεύθερος Τύπος
SPORTS

Ράλι Ακρόπολις: Σήμερα η μεγάλη επιστροφή του – Ειδική με «γκάζια» και στο κέντρο της Αθήνας

Ράλι Ακρόπολις 2021: Αυτές είναι οι Ειδικές Διαδρομές – Αναλυτικά το πρόγραμμα

Newsroom eleftherostypos.gr

Επειτα από 8 χρόνια, η καρδιά του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ σήμερα θα χτυπήσει και πάλι στην Ελλάδα, στον αγώνα που αποτελεί συνώνυμο της αντοχής για ανθρώπους και μηχανές. Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί τον 9ο γύρο του WRC για την αγωνιστική σεζόν του 2021 και συγκεντρώνει 55 συμμετοχές από συνολικά 24 χώρες.

Από σήμερα έως τις 12 Σεπτεμβρίου θα διεξαχθεί το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις σε οριοθετημένες διαδρομές στην Πελοπόννησο και τη Στερεά Ελλάδα με 55 πληρώματα -15 εκ των οποίων αμιγώς ελληνικά- να έχουν δηλώσει συμμετοχή στον εθνικό μας αγώνα που προσμετρά και πάλι στη βαθμολογία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA.

Οι τρεις εργοστασιακές ομάδες των Toyota, Hyundai και M-Sport Ford αναμένονται πάνοπλες στη χώρα μας, τη στιγμή που και στις κατηγορίες WRC2 και WRC3 συναντάμε όλους τους διεκδικητές των σχετικών τίτλων. Παράλληλα, κορυφαία ελληνικά πληρώματα θα μετρήσουν τις δυνάμεις τους τόσο απέναντι στον διεθνή ανταγωνισμό όσο και μεταξύ τους.

Η Toyota Gazoo WRT, όπως σε κάθε αγώνα του θεσμού, αναμένεται με τέσσερα Yaris WRC για τους Ogier-Ingrassia, Evans-Martin, Rovanpera-Halttunen και Katsuta-Williams. Με ίδιο αριθμό αυτοκινήτων θα παραταχθεί και η Hyundai, με τους Tanak-Jarveoja και Neuville-Wydaeghe να πλαισιώνονται αυτή τη φορά από τους Dani Sordo-Rozada, ενώ το τέταρτο i20 WRC θα οδηγήσει ο Loubet με τον Haut Labourdette για λογαριασμό της 2C Competition. Από πλευράς M-Sport Ford τα δύο Ford Fiesta WRC θα οδηγήσουν οι Greensmith-Patterson και Fourmaux-Jamoul, ενώ η βρετανική ομάδα θα φέρει στη χώρα μας ακόμα ένα ίδιο αυτοκίνητο για τους Σερδερίδη-Miclotte.

Εντυπωσιακή είναι η λίστα συμμετοχών στην κατηγορία WRC2, με τη μάχη να αναμένεται εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, καθώς στη σχετική βαθμολογία οι διαφορά μεταξύ των τριών πρώτων είναι πολύ μικρή! Ο επικεφαλής, Andreas Mikkelsen, θα οδηγήσει ένα Skoda Fabia Rally2, ενώ με ίδιο αυτοκίνητο θα εκκινήσει και ο Marco Bulacia. Τη νίκη θα διεκδικήσει και ο Mads Ostberg με το Citroen C3, ενώ, εκτός απροόπτου στη μάχη της κορυφής θα δούμε τους Teemu Suninen-Mikko Markkula με το Ford Fiesta Rally2, τους Nikolay Gryazin-Konstantin Aleksandrov επίσης με Ford Fiesta Rally2, αλλά και τον Oliver Solberg με το νέο Hyundai i20N και τον Αaron Johnston παραπλεύρως. Μάλιστα, στις ειδικές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, το νέο αγωνιστικό προδιαγραφών Rally2 της Hyundai θα κάνει την πρώτη του παγκόσμια εμφάνιση σε χωμάτινες ειδικές!

Στην κατηγορία WRC3, οι πρωταθλητές ασφάλτου Γαλλίας, Rossel-Coria (Citroen C3), θα προσπαθήσουν να διατηρηθούν στην κορυφή της βαθμολογίας, κάτι καθόλου εύκολο, αφού και ο τρεις φορές πρωταθλητής Ευρώπης, Kajetan Kajetanowicz (Skoda Fabia Evo), έρχεται στην Ελλάδα με στόχο τη νίκη.

Ελληνικά πληρώματα

Οι παραπάνω αγωνιζόμενοι θα βρουν απέναντί τους τα κορυφαία ελληνικά πληρώματα, με αυτοκίνητα αντίστοιχων προδιαγραφών. Το ενδιαφέρον στην κατηγορία WRC3 αναμένεται να στραφεί στην παρουσία τόσο των Λάμπρου Αθανασούλα-Νίκου Ζακχαίου, που για την επιστροφή τους στον αγώνα εξασφάλισαν ένα ολοκαίνουργιο Hyundai i20 N (ίδιων προδιαγραφών με αυτό του Oliver Solberg), όσο και στους Παναγιώτη Χατζητσοπάνη-Νίκο Πετρόπουλο, που επιστρέφουν στη δράση με ένα τελευταίων προδιαγραφών Ford Fiesta Rally2! «Απέναντί» τους, με Volkswagen Polo GTi, θα συμμετάσχουν οι Κύπριοι επικεφαλής της βαθμολογίας του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, Αλέξανδρος Τσουλόφτας-Στέλιος Ηλία. Το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στην κατηγορία θα διεκδικήσουν οι Γιώργος Κεχαγιάς-Μάριος Τσαούσογλου και Βασίλης και Γιάννης Βελάνης, αμφότεροι με Skoda Fabia Rally2, Γιάννης Πλάγος-Άλκης Ρέντης (Citroen C3 Rally2), ο νεαρός Παναγιώτης Ρουστέμης με τον Κωνσταντίνο Νικολόπουλο (Citroen DS3), καθώς και οι Σπύρος Γαλεράκης-Κώστας Σούκουλης (Skoda Fabia).

Από ελληνικής πλευράς, επίσης με Skoda Fabia Rally2, θα συμμετάσχουν οι Παναγιώτης Ηλιόπουλος-Νίκος Ιντζόγλου και Διονύσης Σπανός-Σωτήρης Γκοτοβός, ενώ ο Θέμης Χαλκιάς με τον Ανδρέα Βίγκο θα βρεθούν στη ράμπα της αφετηρίας με ένα Ford Fiesta Rally2. Με Volkswagen Polo GTi προδιαγραφών Rally2, θα συμμετάσχουν οι Κύπριοι Σίμος Γαλαταριώτης-Αντώνης Ιωάννου, ενώ οι συμπατριώτες τους, Πέτρος Παντελή-Κύπρος Χριστοδούλου, θα διεκδικήσουν το κάτι παραπάνω, οδηγώντας ένα Citroen DS3 Rally2. Τέλος, αναφορικά με τα τετρακίνητα αυτοκίνητα, ενδιαφέρον έχει η παρουσία των Νίκου Ζιώβα-Χρήστου Κουζιώνη, με ένα Ford Fiesta προδιαγραφών Rally3, αλλά και της πρωτοπόρου στο θεσμό Extreme E, Molly Taylor, που έρχεται στην Ελλάδα με ακόμα ένα τετρακίνητο Fiesta.

Στα δικίνητα της κατηγορίας RC4, οι Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Βασιλάκης με Ford Fiesta αναμένεται να δώσουν μάχη με τους Σάββα Λευκαδίτη-Κώστα Κόντο που θα έχουν στη διάθεση τους ένα ολοκαίνουργιο Peugeot 208 Rally4. Με ίδιο αυτοκίνητο θα δούμε και τον Κύπριο Λοΐζο Παπαγεωργίου με τον Βασίλη Κούγια δίπλα του, ενώ με δικίνητo Ford Fiesta R2 θα συμμετάσχουν οι Στέφανος Θεοχαρόπουλος-Γιώργος Κότσαλης. Τέλος, από τη λίστα των συμμετοχών δε θα μπορούσε να λείψει ο αειθαλής Χάρης Καλτσούνης, που με τον Ανδρέα Περίδη στο δεξί μπάκετ του Opel Adam, θα ξεκινήσει για το 38ο Ράλλυ Ακρόπολις της καριέρας του.

Ιστορία

Στις 29 Ιανουαρίου 1952, ο Απόστολος Νικολαΐδης (τότε αντιπρόεδρος της ΕΛΠΑ) εισηγείται στο Δ.Σ. τη διοργάνωση από τη Λέσχη του πρώτου μεταπολεμικού της αγώνα. Το Δ.Σ. αποδέχεται την εισήγηση και διοργανώνει το «Ράλλυ ΕΛΠΑ 1952» που κερδίζει ο θρυλικός Ιωάννης – Τζώνυς – Πεσμαζόγλου με τον Ν. Παπαμιχαήλ (νικητή του Ράλλυ Ακρόπολις 1953) στο τιμόνι μιας Chevrolet. Καλές θέσεις παίρνουν και οι μετέπειτα πρόεδροι της ΕΛΠΑ Αλ. Δαρδούφας (Fiat 1400) και Κώστας Νικολόπουλος (Morris Minor). Στις 19 Νοεμβρίου 1952 ο Απόστολος Νικολαΐδης εισηγείται την οργάνωση του Ράλλυ τον Μάϊο του 1953, με διεθνή χαρακτήρα και την ονομασία «Ράλλυ Ακρόπολις». Το Δ.Σ. της ΕΛΠΑ αποδέχεται την πρόταση και κάπως έτσι ξεκινά η τελική μορφή του Ράλλυ που έγινε ο «Εθνικός μας Αγώνας», μόνιμος επί δεκαετίες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (νυν WRC) και πολλές φορές επιλεγμένος από ξένους ανταποκριτές ως ο καλύτερος αγώνας της χρονιάς.

Το 1955 το Ακρόπολις αποκτά και επισήμως διεθνή χαρακτήρα με 54 συμμετοχές από τις οποίες τερματίζουν οι 25 με νικητές τους Τζώνυ Πεσμαζόγλου – Μ. Παπανδρέου με Opel Kapitän. Ακολουθούν 48 χρόνια (έως και το 2013) συνεχούς ανοδικής πορείας του αγώνα, με αποκορύφωμα τις 203 συμμετοχές από όλο τον κόσμο του 1977 και την εντυπωσιακή διαδρομή του 2005 μέσα στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας, αλλά χωρίς Ελληνες νικητές πλέον. Εξαίρεση το 1995 που νίκησαν οι Αρης Βωβός – Κώστας Στεφανής με Lancia Deltona, όταν όμως ο αγώνας δεν μετρούσε παρά μόνο για το πρωτάθλημα αυτοκινήτων με κίνηση σε μόνο δυο τροχούς (F2).

Επίσημος Ιατρικός Υποστηρικτής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2021

Ο Ομιλος Ιατρικού Αθηνών είναι ο «Επίσημος Ιατρικός Υποστηρικτής» (Official Medical Partner) του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2021, που αποτελεί και πάλι μέρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC). Η συνεργασία του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών με την Οργανωτική επιτροπή για τη διεξαγωγή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2021 έγκειται στην ολοκληρωμένη προσφορά ιατρικών καλύψεων, διακομιδών και παροχή πρώτων βοηθειών, σε τυχόν ιατρικές ανάγκες και περιστατικά που θα προκύψουν, για όλους (συμμετέχοντες αθλητές, θεατές, εθελοντές, κ.λπ.), καθ΄ όλη τη διάρκεια του αγώνα.

Για αυτούς τους σκοπούς, ο Ομιλος Ιατρικού Αθηνών παρέχει ιατρικό εξοπλισμό, ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και επανδρωμένα ασθενοφόρα, καλύπτοντας έτσι τις διεθνείς προδιαγραφές ασφάλειας της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, σύμφωνα με τις οδηγίες της Οργανωτικής Επιτροπής του αγώνα.

Με αφορμή την ανάληψη του κρίσιμου ρόλου του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών στον αγώνα ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών, Δρ Βασίλης Αποστολόπουλος, δήλωσε, μεταξύ άλλων: «Η επιστροφή του Ράλλυ Ακρόπολις, στο καλεντάρι του WRC (Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ), έπειτα από 8 χρόνια, ήταν μία εθνική προσπάθεια στην οποία ο Ομιλος Ιατρικού Αθηνών, ο μοναδικός ελληνικός όμιλος υγείας της χώρας μας, δεν θα μπορούσε παρά να συμμετάσχει ενεργά. Είναι τιμή για εμάς, για τους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά και όλους τους συμπολίτες μας να είμαστε αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της παγκόσμιας διοργάνωσης, η οποία και σηματοδοτεί την δυνατή επιστροφή της χώρας μας στο διεθνές προσκήνιο, μετά την περίοδο της παρατεταμένης κρίσης και έχει σαν στόχο να προβάλει τη χώρα μας διεθνώς».

Ο  Ομιλος Ιατρικού Αθηνών διαθέτει τις πλέον απαιτητικές διεθνείς πιστοποιήσεις τεχνογνωσίας και τη μεγαλύτερη εμπειρία στην κάλυψη κορυφαίων διεθνών αθλητικών, πολιτιστικών, συνεδριακών και λοιπών διοργανώσεων που πραγματοποιούνται στη χώρα μας – όπως για παράδειγμα οι Ολυμπιακοί Αγώνες, διεθνείς κινηματογραφικές παραγωγές, το Delphi Economic Forum, το EU-Arab Summit, συνέδρια του Economist, καθώς και σε Ράλλυ Ακρόπολις προηγούμενων ετών.

Χρονομετρημένη ειδική στην πλατεία Συντάγματος

Για πρώτη φορά στην ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολις θα πραγματοποιηθεί μία χρονομετρημένη υπερειδική πέριξ της πλατείας Συντάγματος σήμερα. Οι δρόμοι γύρω από την πλατεία Συντάγματος θα συνθέσουν τη μήκους 0,98 χλμ. πρώτη ειδική διαδρομή του αγώνα, από όπου στις 18:08 θα ξεκινήσει το πρώτο αγωνιστικό. Ξεκινώντας από τη Λεωφόρο Β. Αμαλίας, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα θα περάσουν εμπρός από το κτίριο της Βουλής των Ελλήνων και, στρίβοντας διαδοχικά αριστερά, θα τερματίσουν επί της οδού Γεωργίου Α΄, έχοντας κυκλώσει την πλατεία Συντάγματος.

To πρόγραμμα της ειδικής στην Αθήνα

Το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο θα εκκινήσει στις 17:30 από τη ράμπα της Τελετής Εκκίνησης στην Ακρόπολη. Ακολουθώντας τη διαδρομή των οδών Ροβέρτου Γκάλλι – Προπυλαίων – Καβαλλότι – Μισαραλιώτου – Συγγρού και Λ. Αμαλίας, θα εισέλθουν σε καθεστώς parc fermé (περιφραγμένος χώρος) στη συμβολή των οδών Αμαλίας και Ολγας. Στη διαδρομή μήκους περίπου 380 μ. μεταξύ της εξόδου του parc fermé και της αφετηρίας της Cosmote 5G Athens Stage, θα επιτρέπεται το ζέσταμα των ελαστικών και των μηχανικών μερών των αυτοκινήτων.
Στις 18:00 θα λάβει εκκίνηση το πρώτο αυτοκίνητο στην υπερειδική  και ο τερματισμός του θα πραγματοποιηθεί μετά από 1,5 γύρο εντός της πλατείας Συντάγματος. Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα θα παραμείνουν όλη τη νύχτα στη πλατεία Συντάγματος, σε καθεστώς parc fermé.

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ELEFTHEROSTYPOS.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις 

Ειδήσεις σήμερα

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε InstagramFacebook και Twitter

Προτεινόμενα για εσάς

Ράλι Ακρόπολις: Το Eleftherostypos.gr σας αποκαλύπτει όλα όσα έγιναν πίσω από τη σκόνη του «αγώνα των Θεών»

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Αμυράς: Το Ράλι Ακρόπολις ολοκληρώθηκε με το ελάχιστο δυνατό περιβαλλοντικό αποτύπωμα

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Στο καλεντάρι του WRC το Ράλι Ακρόπολις το 2022 – 2023

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Απόλυτα ικανοποιημένοι οι αξιωματούχοι του WRC από το Ράλι Ακρόπολις

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις: Ο Φινλανδός Κάλε Ροβάνπερα είναι ο μεγάλος νικητής

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

WRC-Ράλι Ακρόπολις (3η ημέρα): Ο Ροβάνπερα αύξησε το προβάδισμά του στη γενική

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Ράλι Ακρόπολις: Άπιαστος ο Ροβάνπερα, αυξάνει τη διαφορά του από Οζιέ και Τάνακ – Διεκόπη η ειδική στο Ελευθεροχώρι λόγω θεατών

Λάμπρος Κατσαρός

Ράλι Ακρόπολις: Το πρόγραμμα της τρίτης ημέρας – «Μάχη» δευτερολέπτων για τους τρεις πρώτους, εντυπωσιακά πλάνα από τις ειδικές

Λάμπρος Κατσαρός

Ράλι Ακρόπολις: Το πανόραμα της πρώτης ημέρας και τα απρόοπτα των ειδικών – Προελαύνει ο Rovanpera, μάχη Ogier με Tanak

Λάμπρος Κατσαρός