ΤΙ άλλαξε; Κατ’ αρχάς υπάρχει ξεκάθαρη πολιτική βούληση και όχι απλά θεωρητικολογίες και λόγια του αέρα. Κατά δεύτερον, έγιναν πράγματα που ακούγονταν εδώ και πολλά χρόνια, όπως η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με την εφορία, αλλά και η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές. Το δεύτερο είναι και το πιο σημαντικό. Οσο αυξάνονται οι ηλεκτρονικές συναλλαγές τόσο αποκαλύπτονται πραγματικά εισοδήματα και, βέβαια, αυξάνονται τα φορολογικά έσοδα σε ΦΠΑ και φορολογία εισοδήματος.
ΤΑ στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών αναδεικνύουν μια παθογένεια την οποία γνωρίζαμε όλοι, την πληρώναμε όλοι, αλλά κανείς δεν μπορούσε να την γκρεμίσει έως τώρα. Στο πρώτο οκτάμηνο του έτους ο τζίρος των ταξί εκτοξεύτηκε κατά 177%, σε 50 εκατ. ευρώ από 18 εκατ. ευρώ που ήταν πέρσι. Ενώ υπολογίζεται ότι ο τζίρος των αυτοκινητιστών για το 2024 θα ανέλθει στα 73 εκατ. ευρώ από 26 εκατ. ευρώ το 2023. Τώρα γίνεται κατανοητό γιατί κάποιοι συνδικαλιστές των ταξί δίνουν μάχη κατά του αυτοκόλλητου που πρέπει υποχρεωτικά να μπει στα οχήματα, για τη χρήση του POS.
ΚΑΙ, βέβαια, τα POS αύξησαν τα έσοδα και σε πολλούς ακόμα κλάδους. Στην εστίαση ο τζίρος στο οκτάμηνο ανήλθε στα 5,5 δισ. ευρώ από 4,8 δισ. ευρώ πέρσι. Είναι εντυπωσιακό πως τα ετήσια έσοδα για το 2022 που είχαν δηλωθεί έφταναν μόλις τα 6,8 δισ. ευρώ., ενώ φέτος υπολογίζεται πως θα ανέβουν στα 7,9 δισ. ευρώ. Αλλά και σε κομμωτήρια, νυχάδικα και καταστήματα περιποίησης ο εκτιμώμενος τζίρος για το 2024 θα αυξηθεί κατά 14%.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ; Μόνο στο πρώτο επτάμηνο τα έσοδα από ΦΠΑ έχουν αυξηθεί 1,2 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομικών, τα έξτρα έσοδα το 2025 και το 2026 αναμένεται να εκτιναχθούν έως και 3 δισ. ευρώ ετησίως. Δηλαδή, περίπου όσα είναι τα έσοδα από… ενάμιση ΕΝΦΙΑ.
Oι εκλογές των social media στη Γερμανία
ΑΥΤΑ τα χρήματα πρέπει να επιστρέψουν στη μεσαία τάξη και στα ευάλωτα νοικοκυριά μέσω μόνιμων φορελαφρύνσεων. Και μένει κάτι ακόμα. Να βρεθεί ένας τρόπος να χτυπηθεί η φοροδιαφυγή σε μια σειρά επαγγελμάτων όπως στα ιατρικά και σε αυτά κάθε είδους μαστορέματος στα ακίνητα, όπου ακόμα ζουν και βασιλεύουν τα μετρητά.
Ρηξικέλευθες λύσεις για να πάρει μπρος το τρένο
Τα παρ’ ολίγον ατυχήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο τείνουν να λάβουν διαστάσεις επιδημίας. Κάθε λίγο και λιγάκι αποκαλύπτεται πως κάποιος μηχανοδηγός τρέχει με μεγαλύτερη ταχύτητα, κάποιος σταθμάρχης βάζει σε λάθος γραμμή ένα τρένο, κάπου κάτι δεν λειτουργεί σωστά και γλιτώνουμε νέες τραγωδίες την τελευταία στιγμή είτε λόγω των συστημάτων ασφαλείας είτε λόγω της αυταπάρνησης κάποιων εργαζομένων.
Είναι δεδομένο πως ο ελληνικός σιδηρόδρομος βρίσκεται σε δεινή κατάσταση. Οι υποδομές απέχουν έτη φωτός από τα ευρωπαϊκά στάνταρ του 21ου αιώνα. Η Hellenic Train, που πήρε τζάμπα την ΤΡΑΙΝΟΣΕ επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, δεν έχει προχωρήσει ούτε στον εκσυγχρονισμό των συρμών ούτε στις επενδύσεις που υποτίθεται πως θα πραγματοποιούσε. Ο ΟΣΕ θυμίζει ΔΕΚΟ με μοντέλο λειτουργίας δεκαετίας ’80. Οι δύο εταιρίες παίζουν ένα απαράδεκτο blame game. Οι συνδικαλιστές κάνουν ό,τι γουστάρουν. Κάποιοι εργαζόμενοι, προφανώς, δεν μπορούν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή των επιβατών. Συμμορίες Ρομά λυμαίνονται τον χαλκό από τις γραμμές ηλεκτροδότησης.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάταξης και ανάπτυξης ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου αλλά, όπως είναι απόλυτα λογικό, αυτό θα πάρει χρόνια για να υλοποιηθεί. Ακόμα, όμως, και αν ολοκληρώνονταν όλα τα έργα μέσα σε μια ημέρα, μπορούν η Hellenic Train και ο ΟΣΕ να εγγυηθούν πως θα λειτουργούν επιβατικές και εμπορικές μεταφορές ευρωπαϊκού επιπέδου; Φαντάζει απίθανο. Μήπως απαιτούνται πιο ρηξικέλευθες και δύσκολες λύσεις;