Τώρα η ψωραλέα διαδήλωση έχει απαίτηση να μην ψηφιστεί νομοσχέδιο για την ίδρυση των ιδιωτικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων. Γιατί; Για να μη χάσουν οι φοιτητές τα δικαιώματα που δίνει το πτυχίο από κρατικό πανεπιστήμιο στην αγορά εργασίας. Δηλαδή, προεξοφλούν, πριν καν γίνει το νομοσχέδιο νόμος του κράτους, ότι η λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων θα δημιουργήσει ανταγωνιστικές συνθήκες στην ακαδημαϊκή πραγματικότητα.
Αλλά οι διαμαρτυρόμενοι μάλλον αγνοούν τι σημαίνει «κοντά στο νου και η γνώση» . Κάθε χρόνο 15.000 απόφοιτοι Λυκείων φεύγουν στο εξωτερικό για να φοιτήσουν σε ξένα πανεπιστήμια. Τι συνεπάγεται για τις οικογένειές τους αυτή η τετράχρονη οικονομική αιμορραγία, πόσα από αυτά τα παιδιά κτίζουν το μέλλον τους κι έρχονται στην Ελλάδα για διακοπές δεν φαίνεται να απασχολεί τους διαμαρτυρομένους.
Η λειτουργία των ξένων πανεπιστημίων θα είναι μία μεγάλη ευκαιρία για να υπάρξει μια ευγενής άμιλλα που θα λειτουργήσει υπέρ της ποιότητας των σπουδών και της δημιουργίας προϋποθέσεων αναδιάρθρωσης των κρατικών πανεπιστημίων.
Στην Κύπρο, που εδώ και αρκετά χρόνια λειτουργούν παράλληλα κρατικά και ιδιωτικά πανεπιστήμια, η ποιότητα της παρεχόμενης ανώτατης εκπαίδευσης έχει εξαιρετικά βελτιωθεί.
Αλλά αναρωτιέμαι ποια κυβέρνηση θα ανέστειλε το εκσυγχρονιστικό της πρόγραμμα, επειδή φοιτητικά γκρουπούσκουλα της Αριστεράς των δύο ΣΥΡΙΖΑ, του ΚΚΕ και οι πέραν του ΚΚΕ πεδίου διαδηλώνουν κατά των ιδιωτικών πανεπιστημίων… Αυτές οι συγκεντρώσεις, που ούτε μέγα πλήθος συγκεντρώνουν ούτε και δονούνται από μέγα πάθος, ενθαρρύνουν τον Πιερρακάκη να αποφασίσει να φέρει στη Βουλή το σχέδιο νόμου περί εγκατάστασης και ίδρυσης ιδιωτικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων και των προϋποθέσεων που απαιτούνται.
Δρόμος χωρίς γυρισμό…
Πώς, άραγε, θα είχαν οι πολίτες ένα μέτρο σύγκρισης για το σεβασμό που έχουν οι διαδηλωτές-φοιτητές προς το δημόσιο πανεπιστήμιο και τις υποδομές του, που πληρώνουν ως φορολογούμενοι; Το κάθε γκρουπούσκουλο μουτζουρώνει τοίχους, σπάει έδρανα, καταστρέφει διαδραστικούς πίνακες, κομπιούτερ, προκειμένου να μείνει ως έχει η βαλτωμένη ανώτατη εκπαίδευση, αντιμετωπίζοντάς την ως μόνιμο πεδίο μάχης και όχι ως πεδίο απόκτησης γνώσης και καλλιέργειας.
Πότε κάποιος πρύτανης ή κάποια σύγκλητος που το πανεπιστήμιό τους έχει βανδαλιστεί απαίτησαν από τους φοιτητές που μετείχαν στην καταστροφή να πληρώσουν τα σπασμένα και να αποκαταστήσουν τις ζημιές; Ακούσατε ποτέ φοιτητές που εμπλέκονται μόνιμα σε καταστροφές ή που έχουν προπηλακίσει τους πρυτάνεις -τους έχουν στείλει και στο νοσοκομείο- να παραπέμπονται στο Πειθαρχικό με ερώτημα την απομάκρυνσή τους από την εκπαιδευτική διαδικασία;
Να δείτε, λοιπόν, πόσα πράγματα θα αλλάξουν, όταν το ιδιωτικό πανεπιστήμιο εγκατασταθεί και λειτουργήσει στα πρότυπα των ξένων, όπου παιδιά με μαύρα ρούχα και μάσκες, που καίνε και πετούν πέτρες και μολότοφ, βρίσκονται μόνον σε παλιές αρχειακές φωτογραφίες…