Εγώ το κάνω με το τρένο», δήλωσε στους «Financial Times» η Μάριαν Ρίντελ, που κάνει συνεχώς το δρομολόγιο. Τα κεντρικά της κοινοπραξίας KLM-Air France βρίσκονται άλλωστε στη γαλλική πρωτεύουσα και η συχνή μετάβαση από τη μια πόλη στην άλλη είναι γι’ αυτήν επιβεβλημένη. Με ανοιχτό πνεύμα και επιχειρηματική ενόραση, η Ολλανδέζα μάνατζερ τονίζει πως η προστασία του περιβάλλοντος επιτάσσει τη συνεργασία εναέριων και σιδηροδρομικών μέσων μεταφοράς.
Η νοοτροπία που τα βλέπει ως ανταγωνιστικά είναι πλέον ξεπερασμένη, μπροστά στις σύγχρονες συνθήκες. Ηδη αρκετές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις έχουν δώσει κίνητρα υπέρ του τρένου αντί για το αεροπλάνο σε κοντινές διαδρομές, προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμων. Στο πλαίσιο των μέτρων κατά της πανδημίας, η γαλλική κυβέρνηση επιδότησε την Air France για να σταματήσει τις εσωτερικές πτήσεις ανάμεσα σε προορισμούς όπου μπορεί κάποιος να φτάσει σε λιγότερο από 2,5 ώρες με τρένο ή λεωφορείο.
Χαμένοι στο πρωτόκολλο
Αργότερα το Παρίσι απαγόρευσε με νόμο τις κοντινές πτήσεις, μέτρο που εγκρίθηκε την προηγούμενη εβδομάδα από την Ε.Ε. Τον Ιούνιο η ολλανδική κυβέρνηση ανακοίνωσε μείωση πτήσεων κατά 10% -ήτοι στις 440.000- στο διεθνές αεροδρόμιο Σχίπχολ του Αμστερνταμ, που είναι το πέμπτο πιο πολυσύχναστο της Ευρώπης.
Η λύση κατά τη Ρίντελ είναι η συνεργασία των αεροπορικών εταιριών με τα σιδηροδρομικά δίκτυα γειτονικών χωρών, ούτως ώστε τα ταξίδια ανάμεσα σε Αμστερνταμ, Βρυξέλλες, Παρίσι, ακόμη και Λονδίνο μέσω του Eurostar της Μάγχης να γίνονται με τρένο. Θα μπορούσε π.χ. ένας επιβάτης να αφήνει τις αποσκευές του στο αεροδρόμιο και να τις παραλαμβάνει σε έναν σιδηροδρομικό σταθμό!