«Είχα την προνομιακή ευκαιρία να ξεναγηθώ στους σταθμούς του μετρό του Πειραιά, οι οποίοι είναι πλέον έτοιμοι, και να κάνω τη διαδρομή Δημοτικό Θέατρο, Πειραιάς, Μανιάτικα και αντίστροφα. Ενιωσα χαρά, περηφάνια, αισιοδοξία και μια προσμονή να επισκεφθεί και να χρησιμοποιήσει αυτό το νέο σύγχρονο μέσο μεταφοράς ο κάθε Πειραιώτης», ήταν οι πρώτες του δηλώσεις. Είναι απολύτως λογική και αναμενόμενη η αντίδρασή του, αφού πρόκειται για ένα έργο που θα αναβαθμίσει και θα εκσυγχρονίσει όχι μόνο το κέντρο του Πειραιά, αλλά και όλες τις γειτονιές του. Δεν χρειάζεται να επαναλάβουμε τα άμεσα, χειροπιαστά οφέλη που έρχονται μαζί με τους συρμούς του μετρό. Εκτιμάται ότι όταν και οι τρεις σταθμοί θα είναι σε πλήρη λειτουργία θα αυξηθεί η συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του μετρό κατά 132.000 και ταυτόχρονα θα μειωθεί η κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως. Επιπλέον, η διαδρομή από το αεροδρόμιο μέχρι το λιμάνι θα διαρκεί λιγότερο από μία ώρα – 55 λεπτά για την ακρίβεια.
Κλιμάκωση χωρίς κέρδος
Ολα αυτά, βέβαια, είναι μετρήσιμα και εύκολα υπολογίζονται. Αυτό, όμως, που δεν αποτιμάται, γιατί είναι κυριολεκτικά ανεκτίμητο, είναι η βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων, των επισκεπτών και των εργαζομένων στις περιοχές που θα εξυπηρετούνται από το μετρό. Πρόκειται για το πιο αξιόπιστο και σύγχρονο Μέσο Μαζικής Μεταφοράς, το οποίο γλιτώνει εκατοντάδες ανθρωποώρες που χάνονται στην κίνηση, την ταλαιπωρία και τον εκνευρισμό. Ειδικά για τις λιγότερο προνομιούχες περιοχές του Λεκανοπεδίου το μετρό είναι η επανάσταση της καθημερινότητας.
Ρωτήστε τους «πρίγκιπες της Δυτικής Οχθης» στο Χαϊδάρι και την Αγία Βαρβάρα πόσο άλλαξε η ζωή τους όταν άρχισε να λειτουργεί το μετρό. Πόσο πιο κοντά ήρθαν με περιοχές του Λεκανοπεδίου που πριν ισοδυναμούσαν με ημερήσια εκδρομή. Πόσο πιο ξεκούραστα και γρήγορα φθάνουν στη δουλειά τους, στη σχολή τους ή σε κάποιο νοσοκομείο. Το μετρό είναι ένα από τα ελάχιστα μεγάλα έργα υποδομών που απευθύνεται κυρίως στους εργαζομένους, στους νέους και στα λαϊκά κοινωνικά στρώματα. Διότι Αττική δεν είναι μόνο η παραλιακή και η Αθηναϊκή Ριβιέρα, είναι το Αιγάλεω και το Περιστέρι, είναι ο Κορυδαλλός και τα Μανιάτικα.