Ο στόχος έχει τεθεί για το 2030 και μάλλον το χρονοδιάγραμμα είναι αρκετά «σφιχτό», με αποτέλεσμα να μη θεωρείται ρεαλιστικός. Ενδεχομένως να πάρει μερικά χρόνια παράταση, καθώς η έκταση είναι πραγματικά τεράστια. Συνολικά, εξετάζεται η ανάπλαση της παραλίας σε μήκος 40 χιλιομέτρων, και συγκεκριμένα από το Καλοχώρι στα δυτικά έως το Αγγελοχώρι στα ανατολικά.
Ομως, τέτοιου είδους εγχειρήματα χρειάζονται πολιτική βούληση, σχέδιο και χρήματα. Και αν τα δύο πρώτα έχουν εξασφαλιστεί, το τρίτο αναδεικνύεται σε πραγματικό εφιάλτη. Με πρόχειρους υπολογισμούς, το κόστος έχει υπολογιστεί σε μισό δισεκατομμύριο ευρώ! Ποσό διόλου ευκαταφρόνητο και στην ουσία σχεδόν απαγορευτικό. Ποιος φορέας θα βάλει τόσο βαθιά το χέρι στην τσέπη για ένα μεγαλεπήβολο και επιβλητικό έργο μεν, αλλά χωρίς ανταποδοτικότητα; Η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει μόνο οράματα και ιδέες, αλλά όταν έρχεται η ώρα του ταμείου, πάντα γκρινιάζει πως δεν έχει χρήματα. Η κυβέρνηση έχει μεν την πρόθεση, αλλά στην παρούσα φάση έχει άλλες προτεραιότητες, καθώς καλείται να διαχειριστεί πόλεμο, «κύμα» ακρίβειας και τα απόνερα της πανδημίας. Επομένως, το βάρος πέφτει σε άλλους μηχανισμούς χρηματοδότησης, όπως το νέο ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και οι ΣΔΙΤ. Το κατά πόσο και σε τι βαθμό οι παραπάνω φορείς-μηχανισμοί είναι διατεθειμένοι να χρηματοδοτήσουν το εγχείρημα, παραμένει ακόμη άγνωστο.
1.000 μέρες βαρβαρότητας
Βέβαια, υπάρχει και το κεφάλαιο, το οποίο σχετίζεται με την… επόμενη μέρα. Ακόμα και αν το project προχωρήσει και ολοκληρωθεί, ποιος φορέας θα αναλάβει τη συντήρησή του και με τι οικονομική δυνατότητα; Οπως γίνεται αντιληπτό, δεν είναι καθόλου εύκολο να συντηρήσεις και να διατηρήσεις σε αξιοπρεπή επίπεδο εγκαταστάσεις που εκτείνονται σε 40 χιλιόμετρα. Απαιτούνται προσωπικό, εξοπλισμός και κυρίως χρήματα για να το πετύχεις. Ενας ακόμη πονοκέφαλος στο σχεδιασμό των υπευθύνων…
Ηδη η πρώτη παρέμβαση είναι σε εξέλιξη στη δυτική πλευρά, όπου απορρυπαίνεται η περιοχή από το Καλοχώρι μέχρι τον ΟΛΘ, προκειμένου στη συνέχεια να εξυγιανθεί και να αρχίσει η αναβάθμισή της αρχικά με την κατασκευή ενιαίας περιπατητικής και ποδηλατικής διαδρομής.
Για κάθε πρόβλημα, υπάρχει και μία λύση. Προς το παρόν, ας κρατήσουμε την πρόθεση και τη διάθεση όλων για τη μελέτη και προώθηση του εγχειρήματος. Ενα βήμα έχει ήδη γίνει, μένουν να γίνουν και τα επόμενα…