Γράφει ο Πάνος Αμυράς*
Το κόλπο άλλωστε είχε πιάσει το 2015, ο ΣΥΡΙΖΑ στοχοποίησε ανηλεώς τα μέσα ενημέρωσης και τους δημοσιογράφους που υποστήριζαν ότι η «περήφανη διαπραγμάτευση» οδηγούσε τη χώρα στην άβυσσο του Grexit και κατάφερε να κερδίσει τις επαναληπτικές εκλογές του Σεπτεμβρίου με το «συναινετικό» δίλημμα «τους τελειώνουμε ή μας τελειώνουν». Υστερα όμως ήρθε ο λογαριασμός για τους πολίτες και, όπως όλοι γνωρίζουμε, δεν μπορείς να κοροϊδέψεις πολλούς για πολύ. Τα «κανονάκια» του Τσίπρα σώθηκαν γρήγορα, με αποτέλεσμα τα τελευταία 7 χρόνια βλέπει την πλάτη του Μητσοτάκη, του πολιτικού δηλαδή από τον οποίο δεν θα έχανε ούτε μία στο εκατομμύριο, όπως δήλωνε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ πριν από τις απανωτές εκλογικές του πανωλεθρίες.
Και τότε, λίγο πριν από τις ευρωεκλογές του 2019, ο κ. Τσίπρας ξιφουλκούσε κατά των «πουλημένων» εταιριών δημοσκοπήσεων και υποστήριζε ότι πριμοδοτούσαν τη Νέα Δημοκρατία. Ηταν το διάστημα που ξεφύτρωσαν και 1-2 εταιρίες από στελέχη που συνδέονταν με υπουργούς ή ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και παρουσίαζαν έρευνες που «έδειχναν» ότι η ψαλίδα είχε μειωθεί στις δύο μονάδες, όταν στην κάλπη έφτασε τις δέκα.
Ο πόλεμος που δέχθηκαν οι εταιρίες από τον ΣΥΡΙΖΑ ήταν πρωτοφανής, όμως ποτέ δεν φταίει ο ταχυδρόμος για τα άσχημα νέα. Ο κ. Τσίπρας υποχρεώθηκε να ζητήσει συγγνώμη από τον πρόεδρο του Συνδέσμου Εταιριών Δημοσκοπήσεων Ελλάδας (ΣΕΔΕΑ) κ. Δημήτρη Μαύρο στέλνοντας ένα SMS, θα μπορούσε και δημοσίως να εκφράσει τη λύπη του για την αμφισβήτηση ενός ολόκληρου κλάδου, που τελικώς έπεσε μέσα στο αποτέλεσμα των εκλογών.
Τώρα, ο κ. Τσίπρας θέλει να στηθεί Εξεταστική Επιτροπή για τις δημοσκοπήσεις. Καλώς να γίνει, δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να αντιληφθείς ότι για τα χαμηλά δημοσκοπικά ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ φταίει η αντιπολιτευτική του τακτική και όχι οι μετρήσεις. Εκτός εάν πιστεύει ότι το 75% των πολιτών που θεωρεί ότι είναι θετική η αμυντική συμφωνία με τη Γαλλία που ο ίδιος καταψήφισε είναι «κατασκευασμένο» ή στους δρόμους ο κόσμος μιλάει για το πότε θα ξαναγυρίσει ο ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία. Το γαρ πολύ της δημοσκοπικής θλίψεως.
Ινάσιο Λούλα, ο «πρεσβευτής» του Καλού
ΚΑΡΙΕΡΑ ΜΕΣΩ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Από τη μελέτη του ΣΕΒ για τα επαγγέλματα υψηλής ζήτησης στην αγορά εργασίας είναι σαφής η ανάγκη για επαναπροσανατολισμό της Εκπαίδευσης. Σύμφωνα με την έρευνα, οι κλάδοι που αναπτύχθηκαν ταχύτερα στο σύνολο της οικονομίας αναζητούν στελέχη και εργαζομένους κυρίως από την επαγγελματική εκπαίδευση. Γι’ αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία η κίνηση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως να δώσει έμφαση στα δημόσια ΙΕΚ, μόνο φέτος πάνω από 18.000 απόφοιτοι Λυκείου που δεν πέρασαν σε κάποια πανεπιστημιακή σχολή θα σπουδάσουν σε ΙΕΚ, τα οποία είναι άμεσα συνδεδεμένα με την αγορά εργασίας.
Στα 11 επαγγέλματα με την υψηλότερη ζήτηση εργασίας, άρα και με καλύτερες αποδοχές, συναντούμε τεχνικούς του τομέα της πληροφόρησης και επικοινωνίας, υπαλλήλους γενικών καθηκόντων, χειριστές μηχανών με πληκτρολόγιο, προσωπικό εξυπηρέτησης πελατών, καταγραφής αριθμητικών δεδομένων και υλικών, πωλητές, χειροτέχνες και τυπογράφους, ηλεκτρολόγους και ηλεκτρονικούς, τεχνίτες επεξεργασίας τροφίμων, ξύλου ή ειδών ένδυσης, χειριστές σταθερών βιομηχανικών εγκαταστάσεων και μηχανημάτων.
Το 2019 το 68% των εργαζομένων στους κρίσιμους παραγωγικούς κλάδους απασχολούνταν σε επαγγέλματα που βασίζονται στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, όταν για το σύνολο της οικονομίας το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 37%. Χρειάζεται περαιτέρω ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με προσθήκη νέων δημόσιων ΙΕΚ. Δεν είναι τυχαίο ότι στη Φινλανδία, που διαθέτει το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα της Ευρώπης, πάνω από το 70% των αποφοίτων Λυκείου συνεχίζει τις σπουδές στην επαγγελματική εκπαίδευση, όταν στην Ελλάδα δεν ξεπερνά το 30%.
*Ο Πάνος Αμυράς είναι διευθυντής του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr