Γράφει η Δέσποινα Κονταράκη
Μπορεί ο ίδιος να μην κατάλαβε τι ακριβώς είπε, όμως μετά από τόσο καιρό στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας θα έπρεπε πια να έχει καταλάβει πως ο λόγος του έχει αντίκτυπο. Ειδικά όταν έχει προηγηθεί η συμμετοχή του στην καμπάνια για την τήρηση των μέτρων προστασίας από τον κορονοϊό.
Η επιλογή να συμπεριληφθεί στην εκστρατεία ενημέρωσης δεν έγινε τυχαία ούτε με κομματικά κριτήρια. Ηταν στο πλαίσιο μιας στοχευμένης και πολύ ορθής στρατηγικής να φθάσει το μήνυμα σε όλους τους πολίτες, όλων των ηλικιών, μέσω όλων των καναλιών επικοινωνίας που υπάρχουν.
Ανάμεσα στα δίκτυα αυτά είναι και οι δημοφιλείς προσωπικότητες που έχουν τη δύναμη να επηρεάσουν ειδικά τις νεαρότερες ηλικίες, οι οποίες δεν παρακολουθούν τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης. Αλλά να τις επηρεάσουν για καλό, όχι για να θολώσουν το μήνυμα με «ναι μεν αλλά».
Φυσικά επειδή τα πάντα σε αυτή τη χώρα εργαλειοποιούνται, κάποιοι έφτασαν να κάνουν μέχρι πολιτική ανάλυση περί φιλελευθερισμού και να… καταγγείλουν την κυβέρνηση! Μόνο που δεν εξηγούν ακριβώς τι εννοούν. Αν υποστηρίζουν ότι η ενημέρωση πρέπει να γίνεται μόνο από τους ειδικούς επιστήμονες, έχουν δίκιο και αυτό γίνεται. Αλλο όμως η ενημέρωση και άλλο η εκστρατεία ενημέρωσης.
H Οξφόρδη και το σύνδρομο της Κίνας
Αλλο το μέσο και άλλο το μήνυμα. Οπως για παράδειγμα στον αγώνα υπέρ του εμβολιασμού συμμετέχει ενεργά η επίσημη Εκκλησία, μέσα από τα ενημερωτικά φυλλάδια με ερωτήσεις και απαντήσεις που διανέμονται στους ναούς. Τα κείμενα δεν τα έγραψαν οι ιεράρχες, αλλά οι επιστήμονες.
Στο διά ταύτα: Δεν αποτελεί μόνο δικαίωμα της Πολιτείας αλλά υποχρέωσή της να καλεί σε συστράτευση όποιον μπορεί να βοηθήσει στην ενημέρωση του κόσμου χωρίς αποκλεισμούς. Και αν κάποιοι αφ’ υψηλού πιστεύουν ότι όλοι έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται απευθείας από την ιατρική επιθεώρηση Lancet, κάνουν λάθος.
Ειδικά οι νεότερες ηλικίες, που δηλώνουν ως πρώτη επιλογή ενημέρωσης τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Tik Tok! Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι όλες οι κυβερνήσεις χρησιμοποιούν (και) τα σόσιαλ μίντια και απευθύνονται σε δημοφιλή πρόσωπα επειδή μοιράζονται κοινούς κώδικες επικοινωνίας με τον νεαρόκοσμο. Προφανώς σε αυτές τις εκστρατείες υπάρχουν και αστοχίες που πετούν το μπαλάκι στην εξέδρα.
*Η Δέσποινα Κονταράκη είναι αρχισυντάκτρια του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr