Γράφει η Δέσποινα Κονταράκη
Την κίνηση αυτή επαίνεσαν με διθυραμβικά σχόλια εκατοντάδες εκατομμύρια πολίτες σε όλο τον κόσμο, τονίζοντας την ανθρωπιά και την αλληλεγγύη των ποδοσφαιριστών και τα όρια που πρέπει να υπάρχουν μεταξύ ενός «κλικ» και μιας στιγμής που είναι κυριολεκτικά ζωής ή θανάτου.
Ομως από τον ίδιο ακριβώς αγώνα, ελάχιστα μετά τα πρώτα δραματικά λεπτά, ένας φωτογράφος κατάφερε να αποτυπώσει τον Ερικσεν στο φορείο, ζωντανό. Η φωτογραφία του πρακτορείου Getty έκανε το γύρο του κόσμου και σκόρπισε ρίγη συγκίνησης και χαράς στους ίδιους ανθρώπους που υπεράσπιζαν μέχρι πριν το δικαίωμα στην ιδιωτικότητα. Ποιο είναι το σωστό και ποιο το λάθος;
Η συζήτηση είναι μεγάλη και τουλάχιστον για το συγκεκριμένο ερώτημα, όλα θα κρίνονταν από την έκβαση της υγείας του αθλητή. Στην περίπτωση του μοιραίου, είναι δεδομένο πως θα ανατρέπονταν οι ισορροπίες, θα άλλαζε ο σκοπός της δημοσιότητας και από μήνυμα ζωής θα μετατρεπόταν σε μήνυμα θανάτου. Το χειρότερο μάλιστα θα ήταν ότι θα οδηγούσε στη διαδικτυακή περιφορά ενός νεκρού ανθρώπου από εκατομμύρια χρήστες που ανεξέλεγκτα και χωρίς καμία εξουσιοδότηση θα τη διέδιδαν έως ότου να γίνει «viral», δηλαδή ανάρπαστη στα σόσιαλ μίντια. Ευτυχώς, δεν συνέβη.
Σχεδόν ταυτόχρονα, με λίγες ημέρες διαφορά, ανακοινώθηκαν τα Πούλιτζερ Φωτογραφίας. Ο Emilio Morenatti, επικεφαλής φωτογράφος του Associated Press σε Ισπανία και Πορτογαλία, κέρδισε το Feature Photography για μια σειρά φωτογραφιών που έχουν στο επίκεντρο τη μάχη για τη ζωή που έδωσαν ηλικιωμένοι στο πρώτο κύμα της πανδημίας. Ανθρώπινες, δραματικές και πολύ προσωπικές στιγμές πόνου και απόγνωσης, φόβου και φροντίδας, ελπίδας και θρήνου που εκτυλίσσονταν σε νοσοκομεία και μοναχικές κρεβατοκάμαρες. Κάποιοι κέρδισαν, κάποιοι έχασαν, αλλά εκείνος, όπως και εκατοντάδες συνάδελφοί του σε όλο τον κόσμο, ήταν εκεί για να καταγράψουν την ιστορία. Το έκαναν με τη συναίνεση των προσώπων, στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής αποστολής τους να μεταδώσουν το μήνυμα.
Στόχος του Μασκ: Τα εργασιακά δικαιώματα
Δεν είναι εύκολες οι απαντήσεις λοιπόν και σίγουρα δεν μπορούν να είναι απόλυτες. Υπάρχουν φωτογραφίες που έγραψαν Ιστορία, όπως η φωτογραφία του νεκρού Τσε Γκεβάρα, και άλλες που αποτελούν ντροπή για εκείνον που τις τράβηξε και τις πούλησε. Μεγάλη συζήτηση, αλλά καλό είναι που γίνεται. Ειδικά τα Μέσα Ενημέρωσης μόνο κερδισμένα μπορούν να βγουν από αυτόν τον προβληματισμό.
*Η Δέσποινα Κονταράκη είναι αρχισυντάκτρια του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr