Γράφει η Δέσποινα Κονταράκη
Ας δεχθούμε τους δύο πρώτους λόγους ως επαρκείς δικαιολογίες, παρόλο που υπάρχουν πολλά επιδοτούμενα, ακόμα και δωρεάν χρηματοδοτικά εργαλεία για να στήσεις ένα e-shop και παρόλο που είναι ελάχιστες οι δραστηριότητες που δεν μπορούν να πωληθούν εξ αποστάσεως.
Ας τα δεχθούμε όμως για οικονομία χρόνου. Οι υπόλοιπες απαντήσεις που έλαβε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης από τις επιχειρήσεις- μέλη του έχουν ως εξής: Δεν χρειάζεται/δεν επιθυμώ 12%, λόγω έλλειψης χρόνου/προσωπικού 10%, είναι υπό κατασκευή 9%, λόγω έλλειψης πρόβλεψης ανάγκης 6%, από αμέλεια/δεν ασχολούμαι 3%. Και υπάρχει και ένα 12% που απαντάει κάτι άλλο.
Δηλαδή περίπου 4 στους 10 δεν ήθελαν, δεν ασχολήθηκαν, δεν προέβλεψαν ή ένα χρόνο μετά την πανδημία ακόμα δεν βρήκαν χρόνο για να στήσουν ένα ηλεκτρονικό κανάλι διανομής των προϊόντων τους! Την ώρα που οι περισσότεροι καταναλωτές άλλαξαν ριζικά τις συνήθειές τους, έμαθαν να σερφάρουν, να κάνουν διαδικτυακή σύγκριση τιμών και να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά μέσα και εφαρμογές πληρωμής, υπάρχουν ακόμα έμποροι που αρνούνται πεισματικά να δοκιμάσουν τις ηλεκτρονικές πωλήσεις.
Η Αράχωβα μας έδειξε τον δρόμο: Τι πρέπει να μάθουμε για τις χειμερινές μετακινήσεις
Ετσι εξηγείται το βασικό εύρημα της συγκεκριμένης έρευνας, που είναι ότι μόνο το 40% των ερωτηθέντων διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα, με το 60% να απαντά αρνητικά. Εντύπωση προκαλεί και το γεγονός ότι περίπου 1 στις 5 επιχειρήσεις θεωρεί ότι το ειδικότερο αντικείμενό της δεν μπορεί να πωληθεί μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος. Ωστόσο, όπως φαίνεται από την καταγραφή του συγκεκριμένου κλάδου εμπορίας κάθε εταιρίας, άνω του 80% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα δραστηριοποιούνται σε κλάδους που θα μπορούσαν να έχουν ηλεκτρονικές πωλήσεις.
Οπως επισημαίνει το ΕΒΕΘ υπάρχουν ακόμα πολλές τοπικές επιχειρήσεις λιανεμπορίου που κυριαρχούνται από νοοτροπία «συνοικιακού καταστήματος», που μάλλον δεν έχει αντιληφθεί τη δυναμική και την εμβέλεια των διαδικτυακών πωλήσεων και την υπερτοπικότητα των διαδικτυακών αγορών και του ηλεκτρονικού εμπορίου. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό πως κάποιοι γυρίζουν την πλάτη σε μια ελεύθερη μετακίνηση, χωρίς περιορισμούς τύπου 6, μόνο και μόνο επειδή αρνούνται ή δεν θέλουν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.
*Η Δέσποινα Κονταράκη είναι αρχισυντάκτρια του Ελεύθερου Τύπου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr