Γράφει ο Γιάννης Τσαπρούνης
ΥΠΑΡΧΕΙ, όμως, ένα άλλο ζήτημα, το οποίο δεν αφορά σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης. Μπορεί να γκρινιάζουμε διαρκώς για την ταλαιπωρία που περνάμε όταν συναλλασσόμαστε με οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία. Αλλά και οι ιδιωτικές εταιρίες δεν πάνε πίσω.
Η ιδιωτικοποίηση σε τηλεπικοινωνίες και ενέργεια μπορεί να έφερε πολλά καλά. Μείωση τιμολογίων και νέα προϊόντα λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού. Πολύ γρήγορα, όμως, και αυτές οι μεγάλες εταιρίες εμφάνισαν «ασθένειες» του Δημοσίου. Την ώρα, μάλιστα, που το Δημόσιο αλλάζει, που γίνεται ψηφιακό και αρχίζει να εξυπηρετεί τους πολίτες με ένα «κλικ».
ΤΟ χειρότερο που μπορεί να τύχει σε κάποιον πολίτη -και συμβαίνει συχνά- είναι να χρειαστεί, είτε λόγω βλάβης είτε λόγω αποριών, να επικοινωνήσει με την υποτιθέμενη «τηλεφωνική εξυπηρέτηση» αυτών των εταιριών. Τότε αρχίζει μια άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία. Η αναμονή μπορεί να φτάσει -ίσως και να ξεπεράσει- τη μισή ώρα. Ενώ πολλές είναι οι περιπτώσεις που κάποιος αλλάζει πάροχο και μένει χωρίς τηλέφωνο – Ιντερνετ για αρκετές μέρες.
ΣΤΟΝ ΔΕΔΔΗΕ, ακόμα και αν κάποιος σηκώσει το τηλέφωνο, η απάντηση που θα πάρει ο πολίτης θα είναι γενικόλογη, του τύπου «υπάρχει βλάβη» και «τα συνεργεία δουλεύουν να την αποκαταστήσουν». Οχι, λοιπόν, όταν βρισκόμαστε στο 2021 δεν αρκεί.
ΤΟ ίδιο ισχύει για σχεδόν όλες τις εταιρίες τηλεπικοινωνιών και ενέργειας. Εφόσον οι εταιρίες έχουν όλα τα στοιχεία επικοινωνίας των πελατών τους σε περίπτωση οποιασδήποτε βλάβης, θα έπρεπε εκείνες να ενημερώνουν με κάποιο SMS ή e-mail για το τι έχει συμβεί και το πότε θα αποκατασταθεί η ζημιά.
Κλιμάκωση χωρίς κέρδος
ΚΑΙ όμως, η ταλαιπωρία δεν αφορά μόνο τις βλάβες. Οι περισσότερες εταιρίες λειτουργούν με «λογική Δημοσίου».
ΠΡΙΝ από περίπου έναν μήνα με κάλεσαν από την Cosmote για να μου προτείνουν μια «σούπερ προσφορά» αναβάθμισης του συμβολαίου που έχω. Γρηγορότερο Ιντερνετ, απεριόριστες τηλεφωνικές συνδιαλέξεις και πακέτο τηλεόρασης. Οντως, η προσφορά ήταν εξαιρετική.
ΑΚΟΜΑ, όμως, δεν έχει προχωρήσει. Εχω μιλήσει τουλάχιστον 6-7 φορές με τους πραγματικά ευγενικούς εργαζομένους, αλλά άκρη δεν έχω βγάλει. Πρέπει, μου λένε, να επικοινωνήσω με άλλο τμήμα της εταιρίας τους για να ακυρώσουν το προηγούμενο πακέτο και να ξεκινήσει το επόμενο. Και πάλι μιλάω στο τηλέφωνο και τίποτα δεν προχωράει.
ΠΡΟΦΑΝΩΣ κάνουν πλάκα. Το ένα τμήμα της εταιρίας δεν μιλάει με το άλλο; Ακόμα και στο Δημόσιο πλέον, διά νόμου, ισχύει ότι αν μια υπηρεσία χρειάζεται κάποιο έγγραφο ή βεβαίωση από κάποια άλλη υπηρεσία, τότε είναι υποχρεωμένη να βρει την άκρη χωρίς να τρέχει ο πολίτης από γραφείο σε γραφείο ή να ψάχνει κάποιον στα τηλέφωνα. Είναι δυνατόν ο κολοσσός του ΟΤΕ να λειτουργεί με χειρότερο τρόπο από οποιονδήποτε φορέα του Δημοσίου;
ΟΛΕΣ αυτές οι εταιρίες πρέπει να κατανοήσουν κάτι απλό. Παρέχουν υπηρεσίες και πληρώνονται αδρά γι’ αυτό. Το αποδεικνύει η σύγκριση τιμολογίων με την υπόλοιπη Ευρώπη. Δεν γίνεται να τους κυνηγάμε εμείς οι πελάτες για να μας εξυπηρετήσουν. Απαιτείται άμεσα αυστηρό πλαίσιο διά νόμου, ώστε η εξυπηρέτηση να μη γίνεται ταλαιπωρία.
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr